Eindstukjes Milltek roestig?

De 1e generatie waar het allemaal mee begon in 2001
WoK
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

18 jan 2011, 12:25

speedy schreef:rvs kan ook roesten hoor :wink:
Roest Vrij Staal Roest VAST Staal...
De benaming roestvrij die in algemeen taalgebruik zeer gewoon is, wordt in de vaktaal van metallurgen niet gebruikt.[bron?] Roestvrij staal zal wel degelijk roesten. Deze oxidehuid kan echter afsluitend zijn, waardoor in bepaalde gevallen geen verdere roestvorming zal plaatsvinden of deze roestvormig erg vertraagd zal worden. In omstandigheden die hardnekkig genoeg zijn, of bij beschadiging van de beschermende oxidehuid, kan de roestvorming plaatselijk extra snel plaatsvinden. Dit wordt o.a. veroorzaakt door chloriden of andere metalen die zich nestelen in het oppervlak. Dit is ook de reden, waarom bij het bewerken van RVS geen stalen gereedschappen gebruikt mogen worden. Praktischer is echter om na het verwerken, het RVS te behandelen waarbij alle mogelijke verontreinigingen worden verwijderd. Dit is het zogenaamde beitsen, waarbij langs chemische weg alle verontreinigingen worden opgelost en verwijderd.
sander_r53
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

18 jan 2011, 14:25

Ja het hoeft van mij ook geen super bling bling gehalte te hebben...je mag wel zien dat het een uitlaat is (zwart geblakerd en dof aan de buitenkant) het ging me enkel om die donkerbruine plekken..
MaVaEe
Koeien-teller

18 jan 2011, 14:35

Die van mij ziet er net zo uit! :mrgreen:
Afbeelding

Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”