Vrieskou=performance
- wall-e
- Volledig MINI minded!
Bericht

R53 Chili, Koni FSD coils, Eibach Springs, Milltek catback, 15% cravenspeed pully, BAR software custom, GRS intercooler, Full Aero, Zimmerman disks, Green Stuff pads, JCW Sparks, DaveF CAI, nice and shiny metal pedals,
je merkt het idd wel, ff los van non grip in de sneeuw, met mijn 175 brede winterbandjes is het toch al dweilen in de bochten. Al moet ik zeggen dat dit wel scheelt met de -3 verlagingsveren.
R53 Chili, Koni FSD coils, Eibach Springs, Milltek catback, 15% cravenspeed pully, BAR software custom, GRS intercooler, Full Aero, Zimmerman disks, Green Stuff pads, JCW Sparks, DaveF CAI, nice and shiny metal pedals,
- Berthil
- Volledig MINI minded!
Bericht

Maar het is wel zo dat de motor beter boven de 6000/6500 toeren presteert omdat de inlaatluchttemperatuurgrens van 55 graden niet bereikt wordt.
Mag je doen maar Beek corrigeert de uitdraai rekening houdend met de luchttemperatuur tijdens de metingjean schreef:Misschien is het dan nu de moment om op de testbank te gaan!
Kan ik gelijk een top vermogen halen

Maar het is wel zo dat de motor beter boven de 6000/6500 toeren presteert omdat de inlaatluchttemperatuurgrens van 55 graden niet bereikt wordt.
- jean
- Mod virus alert!
Bericht
Verdorie da's minder!
Een duurdere manier zoeken om meer vermogen te krijgen dan......
Berthil schreef:Mag je doen maar Beek corrigeert de uitdraai rekening houdend met de luchttemperatuur tijdens de metingjean schreef:Misschien is het dan nu de moment om op de testbank te gaan!
Kan ik gelijk een top vermogen halen
Verdorie da's minder!

Een duurdere manier zoeken om meer vermogen te krijgen dan......
- bullie
- Mod virus alert!
- Contacteer:
Bericht
Stel, er zit in 1L=1 kubieke dm= lucht 21% zuurstof. Maar om het makkelijk te houden zeggen we: 1L lucht is 10%zuurstof, dus 1L lucht is 1dl zuurstof. Als lucht kouder wordt, gaan de moleculen minder snel bewegen, en hebben dus minder ruimte nodig. In diezelfde 1 kubieke dm kan dus eigenlijk meer lucht, dus stel er kan nu 1,1L lucht in 1 kubieke dm. Er zit dus ook in diezelfde 1 kubieke dm nu 1,1dl zuurstof... Dus wel meer zuurstof per volume, dus in kubieke dm of cm, maar het percentage veranderd idd niet...
Ik hoop dat ik het goed uitleg zo!
cheers!
Ik ga het makkelijker proberen te verwoorden:Marcel Always Open schreef:Ik wil altijd alles weten![]()
Dus hier komt die
Volgens het "Wetenschapsforum" is het zuurstofgehalte per liter buitenlucht hetzelfde, onafhankelijk van temperatuur, maar de dichtheid van lucht neemt toe naarmate het kouder wordt.
Er is een vaste formulewaarmee T de temperatuur is en p de luchtdruk.De dichtheid van lucht is: 1,293 kg/m³ *(273.15/(273.15+T)*(p/76)
Met deze formule zie je dat de dichtheid evenredig toeneemt naarmate de temp daalt.
Er is dus geen optimale temperatuur van X graden, het is dus gewoon hoe kouder hoe beter de performance. En dat loopt gewoon door tot -50 gr en verder. (ga uit van een gelijkblijvende luchtdruk).
Echter op gegeven moment wordt er genoeg lucht (zuurstof) aangevoerd en wordt de brandstoftoevoer weer de beperkende factor... Zo blijf je bezig...
Tis maar dat je het weet
Stel, er zit in 1L=1 kubieke dm= lucht 21% zuurstof. Maar om het makkelijk te houden zeggen we: 1L lucht is 10%zuurstof, dus 1L lucht is 1dl zuurstof. Als lucht kouder wordt, gaan de moleculen minder snel bewegen, en hebben dus minder ruimte nodig. In diezelfde 1 kubieke dm kan dus eigenlijk meer lucht, dus stel er kan nu 1,1L lucht in 1 kubieke dm. Er zit dus ook in diezelfde 1 kubieke dm nu 1,1dl zuurstof... Dus wel meer zuurstof per volume, dus in kubieke dm of cm, maar het percentage veranderd idd niet...
Ik hoop dat ik het goed uitleg zo!

cheers!
to do list:
16mm spacers
korte alta antenne
grotere scoop
korte veren
beek software
forge intercooler[/s}
veerpootbruggen voor
Turbo Upgrade
actieve subwoofer
betere remmen
16mm spacers
korte alta antenne
grotere scoop
korte veren
beek software
forge intercooler[/s}
veerpootbruggen voor
Turbo Upgrade

actieve subwoofer
betere remmen
- sander_r53
- Volledig MINI minded!
Bericht
Scheelt inderdaad een hoop met deze temperaturen. Er is wel wielspin, maar tussensprintjes van 120-200 km/h zijn natuurlijk goed mogelijk
.
Heb nu echt zin in een verlaging en benieuwd of het veel scheelt in topsnelheid (hoogte auto icm buitentemp.)

Heb nu echt zin in een verlaging en benieuwd of het veel scheelt in topsnelheid (hoogte auto icm buitentemp.)
Onze sponsors