Wint, ik ben nog steeds bezig met die uitlaat, kan jij of iemand anders mij vertellen of je een 07-2004 en later uitlaat ook onder een 2003 model kan monteren? het heeft temaken met de ophanging van de einddempers.
die works uitlaat van jou was die wel van voor 07-2004? of heb jij hem ook passend gemaakt?
Ik hoor het graag! Groet Rimshot
Wint his story ------------> The story continues
- Rimshot
- 4 op een rij!
Bericht
Bij een works uitlaat zitten de beugels er op vast gelast, dus dit zal wel een hele andere uitlaat zijn waar de beugels er dus anders op gelast zitten.
De vekoper van wie ik hem kan kopen zegt dat je die ophanging wel kan aanpassen door de ophangpunten aan je auto te verplaatsen, dit zou ik ook zeggen als een uitlaat verkocht. hahaha.
Vandaar dat ik op jullie info vraag.
Groet Rimshot
De vekoper van wie ik hem kan kopen zegt dat je die ophanging wel kan aanpassen door de ophangpunten aan je auto te verplaatsen, dit zou ik ook zeggen als een uitlaat verkocht. hahaha.
Vandaar dat ik op jullie info vraag.
Groet Rimshot

- Wint
- Volledig MINI minded!
Bericht
Hey Rimshot,
Als je de uitlaat ook bij Jonker vandaan haalt dan krijg je waarschijnlijk dezelfde als ik heb.
Mijn Mini is van voor het face-lift model, maar de uitlaat van erna inderdaad.
Het verschil zit hem in de 2 binnenste montagebeugels, deze wijzen, bij de John Cooper Motorsport uitlaat van Jonker, naar elkaar toe.
zie foto:

Maar de ophangpunten onder je auto wijzen allemaal naar achteren (dus zoals de 2 buitenste).
Bij mij zitten ze alleen aan de buitenkant vast, dit vond ik (en Beek autoracing) voldoende.
Je kan dus wel de beugels omlassen, maar dit is echt niet nodig, de uitlaat zit echt goed vast.
Als het inderdaad de uitlaat van Jonker is moet je er wel rekening mee houden dat de originele Works uitlaat stukken niet passen, deze moeten namelijk uitgedraaid worden. De uitlaat uiteinden zijn namelijk uitwendig 50mm, de Works sierstukjes zijn dit ook maar daar zitten nog een 4 verdikkingen in:

Dat uitdraaien is echt een hels karwei, is namelijk super sterk staal...
Het is echter wel de moeite want het geluid is super, en de prijs van de uitlaat is ook goed te noemen.
Plus het feit dat ik na het monteren van de uitlaat (met een pre-facelift model) 185 PK heb.
Als je de uitlaat ook bij Jonker vandaan haalt dan krijg je waarschijnlijk dezelfde als ik heb.
Mijn Mini is van voor het face-lift model, maar de uitlaat van erna inderdaad.
Het verschil zit hem in de 2 binnenste montagebeugels, deze wijzen, bij de John Cooper Motorsport uitlaat van Jonker, naar elkaar toe.
zie foto:

Maar de ophangpunten onder je auto wijzen allemaal naar achteren (dus zoals de 2 buitenste).
Bij mij zitten ze alleen aan de buitenkant vast, dit vond ik (en Beek autoracing) voldoende.
Je kan dus wel de beugels omlassen, maar dit is echt niet nodig, de uitlaat zit echt goed vast.
Als het inderdaad de uitlaat van Jonker is moet je er wel rekening mee houden dat de originele Works uitlaat stukken niet passen, deze moeten namelijk uitgedraaid worden. De uitlaat uiteinden zijn namelijk uitwendig 50mm, de Works sierstukjes zijn dit ook maar daar zitten nog een 4 verdikkingen in:

Dat uitdraaien is echt een hels karwei, is namelijk super sterk staal...
Het is echter wel de moeite want het geluid is super, en de prijs van de uitlaat is ook goed te noemen.
Plus het feit dat ik na het monteren van de uitlaat (met een pre-facelift model) 185 PK heb.

Save a tree, eat a beaver

- Rimshot
- 4 op een rij!
Bericht
Bedankt voor de info, ik weet genoeg!
Ik ga die uitlaat dus gewoon kopen, en ik zie wel of ik het net zo doe als jou of dat ik die beugels verbouw. Die uitlaat koop ik niet bij jonker, maar ergens anders.
Als ik het 1 en ander heb zal ik wel een paar foto's plaatsen hoe het geworden is.
Groeten Rimshot
Ik ga die uitlaat dus gewoon kopen, en ik zie wel of ik het net zo doe als jou of dat ik die beugels verbouw. Die uitlaat koop ik niet bij jonker, maar ergens anders.
Als ik het 1 en ander heb zal ik wel een paar foto's plaatsen hoe het geworden is.
Groeten Rimshot

- Wint
- Volledig MINI minded!
Bericht
Kijk! Das goed nieuws man!
Heb je de eindstukkies er ook bij?
In "onze" uitlaat staat ook geen Works stempel maar een John Cooper Motorsport stempel,
volgens mij wordt dit ook wel de cup versie genoemd.
Op de site van John Cooper zeggen ze dat deze uitlaat in de MINI Challenge championships gebruikt wordt.
Sid schreef:ik heb er net eentje opgehaald wint, 300 euro.
helemaal nieuw en dezelfde als jij hebt![]()
hoorde ooit iets over een works uitlaat cup versie... weet jij daar iets van?

Kijk! Das goed nieuws man!
Heb je de eindstukkies er ook bij?
In "onze" uitlaat staat ook geen Works stempel maar een John Cooper Motorsport stempel,
volgens mij wordt dit ook wel de cup versie genoemd.
Op de site van John Cooper zeggen ze dat deze uitlaat in de MINI Challenge championships gebruikt wordt.

- Wint
- Volledig MINI minded!
Bericht
Ouwe uitlaat heb ik inderdaad nog... Wat voor idee heb je nu weer?
Oke dan, netjes hoor, zijn het Works eindstukjes of staat er bij jou alleen John Cooper op?Sid schreef:yes, heb de eindstukjes erbij, zitten al gemonteerd (uitdraaien was niet nodig???)
enige wat ik mis is de buis van spruitstuk tot voor de dempers, dus zeg maar die vervangingsbuis voor de tussendemper.
heb jij je oude uitlaat nog liggen?
Ouwe uitlaat heb ik inderdaad nog... Wat voor idee heb je nu weer?

Onze sponsors