Pech!

De 2e generatie vanaf 2006
Shag
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

29 dec 2010, 19:12

Berthil schreef:
JorisD schreef:Ben ik nou de enige die het ziet?
Wat is er mis met een dikke, volle R53 met weinig kilometers?
Geen Franse flutmotor met zo'n raar blaasding erop gemonteerd, goedkoper dan een R56 en volgens mij nog een stuk puurder ook :mrgreen:
X2
X3 !!! 8)

1 serie heb ik meerdere malen in gereden, zowel de benzine als de dieselvariant en moet zeggen dat ik de mini fijner vind kwa rijgedrag. Alleen de zit al, in de 1 serie kwam ik met m'n hoofd bij het iets te vlot nemen van een drempel tegen de dakrand aan met m'n 1.87 :s en daarbij kijk ik zowat vlak onder de dakrand door.
Mini Poeper
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

29 dec 2010, 19:47

Onzin! BMW staat juist bekend om lage zit!
Welke benzine versie heb je gereden? Een 116i is ruk, lijkt net een elastiek; geef je gas komt een tijdje later de auto mee.

En wat betreft:
X3!!! 8)
Wel eens een 2.Gen gereden?
Een 2.Gen zit echt beter in elkaar dan de 1.Gen, de Rover invloeden zijn nog duidelijk aanwezig (thank God dat BMW dit tijdig heeft overgenomen!). Toch zal ik niet ontkennen dat de beleving in een 1.Gen groter is dan in een 2.Gen.

Voor de rest zal het mij boeien, na een tijdje doe ik de auto toch weer weg. Waar ik echt hoge verwachtingen van heb is de Countryman qua bouwkwaliteit. Magna Steyr is heel goed in het bouwen van auto. Niet de meest mooie BMW, maar wellicht de meest kwalitatieve BMW was de vorige generatie X3.
Marcel Always Open
Cabrio-King

29 dec 2010, 20:06

Het gaat niet om beleving, het gaat M-Indo om weer probleemloos te kunnen rijden. En wat dat betreft gooit de Gen2 een stuk hogere ogen dan de Gen1.
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
Mini Poeper
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

29 dec 2010, 20:08

Marcel Always Open schreef:Het gaat niet om beleving, het gaat M-Indo om probleemloos rijden. En wat dat betreft gooit de Gen2 een stuk hogere ogen dan de Gen1.
Heb je gelijk in...! Sorry :oops: :mrgreen:
Het Tritec blok is gewoon een ontzettend goed blok!
HK
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

29 dec 2010, 20:23

Marcel Always Open schreef:Het feit is dat er al heel lang niemand meer in het "S- dieselratel" topic gepost heeft.
Er is de voorlopige conclusie van Adriaan (Cooperdriver) in dat topic over zijn laatste fix op de clubman, gecombineerd met de enorme kou van de afgelopen maand zonder dat er ook maar iemand weer over het ratelgeluid begonnnen is...
Niet iedereen post het meer. Je schikt je in je '"lot".
Waar onder ik.
Mini Poeper
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

29 dec 2010, 20:26

Daarom, lekker dieselen.
Laag in de toeren over de snelweg en meteen koppel tot je beschikking!
Ook leuk tanken met de huidige prijzen...
M-iNdO
Be Mini
Be Mini

29 dec 2010, 21:14

UPDATE!

Ik heb helaas slecht nieuws :(
Vanmiddag kreeg ik eindelijk te horen wat er aan de hand is. Ze hebben nu een complete diagnose kunnen stellen en de conclusie is dat de timing van de distributie niet goed is. Ze gaan nu de gehele distributie vervangen (alle onderdelen die er mee te maken hebben?). Er werd mij medegedeeld dat alleen de onderdelen al zo'n € 600,00 a € 700,00 gaan kosten :shock:
De servicemedewerker gaat (net als in de andere gevallen) proberen om in ieder geval een gedeelte van de kosten te laten vergoeden door BMW. Hij vindt het zelf ook uitzonderlijk wat mij allemaal overkomt met mijn MINI (zeker gezien de leeftijd en de kilometerstand). Ik denk dat ik zelf ook een brief ga schrijven aan BMW om te proberen om de kosten geheel door hun te laten vergoeden.

Mijn auto ophalen en bv. na oud en nieuw weer terugbrengen is dus geen optie omdat er anders schade aan de motor kan ontstaan (denk hierbij aan het uitvallen van een of meerdere cylinders of vastlopen van het blok?). Op zijn vroegst heb ik denk ik mijn auto pas in de 2e week van het nieuwe jaar terug :evil: Voor de 17e moet ie ook nog (voor het eerst) APK gekeurd zijn (kan mijn portemonnee weer opentrekken :cry: ).

Ik ben het nu eigenlijk spuugzat en op dit moment heb ik zo weinig vertrouwen in mijn auto dat ik serieus naar iets anders wil gaan kijken (wordt denk ik geen MINI meer). Eerst maar afwachten hoe het allemaal gaat lopen......
your non average MINI driver
M-iNdO
Be Mini
Be Mini

29 dec 2010, 22:18

Marcel Always Open schreef:Het gaat niet om beleving, het gaat M-Indo om weer probleemloos te kunnen rijden. En wat dat betreft gooit de Gen2 een stuk hogere ogen dan de Gen1.
Het gaat mij niet perse om de ultieme beleving. Op dit moment vind ik probleemloos rijden het belangrijkste.
Ik heb in een aantal verschillende auto's (proef)gereden (van bv. Skoda Fabia t/m BMW 316i) en tot op heden vind ik dat geen van die auto's kunnen tippen aan mijn MINI Cooper S (R56).

Sowieso zal een eventuele opvolger geen diesel zijn. Ik doe voornamelijk stads/woon/werkverkeer dus dat haal ik er niet uit plus dat ik het he-le-maal niets vind. Meeste mensen zeggen dat je het verschil tussen benzine en diesel tegenwoordig haast niet merkt? :s

Tevens wil ik indien mogelijk bij een eventuele vervanging er op vooruit gaan en niet stilstaan of een stap terug doen.
Uiteraard moet het financieel ook betaalbaar zijn (en blijven).
Mini Poeper
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

29 dec 2010, 22:23

M-iNdO schreef: Ik heb in een aantal verschillende auto's (proef)gereden (van bv. Skoda Fabia t/m BMW 316i) en tot op heden vind ik dat geen van die auto's kunnen tippen aan mijn MINI Cooper S (R56).
Sorry hoor, maar dit is toch geen vergelijk...! :roll:
Om beide merken maar weer eens te noemen moet je de vergelijk maken met Skoda Octavia RS en BMW 325i/330i (of 130i).
Skoda Fabia :s
Een 1.6 in een 1er is al brol, laat staan in een 3er!
Shag
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

29 dec 2010, 22:41

Mini Poeper schreef:Onzin! BMW staat juist bekend om lage zit!
Welke benzine versie heb je gereden? Een 116i is ruk, lijkt net een elastiek; geef je gas komt een tijdje later de auto mee.

En wat betreft:
X3!!! 8)
Wel eens een 2.Gen gereden?
Een 2.Gen zit echt beter in elkaar dan de 1.Gen, de Rover invloeden zijn nog duidelijk aanwezig (thank God dat BMW dit tijdig heeft overgenomen!). Toch zal ik niet ontkennen dat de beleving in een 1.Gen groter is dan in een 2.Gen.

Voor de rest zal het mij boeien, na een tijdje doe ik de auto toch weer weg. Waar ik echt hoge verwachtingen van heb is de Countryman qua bouwkwaliteit. Magna Steyr is heel goed in het bouwen van auto. Niet de meest mooie BMW, maar wellicht de meest kwalitatieve BMW was de vorige generatie X3.
Zeker geen onzin, zat toch echt zowat met m'n wenkbrauwen tegen de voorruit aan :lol:
Was weliswaar in de standaard stoelen. De stoelen met lendesteunen in de 120i zaten al beter. maar als ik moest kiezen tussen de standaardzit in een mini one of de standaardzit in de bmw 116 koos ik voor de mini. Zit je toch echt meer naar achter en lager. gereden in een 120i en een 118d.

Ook wel eens in de 2nd gen gereden maar zou die voor geen goud ruilen tegen m'n 1st gen. vind de 1st gen sowieso mooier ogen maar dat is een kwestie van smaak natuurlijk.

M-iNdo heeft wel heel veel pech. ben het wel eens met het maandagmorgen verhaal. Je hebt gewoon een rot exemplaar getroffen wat je overal tegen kan komen. Of het nou een premium merk is of niet. Zelf ook de ervaring van een rotte VW. na 4000,- aan onkosten binnen exact 1 jaar de deur uit gedaan. daarentegen met een cheap-ass rover 114GT uit het jaar 0 0,0 onkosten gehad :lol:
kan dus overal gebeuren. En ja, zelfs een lamborghini kan spontaan in de fik vliegen :s :mrgreen:
M-iNdO
Be Mini
Be Mini

29 dec 2010, 22:58

Mini Poeper schreef:
M-iNdO schreef: Ik heb in een aantal verschillende auto's (proef)gereden (van bv. Skoda Fabia t/m BMW 316i) en tot op heden vind ik dat geen van die auto's kunnen tippen aan mijn MINI Cooper S (R56).
Sorry hoor, maar dit is toch geen vergelijk...! :roll:
Om beide merken maar weer eens te noemen moet je de vergelijk maken met Skoda Octavia RS en BMW 325i/330i (of 130i).
Skoda Fabia :s
Een 1.6 in een 1er is al brol, laat staan in een 3er!
Je hebt gelijk, het is geen vergelijk (ongelukkig verwoord door mij) :roll: . Hoe dan ook, de genoemde auto's waar ik tot nu toe in heb gereden (leenauto's) zijn geen optie als vervanging van mijn MINI. Ik moet misschien inderdaad een keer proefrijden in auto's die je beter kunt vergelijken. Sowieso ben ik van plan om een keer een proefrit te maken in een Golf 6 GTI.
JorisD
Be Mini
Be Mini

30 dec 2010, 00:05

@ M-IndO Ik voel wel met je mee wat al die pech met je Mini betreft, echt een maandagochtendauto en kan me voorsteellen dat je er dan wel genoeg van hebt danwel krijgt...
Sterkte!
Afbeelding
Mini Poeper
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

03 jan 2011, 19:23

Waar ik me wel ontzettend aan erger is aan het te kleine en vorm van dashboardkastje in de 2.Gen MINI. Dit was ook het geval bij de 1er terwijl de 1.Gen MINI een geweldig kastje had (indien aanwezig).

Sowieso is opbergruimte in 2.Gen een drama.
M-iNdO
Be Mini
Be Mini

08 jan 2011, 00:46

UPDATE

Auto inmiddels al een paar dagen terug.
De auto was al eerder rijdbaar maar er waren nog een paar kleine storingen die ze er daar niet 1,2,3 uit konden krijgen. De chef werkplaats heeft mijn auto toen meegenomen om dit op te lossen d.m.v. uitvoerige testen/testritten (uiteraard met mijn toestemming). Uiteindelijk allemaal goed gekomen.
Gelijk maar door hun APK laten keuren (moest toch voor de 17e gekeurd zijn).

Tot op heden geen vreemde dingen meer meegemaakt.
Aan de ene kant ben ik weer blij dat ik de auto weer terug heb maar nog steeds heb ik zoiets van kan ik niet beter voor iets anders gaan kijken/wanneer komt het volgende mankement.

Wat de reparatie gaat kosten weet ik nog niet omdat ze bij BMW (wederom) coulance aangevraagd hebben. Als er meer bekend is hoor ik dat van de dealer. Hopelijk wil BMW mij tegemoet komen in de kosten en is alles meegenomen. Eigenlijk vind ik dat ze uit coulance alle kosten op zich moeten nemen omdat dit sowieso geen goede reclame voor hun is.
Tevens mag je aannemen dat als je zo'n "dure" auto koopt van een "premium" merk er niet binnen +/- 3,5 jaar zoveel problemen optreden en niet de minste ook (voornamelijk de koppeling en de distributie).

End of story? :?
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

08 jan 2011, 10:52

nou, ik hoop voor je dat je eindelijk eens verlost bent van alle gezeik. Ik vind eigenlijk ook wel dat ze kosten volledig moeten vergoeden.

Succes man en hou ons op de hoogte!
MINI Dubman '07 PureSilver

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *

To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *

Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

Afbeelding

Terug naar “MINI R55 (Clubman), R56 (Hatchback), R57 (Cabrio), R58 (Coupé), R59 (Roadster)”