Stoplichtsprintjes! Jij versus ......?!

Van alles en niet over de MINI (géén verkoop-topic).
CooperS-lightningblue
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

Stoplichtsprintjes! Jij versus ......?!

14 dec 2006, 19:55

Ik kwam op het idee een topic hierover te openen voor de liefhebbers van stoplichtsprintjes. Dit door een ander topic waarin iemand een heerlijk verhaal zette.

Die mogen vanaf nu dus lekker hier geplaatst worden! Graag zoveel en zovaak mogelijk! :mrgreen:
Afbeelding
CooperS-lightningblue
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

14 dec 2006, 20:08

Ik zal even aftrappen. Ik heb inmiddels aardig wat van deze dingen gedaan. Veel gewonnen, veel verloren.

De meest leuke die ik won was tegen een Volkswagen Corrado VR6 met enorme vleugel en 2 typische sjonnies erin:
Op een zaterdagavond, ik reed met de MINI van m'n opa en oma terug naar huis. Bij het stoplicht vlak voor mijn favoriete bochtje stond ik stil. Links van me kwam er een VW Corrado VR6 (dat stond erop) staan met een waanzinnig grote spoiler erop. Hij stond continue te gassen en die kerel keek continue naar de MINI. Ik zette m'n ASC+T uit.
Het werd groen en ik trok zo hard mogelijk op zonder al te veel wielspin. De eerste 2 versnellingen liep hij voor me uit. De derde versnelling van de S is lekker lang en kan je ver doortrekken tot ruim 140. De Corrado moest ruim daarvoor al schakelen en eigenlijk verloor hij daardoor veel ruimte. Uiteindelijk kan je maar met 1 tegelijk door de bocht en dat was ik als eerste. Ik hield het gas er na de bocht lekker op en hij liep steeds verder van me weg. Helaas moest hij richting Roosendaal en ik richting thuis.

Nog niet zo lang geleden reed ik met de Range Rover bij precies hetzelfde stoplicht. Ik ging links van een 730Diesel staan. Ik keek even naar rechts en zag aan de BMW-rijder dat hij er vol vandoor wilde. Toen het groen werd duwde ik de Range Rover in de "sport-stand" en trapte het gas zo diep mogelijk in. Uiteraard ging de BMW er met een noodsnelheid vandoor, zoals ik eigenlijk al had verwacht. Dik ingemaakt dus. >)
Afbeelding
Hans
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

14 dec 2006, 20:24

Had ik nu ook.. stond eens naast een zwarte cooper-s cabrio.. weet je wel, zo'n nichten bak.. die gozer stond te gassen daar met zijn houten poot, en ja het stoplicht op groen en weg was de GP.. en die cabrio stond daar nog met spinnende wielen naar mijn achterlichten te kijken.. ook iemand van het forum.. hoe heet die nou... mmm.. oja, peter :mrgreen:
Peter
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

14 dec 2006, 20:42

Hey slome,

jij komt niet eens een golf voorbij met knikkerbak van je :mrgreen:
Ligt het nou aan mij of ben je gewoon jaloers op zo'n mooie Mini als de onze hahaha.
frankie
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

14 dec 2006, 20:58

Laatst stond ik zelf ook flink te gassen bij het stoplicht..... heb ik maar ff een raampje open gedaan :mrgreen:
PPCS
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

14 dec 2006, 21:19

Geen stoplichtsprintje, maar een leuk wedstrijdje op een van de dijken voordat je in loosdrecht aankomt. Het slachtoffer was een Porsche Cayenne Turbo. Op het rechtje stuk liep dat ding aardig hard weg, maar in de bochten zat ik weer onder zn achterbumper steeds. Was erg leuk, alleen op de rechte stukken had hij wel wat meer juice :mad:
frankie
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

14 dec 2006, 21:28

ff wat anders, ik heb m'n Sje nog niet zo lang en het lijkt of het sindsdien alleen nog maar geregend heeft, maar wat is de beste manier om snel weg te zijn? Het valt me op dat vooral in het natte de DSC nogal snel ingrijpt.
Sid
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

14 dec 2006, 21:30

dsc uit, 3000 toeren, koppeling los en planken :mrgreen:
frankie
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

14 dec 2006, 21:35

Oh, dat moet me wel lukken :mrgreen:

Voorlopig heb ik al veel pret met de opritten van de snelweg, lekker veel toeren in een lage versnelling achter iemand blijven, dan (na te kijken) direct naar de meest linkse baan en iedereen voorbij knallen....

Toch wel opvallend dat de meeste mensen niet zo veel snelheid in "zo'n schattig autotje" verwachten 8)
CooperS-lightningblue
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

14 dec 2006, 21:44

Sid schreef:dsc uit, 3000 toeren, koppeling los en planken :mrgreen:
Hehe, je haald de woorden uit m'n mond! De snelste manier is het misschien niet, maar de leukste is het zeker wel! :mrgreen:
Afbeelding
Sid
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

14 dec 2006, 21:51

CooperS-indiblue schreef: Hehe, je haald de woorden uit m'n mond! De snelste manier is het misschien niet, maar de leukste is het zeker wel! :mrgreen:
idd, fun gagarandeerd (als het droog is tenminste, met nat sta je anders 10min te spinnen zonder een cm vooruit te komen :roll:)
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Nederland

15 dec 2006, 13:46

Laatst nog een Belgische Audi TT met dubbele pijp het nakijken gegeven, die stond wel even raar te kijken. Verder helaas weinig stoplichtsprintjes in Limburg, iedereen blijft daar maar 70 rijden op de linkerbaan waar je 80 mag, allemaal meuten.

Op de snelweg kom ik er (buiten Limburg) nog wel eens wat tegen, zo'n Subaru WRX/STi (of zoiets) was toch iets te snel laatst, die bleef gaan :)
kwiebje
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

15 dec 2006, 13:47

haha ja bethil, wat wil je ook met bijna 300 pk onder de kap :D
zit wel een mooie roffel in die wagens :D
kaya
Mod virus alert!
Mod virus alert!

15 dec 2006, 13:57

Wel een sprintje geen stoplicht. Reed vanuit Amsterdam de snelweg op richting Utrecht. Kleeft er gelijk een 911 achterop, maar daar komen twee banen bij elkaar voor je de snelweg op komt. Hij kleven, ik hem in zijn 3 zetten (80km/u) en op het moment dat het vierbaans wordt schiet hij naar rechts om er langs te gaan en ik vol gas. Hij had hem waarschijnlijk in een hogere versnelling zitten dus ik was eerder weg. Pas bij 180 kwam hij er langs, omdat ik ook niet verder wou gaan (puntenrijbewijs). Was wel een gaaf gezicht, links een mini en uiterst rechts een Porsche overal tussendoor racend.
iDarkDesign
Transformer

15 dec 2006, 14:03

WAAR rij jij vanuit Amsterdam de snelweg op richting Utrecht waar je 131 mag?! Of je nou een puntenrijbewijs hebt of niet 50km te hard is rijbewijs kwijt.

iDD...... stoplicht sprintjes zijn altijd leuk

Terug naar “Kletshoek”