Pech!
- Kees en Annet
- Racende reporter
- Locatie: Maarssen
Bericht
Fijn dat ie nu weer gemaakt is.
Maar ik kan begrijpen dat je het niet meer zo ziet zitten.
aan de andere kant, is er nu wel veel vervangen.
Hij is weer gekeurd, misschien toch even afwachten of ie nu wel heel blijft.
Ik neem aan dat je gewoon garantie hebt op de reparatie.
Of zie ik dat niet goed.
Annet
Maar ik kan begrijpen dat je het niet meer zo ziet zitten.
aan de andere kant, is er nu wel veel vervangen.
Hij is weer gekeurd, misschien toch even afwachten of ie nu wel heel blijft.
Ik neem aan dat je gewoon garantie hebt op de reparatie.
Of zie ik dat niet goed.
Annet

- Mini Poeper
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
- Locatie: In die Heimat
Bericht
Jep, consumentenrecht.Kees en Annet schreef:Ik neem aan dat je gewoon garantie hebt op de reparatie.

- M-iNdO
- Be Mini
- Locatie: Utrecht
Bericht
Buiten dat ben ik misschien toe aan iets anders maar enigzins vergelijkbaar in alle opzichten. Het liefst wat praktischer maar nog wel sportief. Probeer maar een alternatief te verzinnen, het enigste waar ik op uit kom is een Golf 6 GTI.
Uiteraard niet zo stijlvol en leuk als de MINI maar misschien toch meer auto (DSG ben ik ook zeer nieuwsgierig naar).
Misschien toch maar een proefrit maken?
Ik neem trouwens ook aan dat ik garantie heb op de laatste reparatie.
Thx voor je reactie
Ik zie het inderdaad niet meer zo zitten. Misschien dat ie nu wel heel blijft maar echt super veel vertrouwen heb ik er niet meer in.Kees en Annet schreef:Fijn dat ie nu weer gemaakt is.
Maar ik kan begrijpen dat je het niet meer zo ziet zitten.
aan de andere kant, is er nu wel veel vervangen.
Hij is weer gekeurd, misschien toch even afwachten of ie nu wel heel blijft.
Ik neem aan dat je gewoon garantie hebt op de reparatie.
Of zie ik dat niet goed.
Annet
Buiten dat ben ik misschien toe aan iets anders maar enigzins vergelijkbaar in alle opzichten. Het liefst wat praktischer maar nog wel sportief. Probeer maar een alternatief te verzinnen, het enigste waar ik op uit kom is een Golf 6 GTI.
Uiteraard niet zo stijlvol en leuk als de MINI maar misschien toch meer auto (DSG ben ik ook zeer nieuwsgierig naar).
Misschien toch maar een proefrit maken?
Ik neem trouwens ook aan dat ik garantie heb op de laatste reparatie.
Thx voor je reactie
your non average MINI driver
- mushrop
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Amstelveen
Bericht
130i 

MINI Dubman '07 PureSilver
So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *
To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *
Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *
To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *
Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

- mushrop
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Amstelveen
Bericht
rwd 

MINI Dubman '07 PureSilver
So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *
To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *
Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *
To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *
Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

- M-iNdO
- Be Mini
- Locatie: Utrecht
Bericht

Qua performance de overtreffende trap t.o.v. mijn MINI natuurlijk maar qua looks?
Een 1-serie Coupe en dan in de performance uitvoering vind ik wel wat hebben maar ik kan maar niet wennen aan de front.
Ik vind de koplampen te dicht naast elkaar en de vorm ervan te druppelachtig (te lief), ik vind de gehele voorkant niet kloppen (niet echt een stoere BMW smoel). Dit is mijn mening dan he....
Hoe dan ook, net een categorie hoger, in zowat elk opzicht (vooral financieel
)
Maar thx voor het meedenken hahaha
Kost ook 130i centenmushrop schreef:130i

Qua performance de overtreffende trap t.o.v. mijn MINI natuurlijk maar qua looks?

Een 1-serie Coupe en dan in de performance uitvoering vind ik wel wat hebben maar ik kan maar niet wennen aan de front.
Ik vind de koplampen te dicht naast elkaar en de vorm ervan te druppelachtig (te lief), ik vind de gehele voorkant niet kloppen (niet echt een stoere BMW smoel). Dit is mijn mening dan he....

Hoe dan ook, net een categorie hoger, in zowat elk opzicht (vooral financieel

Maar thx voor het meedenken hahaha

your non average MINI driver
- MarkH
- Enthousiast
- Locatie: Enschede
Bericht
Je had het over praktisch, dus dan is mijn voorstel misschien niet zo handig, maar achterwielaandrijving met 240 PK is o zo leuk:

Dit was onze vorige "fun-car".
Weggedaan omdat mijn vriendin niet met de honden in deze auto op pad kon. Dat kan in de MINI wel
Ondanks dat de MINI helemaal geweldig is, mis ik de Honda S2000 nog steeds

Dit was onze vorige "fun-car".
Weggedaan omdat mijn vriendin niet met de honden in deze auto op pad kon. Dat kan in de MINI wel

Ondanks dat de MINI helemaal geweldig is, mis ik de Honda S2000 nog steeds

Mini Coopers Cabrio S
- M-iNdO
- Be Mini
- Locatie: Utrecht
Bericht
Aargh! dacht dat mijn MINI eindelijk helemaal zonder problemen zou zijn.
Niet dus! Na de laatste reparatie (vervanging van de gehele distributie) reed mijn auto beter dan ooit (dat mag ook wel). Ik had zelfs totaal geen last meer van het ratel/dieselgeluid wat ik anders zeker een paar keer per maand had (of zelfs vaker).
Nu heb ik sinds een paar weken dat ratel/dieselgeluid weer! Nu is het alleen erger dan ooit en doet ie het echt elke keer als ik hem start (na een tijdje te hebben stilgestaan). Het lijkt nu ook of er iets los zit bv.een onderdeeltje dat een beetje los zit en meetrilt.
Het grootste verschil met voorheen is dat ie het nu elke keer dat als je de auto start (koude start) en je het met stationair draaien niet (of bijna niet) hoort maar wel voornamelijk met rijden (maar dan een stuk erger en langer als vroeger). Het klinkt echt heel erg gaar. Naarmate de auto warmer wordt verdwijnt dit geluid wel geleidelijk of het wordt minder (na +/- 10 tot 15 minuten).
Ik voel me echt heel erg opgelaten als ik er mee rij (dan hoop ik dat de mensen het niet horen of opmerken). Een ander probleempje wat ik al een tijdje heb is een raar geluid (het lijkt wel een slijptol) als ik boven de 120/130 km/h rij. Monteur van mijn dealer een klein stukje mee laten rijden maar natuurlijk maakte hij op dat moment dat geluid niet
Al met al ben ik deze auto nu echt zat aan het worden.
Ik wil jullie dan ook om advies vragen:
- het probleem van het ratelen/dieselgeluid melden bij dealer, waardoor ik waarschijnlijk weer voor hoge kosten kom te staan (alleen al voor onderzoekkosten). Ik wil geen cent meer aan deze auto uitgeven voor eventuele reparaties.
- niet melden en gewoon zo door blijven rijden en ondertussen op zoek naar iets anders gaan (auto inruilen). Sowieso wordt het geen MINI meer of BMW. Een Golf 6 Gti is denk ik de grootste kanshebber als eventuele vervanging.
Ik hoor echt graag jullie adviezen.
Alvast bedankt.
Niet dus! Na de laatste reparatie (vervanging van de gehele distributie) reed mijn auto beter dan ooit (dat mag ook wel). Ik had zelfs totaal geen last meer van het ratel/dieselgeluid wat ik anders zeker een paar keer per maand had (of zelfs vaker).
Nu heb ik sinds een paar weken dat ratel/dieselgeluid weer! Nu is het alleen erger dan ooit en doet ie het echt elke keer als ik hem start (na een tijdje te hebben stilgestaan). Het lijkt nu ook of er iets los zit bv.een onderdeeltje dat een beetje los zit en meetrilt.
Het grootste verschil met voorheen is dat ie het nu elke keer dat als je de auto start (koude start) en je het met stationair draaien niet (of bijna niet) hoort maar wel voornamelijk met rijden (maar dan een stuk erger en langer als vroeger). Het klinkt echt heel erg gaar. Naarmate de auto warmer wordt verdwijnt dit geluid wel geleidelijk of het wordt minder (na +/- 10 tot 15 minuten).
Ik voel me echt heel erg opgelaten als ik er mee rij (dan hoop ik dat de mensen het niet horen of opmerken). Een ander probleempje wat ik al een tijdje heb is een raar geluid (het lijkt wel een slijptol) als ik boven de 120/130 km/h rij. Monteur van mijn dealer een klein stukje mee laten rijden maar natuurlijk maakte hij op dat moment dat geluid niet

Al met al ben ik deze auto nu echt zat aan het worden.
Ik wil jullie dan ook om advies vragen:
- het probleem van het ratelen/dieselgeluid melden bij dealer, waardoor ik waarschijnlijk weer voor hoge kosten kom te staan (alleen al voor onderzoekkosten). Ik wil geen cent meer aan deze auto uitgeven voor eventuele reparaties.
- niet melden en gewoon zo door blijven rijden en ondertussen op zoek naar iets anders gaan (auto inruilen). Sowieso wordt het geen MINI meer of BMW. Een Golf 6 Gti is denk ik de grootste kanshebber als eventuele vervanging.
Ik hoor echt graag jullie adviezen.
Alvast bedankt.
your non average MINI driver
Terug naar “MINI R55 (Clubman), R56 (Hatchback), R57 (Cabrio), R58 (Coupé), R59 (Roadster)”
Onze sponsors