Floor-is / Floris

Stel je hier even voor.
Floor-is
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

Floor-is / Floris

30 dec 2010, 22:49

Sorry nog geen foto's!

Hi, Floris hier. Mijn verloofde en ik hebben gisteren een MCS opgehaald, hoewel er nog een paar dingen moeten gebeuren om hem echt goed te maken zijn we bere-gelukkig mee! :)

Het is een Mini Cooper S uit januari 2005, Amerikaans model. Hij is donkergrijs (Dark Grey, helaas niet Royal Grey), voorzien van grijze lederen bekleding, navigatie, open dak, 17" webspokes (grijs), Harman/Kardon, handmatige airco en Xenons.

Wat er op korte termijn moet gebeuren:
- Foto's maken!
- Foto's maken!
- Vervangen van de multiriem en de rollers (niet de retourpoelie, is niet nodig. Een van de rollers heeft een kapotte lager)
- Vervangen van de spoorstangkogel (RV), deze heeft teveel speling.
- Luchtbegeleider voor de intercooler vervangen.
- Aeroblades voor en achter plaatsen.
- Lederen bekleding weer eens lekker in het vet zetten, is gewoon tijd.

Op langere termijn:
- Nieuwe schijven en remblokken (voor), voor de volgende APK in november 2011
- Handremkabel vervangen, heeft iets te veel speling
- Gespoten sierlijsten (boven de wielkasten en de sideskirt) opnieuw spuiten, zitten wat plekjes op :S
- Achterspeakers weer aansluiten, eventueel vervangen

Wishlist:
- Multifunctioneel stuurwiel plaatsen, dus: radiocontrole, cruisecontrol en telefoonbediening. (geen haast)
- Carkit voor de telefoon plaatsen (heeft niet echt haast)
- Stoelverwarming van de stoelen aansluiten en werkend maken.
- Automatisch dimmende binnenspiegel monteren kan niet :(
- Buitenspiegels verwarmd maken Ha! Dat zijn ze al :D
- ISOFIX monteren (als dat mogelijk is). Yes dat kan :)

Ongetwijfeld zal de wishlist nog groeien, we willen de auto vooral origineel houden en in zo goed mogelijke staat bovendien :)
Laatst gewijzigd door Floor-is op 31 dec 2010, 13:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Blue Chaser
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

31 dec 2010, 00:19

Welkom Floris !!

Veel plezier en geluk met jullie Mini ..
Mooie plannen zo te zien ..
Weer iets om in de gaten te houden :wink:

Enjoy !!
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Nederland

31 dec 2010, 02:12

Welkom Floris.

Veel plezier hier en tot meets :rijden
fredbo
One wheel wonder
One wheel wonder

31 dec 2010, 07:13

Welkom Floris!
Veel rijplezier met jullie Mini.
franklyn85
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

31 dec 2010, 09:19

Welkom Floris :D

Leuke lijst wens je veel succes and drive safe
burn rubber not your soul

Afbeelding
mrbubbels
Be Mini
Be Mini
Contacteer:

welkom

31 dec 2010, 10:16

Hartstikke welkom hier,Nou dat ziet er goped , we hopen je op de meet te zie binnenkort enn veel veileige kilometers.

Bubbels
Beter een dag geminied dan een dag gewerkt
kwiebje
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

31 dec 2010, 10:32

Welkom hier op het forum en veel plezier met de mini :D
cooperbol
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

31 dec 2010, 11:14

Hallo Floris,

Welkom bij de club en..... :lol:

..................................heel veel rijplezier in je SSSsss :P :) :D

En natuurlijk asap :Foto :Foto plaatsen van je :rijden . (geef je ook zelf aan :wink: :? )
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

31 dec 2010, 11:38

Welkom Floris!

En succes met het standaard houden van je MINI, de meeste hier hebben dat, zonder succes, geprobeerd! :wink:

Have fun hier en met je MINI!
MINI Dubman '07 PureSilver

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *

To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *

Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

Afbeelding
Shadow_Breaker
GPc-0001

31 dec 2010, 12:47

mushrop schreef:Welkom Floris!

En succes met het standaard houden van je MINI, de meeste hier hebben dat, zonder succes, geprobeerd! :wink:

Have fun hier en met je MINI!
Welkom,

maar ik denk dat standaard nog al een ruim begrip is bij Mini, er zijn zoveel opties die nog achteraf geinstalleerd kunnen worden dat je er echt verbaast van gaat staan hoe origineel je een mini kan houden en toch een hele andere uitstraling aan een mini kan geven. :mrgreen:

Wat het juist leuk maakt natuurlijk ;-)

Have Fun ;-)
Floor-is
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

31 dec 2010, 14:11

Dank, dank!

Het origineel houden bedoel ik eigenlijk mee dat ik hem niet vol wil hangen met allemaal after-market dingen zoals bekerhouders en andere bumpers, velgen etc. Het moet nog ietsje meer onze auto worden, dat natuurlijk wel ;)

Heb inmiddels H/K speakers voor achter gereserveerd bij cooperke s en ook een tweedehands IC met luchtgeleider. De onze heeft in steentje in de ribben zitten en geen luchtgeleider, altijd handig om eentje achter de hand te hebben leek me.
Wat de remmerij voor betreft moet ik nog uitzoeken of als ik voor andere schijven ga, ik naast de remblokken ook andere remklauwen moet monteren. (Stel ik ga voor schijven van Brembo, moet ik dan ook ineens Brembo-klauwen?)

Al dat uitzoeken vind ik leuk en misschien ben ik wel niet de allerhandigste auto-klusser in de wereld (understatement!), ik heb twee ooms met veel verstand van techniek. (Een vliegtuigbouwer en de ander had vroeger een eigen garagebedrijf.) Denk dat ik de remmen, met een beetje hulp, dan ook zelf ga doen, net als het inbouwen van de kabelboom voor de verwarmde spoelen, de speakers en het stuur. Het zal allemaal best even kunnen duren voor we er aan beginnen, maar het komt heus wel goed ;)

Ietsje meer achtergrond:
Het is de auto voor mijn vriendin, ze had een Lupo (1.4 16V, 100pk uit '99 met 103k op de teller) die vlak voor kerst total-loss is gereden. Besneeuwde voorrangsweg, TNT-bus in een zijweg die geen grip had, kreeg toch ineens grip: hup de voorrangsweg op. Mijn vriendin remmen als een malle, maar met die sneeuw hielp dat niet genoeg. Linksvoor de TNT-bus geraakt. Koplamp, motorkap, zijscherm, bumper en de ophanging van de koplamp naar de shit. Schade was dermate dat de verzekeringsmaatschappij de auto total-loss verklaarde zegmaar. De schuld lag wel bij de andere partij, maar wij zitten met de shit.

Op zoek naar een nieuwe auto dus! Beide zijn we nogal gecharmeerd van Mini en dan ga je dus op zoek naar een Mini. Uiteindelijk een Cooper S met 96k op de teller gevonden, paar kleine dingetjes die er aan moeten gebeuren, maar verder prachtig. ANWB-keuring gedaan (wilde de vrouw) en de ANWB-meneer was nogal in zijn nopjes met het ding.
Uiteindelijk iets minder dan 12k op tafel moeten leggen en er moet dus nu richting de 500 in voor de multiriem en de spoorstangkogel. Daarna de remmerij voor en het handremkabeltje, schat ik op ongeveer hetzelfde in.

Dagwaarde is geschat op €14.800, zonder navi, en met half leer en dus moet er nog een taxatie komen; de verzekeringsagent houdt zelf rekening met richting de 15.5k :)
Als we de verwarmde stoelen toevoegen, ISOfix en het multifunctionele stuur (met carkit) hoop ik de waarde met nog eens zo'n 500-750 te kunnen verhogen.

Ik rijd zelf overigens in een VW EOS 1.4TSI van 6/2010, maar wil stiekem ruilen... In de zomer waarschijnlijk weer niet :P
Shag
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

31 dec 2010, 14:15

welkom bij de club en congrats met je aankoop !! :D
klinkt al goed allemaal maar nu graag foto's !!
Floor-is
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

31 dec 2010, 14:27

Shag schreef:welkom bij de club en congrats met je aankoop !! :D
klinkt al goed allemaal maar nu graag foto's !!
Ben nu nog op mijn werk, morgen moet ik weer werken (de nieuwjaarsduik fotograferen in Scheveningen) en dus ook al weinig tijd.. Hopelijk zondag, maar ik reken er niet op. :)
mikmak
One wheel wonder
One wheel wonder

31 dec 2010, 18:08

Veel plezier met de Mini. Vergeet je met alle geplande klussen er ook niet gewoon lekker in te rijden? :wink:
Floor-is
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

31 dec 2010, 19:33

mikmak schreef:Veel plezier met de Mini. Vergeet je met alle geplande klussen er ook niet gewoon lekker in te rijden? :wink:
Absoluut niet. Vanavond blijft ze veilig in onze saaie doodlopende straat. We gaan het risico wel nemen met de EOS in Amsterdam :P

Morgen mag ze mee naar Scheveningen. :)

Terug naar “Who are U?”