Mijn naam is Dennis en ik ben de zwager van jstuyts. Ik ben een echte autogek. Begin 2010 heb ik mijn BMW 130i en de BMW 325i Touring van mijn vrouw ingeruild op een BMW X5 35D, met als idee dat we daar de lange ritten en vakanties mee gaan rijden. Daarnaast een nieuwe Polo Bluemotion besteld als auto voor lokale ritjes. Na 8 maanden wachten heb ik in september de Polo afgeleverd gekregen.
Ik vond er niets aan. Geen vermogen (dat wist ik natuurlijk al van tevoren), geen lekker rijgedrag en totaal niet speciaal. Na 3 maanden was ik er echt klaar mee. Auto verkocht (lekker snel omdat de wachttijd op die Bleumotion nog steeds zo lang is), en tsja wat ga je dan kiezen??
Mijn vrouw wil al jarenlang een Mini, dus dat moest nu toch echt maar eens gaan gebeuren. Nadat ik haar overtuigd heb dat de Clubman toch echt wat handiger is met 2 kleintjes is de zoektocht begonnen. Daar was ik redelijk snel klaar mee! Bij een Mini dealer in het zuiden des lands een schitterende Clubman Cooper S gevonden. Helemaal naar mijn zin met echt superveel opties, er zit zelfs een DAB radio en een digitale tv tuner op!
Woensdagmiddag met jstuyts heen en weer gereden, op slag zwaar verliefd geworden en meteen de deal rond gemaakt. Nu nog twee weekjes wachten (ze hebben het druk) en dan kan het genieten beginnen.
Na de Polo is dit echt weer iets waar ik emotie bij voel! Daarbij was ik stomverbaasd over de explosiviteit van het vermogen van de turbo motor. Daar raken we opgewonden van

Als de auto opgehaald is zal ik eens wat kiekjes maken.