Camber achter, reactie stang

Snelheid! hoe kom ik sneller vooruit, door de bocht en weer tot stilstand.
werner
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

25 jul 2009, 21:13

Het camber achter is af te stellen :wink: ( +/- 0,5 graden)
Ik heb hem na verlaging met de koni schroefset ongeveer 3cm lager bij beek uit laten wegen en camber en sporing af gesteld.
Achter stond hij met 3cm verlaging op -2,5 camber. Deze hebben we toen teruggesteld naar -2 graden, dan valt hij nog binnen de standaard tollerantie.
gilles
Mod virus alert!
Mod virus alert!

27 jul 2009, 17:56

quattro gmbh schreef:Is die -2.5 graden gemeten of een gok?
is gemeten in de bandencentrale ...
werner schreef:Het camber achter is af te stellen ( +/- 0,5 graden)
hoe moet je dat doen ?

btw zal eens een foto nemen .. 2.5 gemeten .. maar tziet er echt scheef uit hoor .. :wink:

als - 2 een (redelijk) goede camber is voor achteraan .. wat is dan de beste waarde ? (voor straat gebruik)

en vooraan ? (ook enkel straat gebruik)

oja .. kan er me ook iemand vertellen welke stang ik zou moeten vervangen door een aanpasbare ? de bovenste of de anderste ?
"stealth is key" C&C
coendek
Stoepsleutelaar

27 jul 2009, 19:18

camber is inderdaad af te stellen... bij mij staat het op 2 graden...

ik vind het prima zo.. straks met camber platen op mijn coils en dan komt het goed :D

lekker negatief betekend dikke bochten!! :D
werner
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

27 jul 2009, 21:39

gilles schreef:
quattro gmbh schreef:Is die -2.5 graden gemeten of een gok?
is gemeten in de bandencentrale ...
werner schreef:Het camber achter is af te stellen ( +/- 0,5 graden)
hoe moet je dat doen ?

btw zal eens een foto nemen .. 2.5 gemeten .. maar tziet er echt scheef uit hoor .. :wink:

als - 2 een (redelijk) goede camber is voor achteraan .. wat is dan de beste waarde ? (voor straat gebruik)

en vooraan ? (ook enkel straat gebruik)

oja .. kan er me ook iemand vertellen welke stang ik zou moeten vervangen door een aanpasbare ? de bovenste of de anderste ?
De grote bout ( sleutel 19 ) is exentrisch. deze kun je aan de achterkant losmaken en dan met de grote kop draaien!
Rob
4 op een rij!
4 op een rij!

28 jul 2009, 22:34

bij de verlaging gelijk eibach instelbare arms gemonteerd, daarmee teruggezet naar -2, ook nog verstevigde end links er bij gezet. voor met camberplates (en ook verstevigde end links) op - 1,5. bevalt prima.
wildeke
Mod virus alert!
Mod virus alert!

Wielvlucht/camber instellen

12 jan 2011, 19:38

hallo
Na het verlagen van mijn mini kan ik mijn wielvlucht achteraan rechts niet meer binnen tolerantie krijgen .
Nu heb ik gelezen dan er stangen bestaan die regelbaar zijn om je wielvlucht af te stellen .
Deze zij bij beek toch wel duur (vindt ik ).
Heeft iemand misschien een setje liggen die hij kwijt wil ?
groetjes jens
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Nederland

12 jan 2011, 19:52

De prijs bij Minispeed is per 4 stuks en je hebt er maar twee nodig.
Alleen de onderste vervangen is voldoende.

Die van Beek zijn van Hotchkis en kwalitatief ongeveer het beste wat er te krijgen is. Ik heb ze ook en naar 150 Ringrondjes geven ze nog geen krimp.

Als je er te lang mee wacht slijten je achterbanden te onregelmatig af of je krijgt last van cupping. De set camberlinks is goedkoper dan twee A-merk banden.

Afbeelding

Afbeelding
MartinG
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

12 jan 2011, 20:03

Als ik hier even verder op in mag gaan, wat is het verschil bij Beek tussen de http://minispeed.nl/product.php?id=217&cat=30&model=1 en
http://minispeed.nl/product.php?id=216&cat=30&model=1 naast het prijsverschil van bijna 300 euro
wildeke
Mod virus alert!
Mod virus alert!

12 jan 2011, 20:13

dit vroeg ik mij ook al af.....
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Nederland

12 jan 2011, 20:14

Het verschil zal 2 stuks camberlinks zijn zoals al eerder aangegeven (zie foto bij de produkten).
Maar natuurlijk kun je het beste Beek vragen in plaats van hier.
wildeke
Mod virus alert!
Mod virus alert!

13 jan 2011, 22:46

ik weet ondertussen al wat ik juist nodig heb .maar weet iemand als dit mag in belgie voor de keuring ?
Weer een moeilijke situatie ...... :? .geometrie keuring (voor voertuigen die voor het 1st verlaagd zijn en naar de keuring moeten)...je wagen moet juist , volgens de waaden van de fabrikant uitgelijnd zijn .maar je mag niet originele onderdelen niet monteren(denk ik) ,dus mijn wielvlucht krijg ik niet binnen de tolerantie van de fabrikant dus de oplossing is een verstelbare camberstang..maar dit mag waarschijnlijk niet .ik zal morgen voor de zekerheid een bellen naar de keuring .ik hou jullie op de hoogte moest ik iets meer weten .
cooperke s
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

14 jan 2011, 12:45

wildeke schreef:ik weet ondertussen al wat ik juist nodig heb .maar weet iemand als dit mag in belgie voor de keuring ?
Weer een moeilijke situatie ...... :? .geometrie keuring (voor voertuigen die voor het 1st verlaagd zijn en naar de keuring moeten)...je wagen moet juist , volgens de waaden van de fabrikant uitgelijnd zijn .maar je mag niet originele onderdelen niet monteren(denk ik) ,dus mijn wielvlucht krijg ik niet binnen de tolerantie van de fabrikant dus de oplossing is een verstelbare camberstang..maar dit mag waarschijnlijk niet .ik zal morgen voor de zekerheid een bellen naar de keuring .ik hou jullie op de hoogte moest ik iets meer weten .
Altijd leuk om te weten wat WEL mag in Belgie :|
Chill-es
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

14 feb 2011, 21:46

Zijn deze dingen (tot vandaan nog nooit van camberlinks gehoord...) ook de oplossing voor scheef afslijtende achterbanden? Ik heb dit probleem nl, alhoewel mijn R53 Works niet verlaagd is...

Uitlijnen heeft niet geholpen, de achterbanden kunnen niet verder afgesteld worden heb ik begrepen.

Zie ook mijn topic hierover: http://www.newminiclub.nl/forum/viewtopic.php?t=21308 om vervuiling te voorkomen.
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Nederland

14 feb 2011, 21:51

Helpt inderdaad als het de binnenkant is van je profiel wat afslijt en de uitlijning verder goed is. Ook tegen 'cuppen'.
Chill-es
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

14 feb 2011, 22:01

Berthil schreef:Helpt inderdaad als het de binnenkant is van je profiel wat afslijt en de uitlijning verder goed is. Ook tegen 'cuppen'.
Thx! Laat dat wat maar achterwege, verschil tussen binnen en buitenkant is inmiddels >4mm... De exentrische bout op de achteras zit bij mij vast. De uitlijning is zo goed mogelijk gedaan. Zouden die camberlinks dit kunnen oplossen? Zijn er nog andere/goedkopere opties?

Terug naar “Motor- en onderstel (tuning)”