Collectieve miniverzekering leden NewMINIclub

Van alles over de 1ste generatie MINI.
florisvandam
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

Collectieve miniverzekering leden NewMINIclub

13 dec 2006, 09:04

Geachte mede mini rijders,

Ik ben bezig om met een aantal verzekeraars, London Verzekeringen en Allianz Nederland een speciaal autotarief te ontwikkelen voor leden van de NewMINIclub.
Om een beetje in kaart te krijgen wat er gemiddeld aan premie betaald wordt zou ik jullie vriendelijk willen vragen om middels een reactie op dit onderwerp mij te laten weten wat jullie ongeveer aan jaarpremie voor jullie mini's betalen en uiteraard met welke dekking, en de huidige verzekeraar.
Ook zou ik graag willen weten op welk kortingspercentage jullie nu staan, ik ga ervan uit dat iedereen zo ongeveer 75% korting heeft aangezien iedereen natuurlijk onwijs zuinig is op z'n mini.
Een groot voordeel van zo'n collectieve verzekering is dat de premie- tarieven en polisvoorwaarden gunstiger worden waardoor er in veel gevallen geld bespaart gaat worden :D :D :D
Deze collectiviteit is echter alleen mogelijk voor de Nederlandse leden, dus voor diegene die over de grens wonen, sorry.

Ik verneem graag van jullie of er interesse is voor zo'n regeling.

Met vriendelijke groet,
Floris van Dam
Sid
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

13 dec 2006, 09:20

Dat lijkt me gaaf :D

Betaal nu ongeveer 1200 per jaar, 0 jaar no claim, Allrisk bij de VVAA.
Was van plan volgens jaar over te stappen naar Orion direct, 370 per jaar, WA.
pje en daan
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

13 dec 2006, 09:57

zoizo je auto all-risk verzekeren..

wij hebben 75% no-clame.. en we betalen bij dacht reaal 776,40 euro per jaar voor al-risk met inzittende verzekering..

dat scheeld al een berg met die 1200 die jij sid betaald..maar dat komt wel door die 75%

suc6 ik hoor het graag als het veel goedkoper kan

groetjes
pjé (haai)
pje en daan
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

13 dec 2006, 10:05

enne voor onze belgiësche clubleden is het misschien mogelijk dat ze zelf zo iets op zetten via de newminiclub dus ook collectief..

weet het niet

groetjes
pjé (haai)
Laatst gewijzigd door pje en daan op 13 dec 2006, 10:31, 1 keer totaal gewijzigd.
CooperS-lightningblue
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

13 dec 2006, 10:10

Verzekering is het enige waar ik me nog niet druk over hoef te maken dat word door paps en mams gesponsord. Ik kan straks in ieder geval de verzekering overnemen van paps met een 85% no-claimkorting. :mrgreen:

Dat mag van mij nog wel even duren, dat overnemen.
Afbeelding
henkietenk
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

13 dec 2006, 10:17

Ook iets van 1200 per jaar allrisk met 3 jaar schadevrij (applaus voor mij :mrgreen: ) Als ik eenmaal 24 ben dan gaat de prijs flink omlaag, iets van de helft ofzo.
florisvandam
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

13 dec 2006, 10:33

wil je er wel even op wijzen dat er sinds 1 januari 2006 een nieuwe wet n.l. de Wet financiele dienstverlening van kracht is.
Deze wet machtigd de verzekeraar extra stappen te ondernemen als er sprake is van fraude.
En onder fraude wordt per 1 janauri 2006 gezien een auto op je vader of moeders naam verzekeren zodat je qua premie voordeliger uitkomt.
De verzekeraar mag zelf een schade niet uitkeren als ze er achter komen dat er sprake is van premie ontduiking.
Wat betreft de no- claim over nemen van je vader, als blijkt nav je leeftijd, dat jij de opgebouwde schadevrije jaren niet kan hebben opgebouwd, bv. je bent 26 (dus 8 jaar je rijbewijs) en je hebt 12 schadevrije jaren opgebouwd, de verzekeraar de korting niet zal overnemen op jouw eigen polis.
Ik probeer je niet onnodig bang te maken maar wil je er wel even op wijzen dat het niet meer zo eenvoudig is dan in het verleden, verzekeraars controleren tegenwoordig streng op alle mogelijke vormen van fraude.

met vriendelijke groet,
Floris
henkietenk
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

13 dec 2006, 10:37

Daarom ben ik gelijk zelf begonnen met het opbouwen van no-claim. Was toen al wel bekend dat het erg lastig zou zijn om het op je ouders naam te zetten. Eerst even een jaar in een brik gereden, 40 eu per maand aan verzekering en sind 2 jaar nu in de Mini.
Sid
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

13 dec 2006, 10:39

Mijn auto is het eerste jaar op mn vaders naam verzekerd, maar vorig jaar moest ik het zelf betalen dus vandaar die 1200 euro (0 jaar no claim opgebouwd).
Ik blijf het als gebruiksvoorwerp zien dus volgens jaar lekker WA :roll: (edit: tenzij het allrisk natuurlijk een stuk goedkoper kan :mrgreen:)

floris werk je bij een verzekeringsmaatschappij oid?
Laatst gewijzigd door Sid op 13 dec 2006, 10:41, 1 keer totaal gewijzigd.
MINIJCW
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

13 dec 2006, 10:39

Ik heb een all-risk verzekering + inzittende verzekering, en betaal €818 per jaar met een korting van 77.50% korting. Dit hoge bedrag kwam ook door de hoge nieuwwaarde :?
Afbeelding

R56 Still fun but easier to live with
FastBunny
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

13 dec 2006, 10:42

@Floris: Schadevrije jaren bouw je inderdaad zelf op als je een verzekering hebt. Niet dat iemand van 50 en dan bij de eerste auto bv ineens 30 jaar schadevrij gereden heeft, nee die heeft toch echt 0 schadevrije jaren hoeveel andere auto's ze ook gereden heeft. Alleen als je bv altijd een lease auto gehad hebt en je van de lease maatschappij een bewijs van schadevrije jaren krijgt kan je hier wat aan doen :)

Overigens betaal ik 130€ per maand voor All-Risk met inzittende en rechtsbijstand. Verzekerde nieuwwaarde is 40.000€ met onbeperkte hoeveelheid kilometers en 3 jaar schadevrije jaren :)
Afbeelding
florisvandam
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

13 dec 2006, 10:46

ik heb een assurantiekantoor samen met mijn vader.
Arjan
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

13 dec 2006, 10:50

Ik zal het vanavond even uitzoeken hoeveel no-claim we hebben.
We zitten momenteel bij Unigarant via ANWB met beide auto's en beide ook all-risk.
Heb inmiddels eens zitten rekenen met de collectiviteitskorting die ik krijg via mijn werkgever bij Centraal Beheer en kan voor hetzelfde pakket en zelfde no-claim 50 euro per maand besparen voor 2 auto's.

Ben benieuwd naar de uitslag van je inventarisatie en jullie eventuele aanbieding aan alle NewMINIclub-leden.

Erg leuk dat jullie als assurantiekantoor aan ons denken!!!!
Lekker touren met de MINI CLUBMAN D Sparkling Silver-Silver-Silver
iDarkDesign
Transformer

13 dec 2006, 11:36

Mijn MINI is ook op naam van mn moeder verzekerd :roll:

iDD
pje en daan
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

13 dec 2006, 11:47

hoihoi

ik vind het persoonlijk erg dom om de auto/motor op de naam van je ouders te zetten.
ik rij nu al 12jaar en 12 jaar schade vrij..dus 75% no-claim en 12 schade vrije jaren

als je eerst een paar jaar op de naam van een ander rijd en dan pas je eigen verzekering afsluit ..dan ga je bv na 4 jaar pas je eigen no-claim op bouwen.maar erger nog als jij schade rijd dan gaat dit ten koste van het opgebouwde van iemand anders.

danielle is begonnen op een aan mijn polis gekoppelde eigen verzekering die door de verzekeing dus wel de 75% no-claim maar met 0 schade vrije jaren..
nu gebeurt het dat danielle stapzoets tegen een geparkeerde auto aan rijd..schade formulier in vullen enz enz..gelukkig geen claim bare schade maar we een melding..
ik heb nu 12 schade vrije jaren en anders niks meer..
danielle had niks en heeft na deze schade nog steeds niks..nu bijna 3 jaar verder heeft ze dus ook bijna 3 schade vrije jaren weer op dr naam..
dus mijn advies gewoon lekker zelf opbouwen

groetjes
pjé (haai)

Terug naar “MINI-talk”