Zojuist ff aan het knallen geweest tegen een R56 S en hier mijn conclusies:
1. Bochtsnelheid R56 hoger. Is ook logisch, maar het verschil was in dit natte weer behoorlijk.
2. Uit acceleren (niet rechtuit) van de R56 tot 120km/h sneller maar dit is voor rekening van het sper. Ik had wielspin tot 130km/h....
3. Rechte lijn acceleratie van de R56 iets minder maar onze S is dan ook een beetje gekieteld.
4. Looks (als je er achter rijdt) héééél matig van de R56. Te hoog op zijn wielen, draagarmen te goed zichtbaar en uitlaat demper storend in het zicht achter de sierstukken... Ik had een goed vergelijk want meteen nadat we uit elkaar gingen heb ik achter een 'oude' S gereden en die was echt veel beter in balans wat hoogte, breedte en styling betreft.
Wel leuk om even gesport te hebben.
Ohja de R56 zal hopelijk wat zuiniger zijn want ik reed gemiddeld 1 op 7 tijdens het ritje...
R53 S versus R56 S
- Peter
- Volledig MINI minded!
Bericht
R53 S versus R56 S
Laatst gewijzigd door Peter op 08 mar 2007, 23:26, 1 keer totaal gewijzigd.
- Peter
- Volledig MINI minded!
Bericht
Het gebrek aan een sper en de 100-150kg meer gewicht die op gang moet worden gebracht zorgen ervoor dat ik het op nat wegdek niet bij kan benen. Op snelweg snelheden kon ik er relatief makkelijk naar toe rijden (verhoudingsgewijs).
Misschien kan de strutbrace er beter af met dit weer zoals Werner al aangeeft. Zowiezo is de cabrio langzamer in bochten dan een hardtop. Komt door het gewicht en het feit dat een cabrio niet zo stijf is.Smini schreef:Waarom is de bochtsnelheid hoger? en wel hoger op de wielen.....
en waarom is de acceleratie van de R53 minder terwijl hij gekieteld is?
Het gebrek aan een sper en de 100-150kg meer gewicht die op gang moet worden gebracht zorgen ervoor dat ik het op nat wegdek niet bij kan benen. Op snelweg snelheden kon ik er relatief makkelijk naar toe rijden (verhoudingsgewijs).
- Sepp
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht

"We've got a thing that's called...MINI love"
Cool zo'n vergelijk! Ben het met je eens dat er iets is met de wagenhoogte van de R56. Tuurlijk, simpel op te lossen met een verlagingssetje als je zelf een R56 bezitter bent, maar eigenlijk wil je helemaal geen enkele R56 op hoge poten zien.

"We've got a thing that's called...MINI love"
- MiniMatt
- Mod virus alert!
Bericht
Ja de R56 schreeuwt om verlaagd te worden! Het ziet er niet uit zo hoog op zn poten... daar heeft de R53 veel minder last van..
Maar toch verlaagd...
Leuk verhaaltje verder... Zou graag willen weten of de R56 idd wel sneller door bochten gaat...
Mini steunt hevig op het lager verbruik van de R56 (vooral in de US), maar heb tot nu toe gelezen dat het niet veel scheelt...
Maar toch verlaagd...

Leuk verhaaltje verder... Zou graag willen weten of de R56 idd wel sneller door bochten gaat...
Mini steunt hevig op het lager verbruik van de R56 (vooral in de US), maar heb tot nu toe gelezen dat het niet veel scheelt...
- Hans
- Volledig MINI minded!
Bericht
Ligt ook aan de rijder in de R53
heb namelijk wel eens met peter meegereden.. enhe.. hij geeft overal volgas
een cabrio moet je iets meer zetten dus rustig de bocht in en hard eruit.. en die strutbraces werken ook niet echt mee met regenachtig weer..
Niet dat Peter niet kan rijden, integendeel.. hij kan perfect driften met zijn oude 350Z..

Niet dat Peter niet kan rijden, integendeel.. hij kan perfect driften met zijn oude 350Z..
- Peter
- Volledig MINI minded!
Bericht
Re: R53 ~ R56
Dit zou kunnen kloppen. Met nat weer kan je beter een 'zachtere' auto hebben wat vering en demping betreft.kevinmini schreef:In verschillende tijschriften gelezen dat de cooper s r53 harder is afgeveerd dan de cooper s r56, aangezien hij ook hoger op zijn poten staat vind ik het raar dat zijn bochten snelheid hoger is
- werner
- Volledig MINI minded!
Bericht
Re: R53 ~ R56
En vooral genoeg profiel op je bandenpeter schreef:Dit zou kunnen kloppen. Met nat weer kan je beter een 'zachtere' auto hebben wat vering en demping betreft.kevinmini schreef:In verschillende tijschriften gelezen dat de cooper s r53 harder is afgeveerd dan de cooper s r56, aangezien hij ook hoger op zijn poten staat vind ik het raar dat zijn bochten snelheid hoger is

- Ferdinand
- Be Mini
- CooperS-lightningblue
- Volledig MINI minded!
Bericht
Mooi vergelijk peter! Leuk om te lezen. Ik ben nog steeds geen andere S tegen gekomen waar ik eens even mee kon knallen, dus ik weet het nog steeds niet!
Time for some fun!
Die draagarmen en pot van de uitlaat ben ik met je eens. Ziet er bij de R53 stukkie netter en dikke uit. Moet er toch eens wat op verzinnen die draagarmen. Met speciale verf zwart maken ofzo.

Die draagarmen en pot van de uitlaat ben ik met je eens. Ziet er bij de R53 stukkie netter en dikke uit. Moet er toch eens wat op verzinnen die draagarmen. Met speciale verf zwart maken ofzo.

- Mini Poeper
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Wat betreft die pot van de uitlaat: heb bij een R56 gezien dat diegene de ophangbeugeltjes iets gebogen heeft waardoor de pot iets hoger komt te hangen. De twee uiteinden komen dan ook mooier uit in die uitsparing.
Zei ik je toch al over die draagarmen!CooperS-lightningblue schreef:Die draagarmen en pot van de uitlaat ben ik met je eens. Ziet er bij de R53 stukkie netter en dikke uit. Moet er toch eens wat op verzinnen die draagarmen. Met speciale verf zwart maken ofzo.

Wat betreft die pot van de uitlaat: heb bij een R56 gezien dat diegene de ophangbeugeltjes iets gebogen heeft waardoor de pot iets hoger komt te hangen. De twee uiteinden komen dan ook mooier uit in die uitsparing.
Onze sponsors