R50: MINI One & Cooper Coupe
R51: Proposed long wheelbase MINI (never released)
R52: MINI One, Cooper and Cooper S Convertible
R53: Cooper S Coupe (conceived after the One and Cooper)
R55: MINI Clubman
R56: MINI One, Cooper, Cooper S Coupe
R57: MINI One, Cooper, Cooper S Convertible
R58: Unknown at this time - potentially AWD
JCW Performance
- Ferdinand
- Be Mini
Bericht
ha hans, ik bedoel allebei:
1) Volgens mij heeft een bmw motor r56 minder vermogens- en koppel verlies aan de wielen dan een r53, en (daardoor),
2) Volgens mij zit een standaard mcs r56, een r53 mcs works (of andere opvoervariant) heel dicht op de hielen bij een sprint naar bijv. 0 -> 180km/u; misschien houdt de r56 de anderen nagenoeg bij. Dat zouden we inderdaad eens moeten testen. Volgens mij hoeven we dat niet te zelf te doen want die testen komen vast wel, in de autoblaadjes.
1) Volgens mij heeft een bmw motor r56 minder vermogens- en koppel verlies aan de wielen dan een r53, en (daardoor),
2) Volgens mij zit een standaard mcs r56, een r53 mcs works (of andere opvoervariant) heel dicht op de hielen bij een sprint naar bijv. 0 -> 180km/u; misschien houdt de r56 de anderen nagenoeg bij. Dat zouden we inderdaad eens moeten testen. Volgens mij hoeven we dat niet te zelf te doen want die testen komen vast wel, in de autoblaadjes.
Veel rijplezier!
- Hans
- Volledig MINI minded!
Bericht
Wat ik het belangrijkste vind bij ordinaire stoplicht sprintjes.. zeg maar
is de sensatie, het geluid, de trillingen, de duw in je rug.. of die nu in 5 seconden op de 100 zit of in 10 maakt niet zo veel uit.. het gaat om de beleving.. en dat heeft de R53 net even iets meer dan de R56 (maarja, dat is mijn mening)

- Ferdinand
- Be Mini
Bericht
ha hans,
je hebt misschien wel gelezen in een van de vorige topics, dat ik ook niet gecharmeerd ben van de r56. De sentatie is er echt een beetje uit, en er is nog meer te noemen waarvan ik niet echt blij wordt.
Ik sta op het punt om een nieuwe auto te nemen, op mijn mcs staat nu 95.000km en ik kan er een hele goede inruilprijs voor krijgen. De nieuwe mcs doe ik niet. Jammer dus dat er geen leuker alternatief is voor de r53 (dan nog een keer de r53 uiteraard). Ik overweeg om weer een mcs r53 te nemen, en deze weer motorisch in te richten. Een GP is helaas geen optie, dat is een tweezitter, en daar heb ik niets aan met kindertjes.
ik sta nu bij een bmw dealer, en bah, wat zijn die auto's lelijk. Ik kan er geen mooie BMW tussen vinden. Ik heb mijn oog, enige tijd geleden, wel laten vallen op een audi rs4. Een knalrode vind ik wel goed.
nou ja, wordt vervolgd.
je hebt misschien wel gelezen in een van de vorige topics, dat ik ook niet gecharmeerd ben van de r56. De sentatie is er echt een beetje uit, en er is nog meer te noemen waarvan ik niet echt blij wordt.
Ik sta op het punt om een nieuwe auto te nemen, op mijn mcs staat nu 95.000km en ik kan er een hele goede inruilprijs voor krijgen. De nieuwe mcs doe ik niet. Jammer dus dat er geen leuker alternatief is voor de r53 (dan nog een keer de r53 uiteraard). Ik overweeg om weer een mcs r53 te nemen, en deze weer motorisch in te richten. Een GP is helaas geen optie, dat is een tweezitter, en daar heb ik niets aan met kindertjes.
ik sta nu bij een bmw dealer, en bah, wat zijn die auto's lelijk. Ik kan er geen mooie BMW tussen vinden. Ik heb mijn oog, enige tijd geleden, wel laten vallen op een audi rs4. Een knalrode vind ik wel goed.
nou ja, wordt vervolgd.
Veel rijplezier!
- Hans
- Volledig MINI minded!
Bericht
Er staat een supergave R53 Cooper-S Works 2005 met alles erop in de kleur rood bij www.minidh.nl misschien is dat iets voor je, iedergeval een mooie basis om verder te tunen 

- Mini Poeper
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Ook leuk zijn de landweggetjes en dijken.
Maar wat betreft die beleving moet je ik gelijk in geven. Ik heb dan als vergelijk mijn MINI met een Cooper, dus R50 vs R53 Cooper. Bij de R50 heb je meer het idee dat je met het stoutste jongetje van de klas op pad bent. Ik weet niet of de R56 Cooper S dit gedrag verbeterd, maar zou niet persé hoeven. Je moet dat gevoel ook al in een Cooper hebben, maar wellicht is het allemaal gewenning...
Grote kans dat hierna toch weer een MINI wordt...!
Qua rijstijl had ik beter een Cooper S kunnen kopen. Dit bedenk ik me vooral nadat Kaj dit ook al tegen me zei...
Stoplichtsprintjes geef ik niet zoveel om; vaak voorkomend (met name vochtig wegdek): wielpspin (dus slecht voor banden en boze pa) en motor komt pas lekker op gang na 3700 tpm. En als je in begin al lekker op toeren zit krijg je die wielspin. Geef mij dan maar die dubbele op-afritten op snelwegen. Denken ze er hard door heen te gaan, zien ze je met je MINI in de achteruitkijkspiegel steeds sneller naderen.Hans schreef:Wat ik het belangrijkste vind bij ordinaire stoplicht sprintjes.. zeg maaris de sensatie, het geluid, de trillingen, de duw in je rug.. of die nu in 5 seconden op de 100 zit of in 10 maakt niet zo veel uit.. het gaat om de beleving.. en dat heeft de R53 net even iets meer dan de R56 (maarja, dat is mijn mening)

Ook leuk zijn de landweggetjes en dijken.
Maar wat betreft die beleving moet je ik gelijk in geven. Ik heb dan als vergelijk mijn MINI met een Cooper, dus R50 vs R53 Cooper. Bij de R50 heb je meer het idee dat je met het stoutste jongetje van de klas op pad bent. Ik weet niet of de R56 Cooper S dit gedrag verbeterd, maar zou niet persé hoeven. Je moet dat gevoel ook al in een Cooper hebben, maar wellicht is het allemaal gewenning...
Grote kans dat hierna toch weer een MINI wordt...!
Qua rijstijl had ik beter een Cooper S kunnen kopen. Dit bedenk ik me vooral nadat Kaj dit ook al tegen me zei...
- CooperS-lightningblue
- Volledig MINI minded!
Bericht
Stoplichtsprint met of zonder de R56, maakt niet uit. Het is in alle auto's even leuk. Leuker is als je ook de power hebt om het serieus te kunnen doen tegen bijvoorbeeld een Cayenne S.
Deed het erg graag in de R53, met name het stoplicht voor m'n favoriete bochtje, in de R56 ga ik dat weer zo graag doen. Heb het afgelopen maandag kunnen proberen. Een standaard onderstel op de R56 vind ik ook niks, hoewel die al best strak lag. Ik wil graag die kont die uitbreekt als je de bocht van links naar rechts instuurt!
Heerlijk! Dat gaat helemaal goed komen met de R56, daar zorg ik wel voor.
Deed het erg graag in de R53, met name het stoplicht voor m'n favoriete bochtje, in de R56 ga ik dat weer zo graag doen. Heb het afgelopen maandag kunnen proberen. Een standaard onderstel op de R56 vind ik ook niks, hoewel die al best strak lag. Ik wil graag die kont die uitbreekt als je de bocht van links naar rechts instuurt!

- CooperS-lightningblue
- Volledig MINI minded!
Bericht
Hans we gaan vast nog wel een keer naar Zandvoort. Lijkt me leuk om de GP een keer op film te zetten! Ik zal m’n camera dan maar op de achterruit plakken anders kom je niet in beeld en sta je er nog niet op

- Mini Poeper
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Ik denk niet dat het alleen aan de auto's zal liggen... Kaj is wel wat gewend op het/een circuit.Hans schreef:Jaja.. stoere praat van de R56 mannen.. jullie zullen alleen ver in de verte de brul van de GP nog kunnen horen.. en na 2 rondjes nog een keer, want de GP gaan jullie echt niet bijhouden met die snorfietsen van jullie

- Hans
- Volledig MINI minded!
Bericht
De cabrio kon hij niet eens bijhouden.. en die is toch 150kilo zwaarder.. maar de auto maakt wel degelijk uit want M7 was de laatste keer met die racemini's bezig en ik kwam niet eens in de buurt
(oke, wel een erg groot verschil tussen straatauto's en raceauto's)
Ik stel voor om een keer met ze alle te gaan karten!
kijken wie de snelste is.. (eerst even afvallen
)

Ik stel voor om een keer met ze alle te gaan karten!

kijken wie de snelste is.. (eerst even afvallen

- Mini Poeper
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Heeft geen zin Sid, ze kijken met minachting op onze One's neer...Sid schreef:dan wil ik wel mee doen, lekker gummen
Laatst gewijzigd door Mini Poeper op 14 dec 2006, 18:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Onze sponsors