Iemand ervaring met sneeuwkettingen?

Van alles over de 1ste generatie MINI.
JorisD
Be Mini
Be Mini

Iemand ervaring met sneeuwkettingen?

20 dec 2010, 12:13

Ik heb mijn Mini helemaal winterklaar en wil er dit voorjaar ook mee richting wintersport.
Sneeuwkettingen heb ik nog niet gekocht, maar ik vroeg me wel af of mensen goede of slechte ervaringen met kettingen op een Mini hebben, denk hierbij aan ruimte in de wielkasten en dergelijke...
Afbeelding
Mini An
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig

20 dec 2010, 18:40

Vind ik een erg interessante vraag.

Ik ben heel erg blij met de wielen + winterbanden ( 195/55/16) die ik via t' forum hier heb kunnen kopen, ze hebben hun dienst al helemaal bewezen, maar ga in Januari met de R53 naar Oostenrijk dus nu ook bezig met de sneeuwkettingen...

Had een set die te groot was voor deze bandenmaat liggen en die hebben we ff gepast maar toen liepen de kettingen wel aan tegen de schokbrekers... Nu net een set voor deze maat aangeschaft maar moeten nog passen hoe het nu zit, als 't nie gaat zal ik aan van die mooie maar oh zo dure opklik dingen moeten denk ik....

Erg benieuwd naar ervaringen dus ook!
BRG
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

23 dec 2010, 20:49

Ik ben 2x met een R53 Works op wintersport geweest. Een keer de meest verschrikkelijke terugrit ooit meegemaakt, qua sneeuwstorm en flinkbesneeuwde wegen, maar de MINI trok het op 16"winterbanden prima (ondanks het vele vermogen). Sneeuwkettingen had ik uiteraard wel bijme, maar niet hoeven te monteren omdat de winterbanden het prima redden.
marss
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

23 dec 2010, 21:29

Net terug van wintersport ... ik heb sneeuwkettingen bij me, omdat het moet. Ik ga ze niet leggen, omdat ik me velgen niet wil beschadigen, heb ze dus nooit gepast. Als ik dan geen grip meer heb met winterbanden, dan gaan de sneeuwsokken om de banden. Heb ze twee jaar terug moeten leggen en werkt prima!!

ff foto gejat van Hans
Afbeelding

marss
JorisD
Be Mini
Be Mini

28 dec 2010, 10:10

Sneeuwkettingen kunnen dus problemen gaan geven met de schokbrekers van de R53. Vorige week heb ik me in Den Haag en de Ardennen inderdaad prima kunnen redden met mn winterbanden, maar voor de wintersport is het toch wel erg prettig om kettingen achter de hand te hebben..
@Marss: over wat voor sneeuwsokken heb je het dan?

Ik zit nu te denken aan de Maggi Iceblok, staat al bij dat ze voor gebruik bij beperkte ruimte zijn, dus wellicht is dat wat voor de R53.
Link

Afbeelding
Laatst gewijzigd door JorisD op 28 dec 2010, 14:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Geerth
4 op een rij!
4 op een rij!

28 dec 2010, 14:08

JorisD schreef:Sneeuwkettingen kunnen dus problemen gaan geven met de schokbrekers van de R53. Vorige week heb ik me in Den Haag en de Ardennen inderdaad prima kunnen redden met mn winterbanden, maar voor de wintersport is het toch wel erg prettig om kettingen achter de hand te hebben..
@Marss: over wat voor sneeuwsokken heb je het dan?

Ik zit nu te denken aan de Maggi Iceblok, staat al bij dat ze voor gebruik bij beperkte ruimte zijn, dus wellicht is dat wat voor de R53.
Link
Mooi topic ! Eens ervaringen van anderen horen :)
Mini... Exciting to the very last drop.
Mini An
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig

28 dec 2010, 18:01

Dank voor jullie reacties! Weliswaar niet mijn topic, ik heb toch veel aan de info die jullie geven...

Heb de sneeuwkettingen nog niet gepast maar begrijp dat het idd een reeele mogelijkheid is dat dit niet gaat ivm de schokbrekers..... zodra ik meer info over heb zal ik het terugkoppelen aan jullie!
Marss heb je misschien meer info over de sneeuwsokken of waar ik die zou kunnen vinden?
Marcel Always Open
Cabrio-King

28 dec 2010, 20:57

76 euro op mini.nl
http://www.mini.nl/accessories/mini/index.html
zoek bij "Exterieur accessoires" en dan "Wielaccessoires".
ze noemen het "starthulp"

hoop dat deze link werkt:
sneeuwsokken
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
marss
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

28 dec 2010, 22:02

Deze heb ik www.autosock.nl

marss
Mini An
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig

28 dec 2010, 22:54

Dank jullie voor de snelle reacties! :icon_top:
Mini An
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig

09 jan 2011, 13:45

Belofte maakt schuld.

Gisteren de sneeuwkettingen geprobeerd, omdat deze een dunnere schakel hebben als het vorige set ( wat ook een maat te groot was ) gaat het net ( kan net wel dus ) :D

Ik ga dus voorlopig geen dure opklem kettingen aanschaffen.
Heb hiervoor voor vorige auto's al 2x sneeuwkettingen aangeschaft die ik nooit heb gebruikt en nu voor de mini dus weer een set. Ga ze ook alleen dan gebruiken als het echt echt echt niet te vermijden zou zijn.
JorisD
Be Mini
Be Mini

09 jan 2011, 14:21

En wat voor merk/'soort kettingen heb je Mini An?
Afbeelding
Mini An
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig

09 jan 2011, 14:27

Uh ja... da's natuurlijk weer een handig detail om te weten... :?

Ze liggen in de auto, ga het zo voor je opzoeken.
FurFurt
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid

10 jan 2011, 14:11

Ik ga dit jaar voor de derde keer met de Mini richting Frankrijk om te wintersporten. Op het dak de originele MINI dakdragers met MINI Ski/Snowboard set, en als wintersetje 15" standaard velgen met winterbanden.

Achterin heb ik altijd een setje sneeuwkettingen liggen, gewoon standaard bij de Halfords gekocht, niks bijzonders en werken prima. Tot nu toe heb ik die alleen de eerste keer moeten gebruiken, maar geheel zonder problemen.

Afbeelding
To finish first, you first have to finish.
FurFurt
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid

10 jan 2011, 14:12

Ik ga dit jaar voor de derde keer met de Mini richting Frankrijk om te wintersporten. Op het dak de originele MINI dakdragers met MINI Ski/Snowboard set, en als wintersetje 15" standaard velgen met winterbanden.

Achterin heb ik altijd een setje sneeuwkettingen liggen, gewoon standaard bij de Halfords gekocht, niks bijzonders en werken prima. Tot nu toe heb ik die alleen de eerste keer moeten gebruiken, maar geheel zonder problemen.

Afbeelding
To finish first, you first have to finish.

Terug naar “MINI-talk”