Forummers,
Vandaag eens ff lekker minitje wassen en verwennen. Kom ik tot mijn grote verbazing en afgrijzing een hele flinke lelijke plek tegen op mijn linker voorvelg tegen. Kan me niet herrinneren met het linkervoorwiel iets te hebben geraakt. De lak is er naast de normale lichte beschadiging van de rand helemaal af voor een groot stuk. Het lijkt dat de lak gewoon te broos is oid. Dus maar ff naar de dealer gereden die er even netjes naar gekeken heeft.
Ze kennen dit probleem niet , maar ze maken binnenkort een afspraak met de expert om het te laten controleren. Ik vind namelijk dat zo'n flinke beschadiging niet door normaal gebruik mag komen. Ik heb er zelf niks van gemerkt.
Jullie dergelijke ervaringen dat de lak gewoon afbreekt tot 1,5cm naar binnen door een lichte beschadiging aan de rand.
Dank en groeten,
PP
Lak van de velgen
- Smini
- Mod virus alert!
- Contacteer:
Bericht
Ik blijf er bij dat dat poetsen een ellende is..... poets blijft nat..... doekje zo stroef nieuwe nodig elke keer...... en mijn zwarte plastic slaat twee dagen later ineens wit uit.... stom stom stom..... en dan gebruik ik NXT van MCGnogwat :-)

- PPCS
- Volledig MINI minded!
Bericht
Ik kan wel wat poetstips geven
. Maar kent iemand van jullie mijn probleem met de zeer brosse lak van de velgen. Een tikje tegen de stoep en de lak springt er echt af
Dan nu de poets tips. Althans zo doe ik het.
1. Neem 2 oude schone t shirts zonder opdruk oid
2. Gebruik de ene voor insmeren en de ander voor uitsmeren
3. Vlekken op plastic geen ramp. Ik gebruik gewoon turtle bandenglimmer om de plastic delen daarna weer schoon en glimmend te krijgen.
4. Met een derde echt schone doek ff de ramen schoon maken. Is geen spulletje voor nodig en klaar. Desgewenst kan je met deze doek ook ff het interieur stofvrijmaken.
5. Met wat leervet de stoelen en leerdelen insmeren. Dit hoeft niet zo vaak.
Na 50 min heb ik dit alles wel gedaan. Tís een klein wagentje.
Ik weet niet of jullie hier iets aan hebben, who knows
ps ik gebruik turtle metallic wax(blauwe fles en turtle banden en velgenwax)

Dan nu de poets tips. Althans zo doe ik het.
1. Neem 2 oude schone t shirts zonder opdruk oid
2. Gebruik de ene voor insmeren en de ander voor uitsmeren
3. Vlekken op plastic geen ramp. Ik gebruik gewoon turtle bandenglimmer om de plastic delen daarna weer schoon en glimmend te krijgen.
4. Met een derde echt schone doek ff de ramen schoon maken. Is geen spulletje voor nodig en klaar. Desgewenst kan je met deze doek ook ff het interieur stofvrijmaken.
5. Met wat leervet de stoelen en leerdelen insmeren. Dit hoeft niet zo vaak.
Na 50 min heb ik dit alles wel gedaan. Tís een klein wagentje.
Ik weet niet of jullie hier iets aan hebben, who knows
ps ik gebruik turtle metallic wax(blauwe fles en turtle banden en velgenwax)
- Mini Poeper
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Waar vijf minuten daarvoor een busje van een bouwbedrijf doorheen is gereden dat vol zand en cementdeeltjes zat...PPCS schreef:Geen hogedrukspuit gebruikt. Alleen een textiel wasstraat.
- iDarkDesign
- Transformer
Bericht
iDD...... heeft ook nog 4 schade velgen....
Is dat dan inclusief reparatie van de velg? opnieuw gladschuren etc?HBEST schreef:Als je je velg wilt laten spuiten, kost dat absoluut niet zoveel als een nieuwe velg.
Bij ons kan je het laten doen voor € 125,- en je ziet er nagenoeg niets meer van.
iDD...... heeft ook nog 4 schade velgen....
Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”
Onze sponsors