Inruilprijzen (gevoelig onderwerp)

Van alles over de 1ste generatie MINI.
TomTom
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

Inruilprijzen (gevoelig onderwerp)

11 dec 2006, 12:57

Hoewel ik aan de R56 moet wennen zit ik toch te denken om mijn huidige R53 mini te verkopen. Ben afgelopen weekenden bij 2 verschillende dealers geweest. Iedereen vriendelijk en je wordt volgeladen met koffie en thee. Maar het belangrijkste vind ik wel.... wat krijg ik voor mijn mini terug. Het is een Mini Cooper P/W met erg veel leuke opties zoals, elektrisch glazen dak, Harmann & Kardon audioset, Bluetooth, Ipod connectie (Ilink), gedeeld stof en lederen bekleding, etc.... en in echt perfecte staat. Altijd in garage gestaan (ja echt waar) 2 jaar oud en +/- 35k kilometers op de teller. Nieuw prijs (incl. aflevering etc.) 32000,- euro. En wat krijg ik er nog voor terug.......

Ja meneer u heeft echt een hele mooie mini... daarom kunnen we u het volgende bieden: 19.500 (bij een dealer waar ik al 2 keer een mini gekocht heb) en bij een andere dealer 19.300.

Nu weet ik dat ik een beetje gek ben :s maar dit vind ik wel erg laag hoor. Als ik even snel naar de ANWB site google... dat is de adviesprijs(inkoop) bij een merkdealer minimaal 19.600 voor een mini cooper + airco en metallic lak... verder niets.

Even shoppen bij een andere merkdealer (audi, honda)levert al weer zo 1 1/2 a 2 duizend euro meer op. Wie herkent dit? of verwacht ik (wij) teveel van de inruilprijs? Of zijn dit alleen de minidealers?
:shock:
Ik hoor graag mede lotgenoten... ook al is dit een gevoelig onderwerp.
Hans
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

11 dec 2006, 14:42

--------------------------------------------------------------------------------

MINI meest waardevast

7 december 2006 · Tekst Alexander Inia

Uit een onderzoek van het Duitse ADAC blijkt dat MINI het meest waardevaste merk is. Land Rover en Porsche bezetten de tweede en de derde plaats in de lijst.

Een MINI van vier jaar oud met 60.000 kilometer op de teller heeft heeft gemiddeld 41 procent van zijn nieuwwaarde verloren. Bij Land Rovers is dit 43 procent, bij Porsches 46 procent.

Ook Volvo’s, Honda’s, Toyota’s en BMW’s zijn waardevast, want dit zijn de overige merken waarvan de auto’s gemiddeld minder dan de helft van hun waarde in diezelfde periode verliezen.
Jaguar is hekkesluiter. Auto’s van dit merk verliezen gemiddeld 58 procent van hun waarde na dezelfde vier jaar en 60.000 kilometer.
Verder meldt ADAC nog dat Smarts vijf procent minder waardevast zijn geworden, net als Mercedessen en Suzuki’s. Land Rovers, Volvo’s en Hyundai’s zijn juist waardevaster geworden.

Bron: AutoWeek.nl

Je zal toch zeggen... :roll: gewoon even verder shoppen
Sepp
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

11 dec 2006, 15:35

Tja...een MINI zal best waardevast zijn, maar een nieuwe is ook weer duur. Als je voor 20.000 euro een Corsa koopt is ie na 2 jaar nog max 10.000 euro waard (de helft dus). Een MINI van 30.000,-- na 2 jaar misschien nog 20.000 euro. 1,5 van de nieuwwaarde, maar zowel in het geval van een nieuwe Opel als bij een nieuwe MINI moet er gewoon 10.000 euro bijgelegd worden. Misschien een beetje "kort door de bocht" (leuke woordspeling) maar zo zie ik het min of meer.
Afbeelding
"We've got a thing that's called...MINI love"
Sid
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

11 dec 2006, 15:44

als je hem inruilt bij je mini dealer voor dat bedrag staat hij 2 dagen later te koop voor 23.900 en lacht de dealer zich rot :mrgreen:
kwiebje
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

11 dec 2006, 15:55

Dealers zijn gewoon witteboord criminelen. Ze bieden je een lage prijs en als de auto in de verkoop gaat zitten ze er een paar duizend euro op. Dat is met mini zo, maar ook met andere merken auto's.

Anders gewoon proberen je auto particulier proberen te verkopen voor een goede prijs... 8)
iDarkDesign
Transformer

11 dec 2006, 16:33

Ik heb altijd geleerd dat zodra je een auto de showroom uitrijdt deze meteen al een derde in waarde daalt. Ik zou zeggen verwacht er niet teveel voor terug... ?

iDD
Peter
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

11 dec 2006, 16:39

Ik vind de biedingen die gedaan worden matig. Onze MCSC kostte nieuw in augustus 2004 ruim 45000 euro (zeg maar bijna 46.000) en daar werd een paar maanden geleden tussen de 23.000 en 27.800 voor geboden. En toen stond er +/- 36.000 km op de teller.

Nou moet je er nu wel rekening mee houden dat de dealer er (terecht) vanuit gaat dat ie je mini dit jaar niet meer verkoopt. Met andere woorden als je mini in de showroom staat is ie 3 jaar oud, want de consument rekent helaas alleen maar in bouwjaren...
mini7benno
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

11 dec 2006, 17:11

"Zo gaat dat nou eenmaal met nieuwe auto's." Dat is iets wat ik maar al te vaak hoor. Ik heb me er toen en beetje bij neergelegd (ook omdat ik natuurlijk stapelgek was op de huidige MINI die ik nu rijd, en ik zo uit de showroom mee kon nemen, zonder levertijd dus)

Dealer heeft kosten aan de MINI zoals showroom ruimte, te verlenen next garantie van 2 jaar, en natuurlijk de piepeltjes die in de showroom rondlopen en ook een boterham moeten eten. Dat mijn MINI 3 dagen nadat hij in de showroom stond werd verkocht is natuurlijk wel een gelukkie voor hun.

Ik weet wat ik er toen voor betaald heb, ik weet wat ik ervoor terug gehad heb en Marjo van het forum weet wat ze ervoor heeft moeten neertellen. En ja, dat is soms wrang om over na te denken.

Ben in die tijd ook bij stuk of 7 dealers geweest en ben met de hoogste prijs naar mijn dealer gegaan, die ging klakkeloos mee met die prijs. MINI dealers verschillen veel in wat ze terug geven, shoppen is dus een must.
MINIJCW
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

11 dec 2006, 17:30

Als je een auto koopt, maakt niet uit wat, kun je kiezen uit honderden opties. Alles wat je neemt zie je niks meer voor terug. Dus dat ben je al kwijt. Daarom heb ik mijn mini ook particulier verkocht. Scheelt toch een hoop.

Het is ook normaal dat je mini weer voor 4 a 5000 euro meer in de showroom staat. Op een nieuwe word weinig verdient, dus komt het van de 2e hands autos af. En de particulier is de pineut.
Afbeelding

R56 Still fun but easier to live with
MiniMatt
Mod virus alert!
Mod virus alert!

11 dec 2006, 19:12

Ja dat scheelt zeker een hoop als je hem particulier verkoopt... Ik zat ook laatst ff te kijken naar wat mijn Mini ongeveer waard zou zien door even door de occasions van de Autoweek site te kijken.

@kstja0: Als ik die prijzen zie dan zou je zeker meer als 20,000 ervoor kunnen krijgen... let wel dat je niet te ver gaat, want als iemand moest kiezen tussen een dealer wagen of een particulier gekochte, en ze kosten hetzelfde.... Gaan ze natuurlijk voor de Mini Next garantie... en het feit dat ie lekker opgepoetst is van binnen en buiten!
Een Cooper S van begin '02 met 80,000km erop brengt nog makkelijk 19,000 op... en dat is een model met weinig opties... Dus ik zou ook maar even verder kijken als ik jou was...
Peter
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

11 dec 2006, 19:14

Bij de meeste auto's zie je inderdaad weinig terug van je opties.

Maar er zijn auto's die een bepaalde emotie oproepen zoals 4WD's en Mini's bijvoorbeeld.

Normaal is een spoiler of een sportstoel niets méér waard maar een rvs bullbar of mooie wielen op een Nissan Patrol GR of op een Suzuki Jimny maken de auto toch echt meer waard... Dat had ik met de Mini ook verwacht aangezien het totaal geen rationele aankoop is.
kwiebje
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

11 dec 2006, 19:19

Auto's is de slechtste investering die je kunt doen. Of je moet een ferrari enzo kopen. Die zijn gelimiteerd en zijn niet overal te koop. De autoweek site geeft een goede afspiegeling wat de dealer er voor vraagt. Hier kan je altijd op kijken en dan bij je eigen ten raden gaan wat de dealer voor je mini terug geeft. En de service van de dealer is voor veel mensen ook al een pluspunt om een auto bij de dealer te kopen. Maar gewoon goed zoeken via het internet. Scheelt je echt veel in euro's!
ParklanePieter
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig

Zelfde ervaring

11 dec 2006, 20:11

Ik ben vorige maand ook bij twee dealers geweest omdat ik overwoog (al) over te stappen in een nieuwe (R53) Cooper S. Ik viel van mijn stoel toen ik hoorde wat ik er na exact 1 jaar en 30.000 km maar voor terugkreeg: krap 2/3 van de nieuwprijs van (ruim) 31.000 euro!
Heb het uiteindelijk dus niet gedaan. Dan nog maar liever een jaar rondrijden, is geen straf hoor, mijn mooie met opties beladen parkleentje.. ;-))
MiniMatt
Mod virus alert!
Mod virus alert!

11 dec 2006, 20:44

Maar vergeet niet dat je het hier over het eerste jaar hebt... dat is altijd de grootste klapper... daarna stabiliseert de prijs zich een beetje... Van daar dat zoveel mensen graag een 'jahreswagen; kopen.

Maar goed, jouw parklane cooper is een plaatje! geniet er maar lekker van... :D
TomTom
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

11 dec 2006, 22:07

ik wilde iedereen even bedanken voor de vele reacties op dit topic. :o

De beste aanbieding kreeg ik bij de Honda dealer... (22500,-) die waren erg onder de indruk van mijn Mini'tje.... zo erg dat ik zelf zoiets had van waarom doe ik hem eigenlijk weg? :? En bovendien dan zou ik dus geen mini meer kunnen aanschaffen. Ik zou graag eens een wat snellere auto willen.... vandaar mijn keuze voor een Mini Cooper S...

Ja ik weet dat een auto geen goede investering is.... maar het is gewoon een hele grote hobby van me. En hobby's zoals deze zijn ook niet echt rationeel.

dus..... wie weet een koper voor een mini cooper p/w (7 januari 2005) + loaded with accessoires? :lol:

Terug naar “MINI-talk”