
Standaard optielijst bestond uit: Leder bekleed stuurwiel, Handgeschakelde 6-versnellingsbak, Aux-in aansluiting, Raambediening automatisch, Automatische airconditioning, Radio Business CD, Middenarmsteun voor, Hoofdsteunen achterin, Opbergvak achter, Rugleuning neerklapbaar in delen, Kinderzitjesbevestiging ISOFIX, M Sportpakket, Zes Airbag(s), Bandenspanningscontrole, Shadow Line Exterieur, Dagrijverlichting, EfficientDynamics, Interieurlijsten Aluminium, M Sport multifunctioneel stuurwiel, Hemelbekleding Anthrazit, M Sport Pookknop, Lederen handremgreep, Sportzetels met elektrische leuningbreedteverstelling, Geblindeerde achter(zij)ruiten, Centrale vergrendeling met twee afstandsbedieningen, VDO Dayton navigatiesysteem in luchtrooster, Elektrische ramen voor Elektrische buitenspiegels, Stuur in hoogte verstelbaar, Stoelen in hoogte verstelbaar, Lichtmetalen velgen 18 inch, Xenon lampen met koplampsproeiers.
Sinds de aanschaf zijn er een groot aantal aanpassingen doorgevoerd, zowel technisch als visueel. De wagen zoals deze nu aangeboden wordt, beschikt over een interessante lijst met technische wijzigingen, die hieronder kort worden beschreven.
Motorisch: De wagen heeft een totaal vermogen van 450 pk en 600 Nm trekkracht. Dit wordt onder andere gerealiseerd door een turbo-upgrade inclusief intercooler, downpipes, BMW Performance uitlaat en nog een aantal andere wijzigingen onder de motorkap.
Software: De software voor het blok is op maat gemaakt door de specialisten van Beek Auto Racing. Het betekent dat de BMW 135i van 0 naar 100 km/h gaat in onder de vijf seconden en tot een topsnelheid van 300+.
Wegligging: De wagen is uitgerust met een Bilstein B16 regelbaar onderstel. Het onderstel biedt de keuze uit hard of zacht en zorgt voor een serieuze verbetering van de wegligging. De wagen rijdt op Breyton GTSR 18 inch wielen rondom. Voor zijn Dunlop Sportmaxx GT 225/40ZR18 92Y gemonteerd, achter zitten twee gloednieuwe Dunlop SportMaxx TT 255/35ZR18 92Y wielen. Onder de motorkap is een AC Schnitzer front strutbrace gemonteerd.
Visueel: De wagen is standaard Alpine Wit, echter nu gewrapped in carbon fiber (dak, spiegelkappen, dakspoiler en rear diffuser). Op de achterklep is een BMW Performance carbon fiber spoiler gemonteerd. Aan de bovenzijde van de achterruit is een dakspoiler van AC Schnitzer zichtbaar. De grill aan de voorkant is gewrapped in mat zwart.
Interieur: Het interieur bevinden zich een aantal upgrades, waaronder de Bury CC 9060 Time carkit en een BMW Performance stuurwiel met geïntegreerde racecomputer en het sportieve design. Het functionele display wordt geflankeerd door shift lights. Het stuurwiel heeft een EfficientDynamics modus, Sport modus en Race modus, en heeft Alcantara bekleding en afgevlakte stuurkransonderzijde.
De wagen heeft een volledige onderhoudshistorie bij Nederlandse BMW dealers regio Amsterdam en Beek Auto Racing. De huidige KM stand is 150.000 km.
Vaste prijs is 20,990 euro.
OUDE CONTENT VAN DEZE POST:
"Er is een tijd van komen en een tijd van gaan"
Dit schitterende spreekwoord is van toepassing op mijn MINI Cooper Checkmate. De tijd van komen was begin 2007 en nu is de tijd van gaan aangebroken. De MINI gaat het wagenpark dat bestaat uit één enkele bolide (+ enkele afwisselende supercars) verlaten en wordt ingeruild voor iets nieuws. Iets waar ik al een aantal jaartjes op zat te wachten, maar elke keer kwam er niets voorbij waarvan ik het idee had dat het voldeed aan mijn wensen.
Nu kwam er de afgelopen weken een model voorbij die wel ongeveer ingedeeld kon worden in mijn wensenpakketje. Het enige wat ie mist is High Executive, automatisch inklapbare spiegels en BMW Radio Professional. Maar inbouwen kan ik zelf dus dat wordt geen enkel probleem de komende maanden/jaren.
De BMW 135i is Alpine White. Ik ben de tweede eigenaar en de wagen heeft in de omgeving Eindhoven gereden. Qua opties heeft de wagen het volgende:
- BMW 261 M 18 inch rims
- Alarm Class III system
- Multifunctional M sport steering wheel
- M sport package
- Interior aluminum
- Tinted windows in the back
- Shadow line exterior trim
- Cupholders
- Center arm rest
- Xenon light system
- Climate control
- M sport seats
- M sport chassis
- Exterior parts in color of car
- Navigation in the center left airco vent
- Parrot CK3200 Carkit


Qua performance moet het ongeveer dit worden:
De uiteindelijke goal van het design:


Natuurlijk wordt het geen kopie maar eigen intepretatie van BMW Performance met een mix van andere designs.
De 1M was simpelweg belachelijk duur en het gat met de 135i veeeels te klein. Voor het geld kan ik nu zelf een groot aantal aanpassingen doen die ik bij de 1M ook zou doorvoeren.