Verlagen MINI Cooper (S) R53
- Sepp
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht

"We've got a thing that's called...MINI love"
Ik heb de Eibach veren van Beek (-3 cm) met de standaard dempers die er al onder zaten. Erg tevreden mee. Staat goed en ligt een stuk strakker op de weg. Inlevering van comfort valt heel erg mee. Een MINI heeft van zichzelf al een sportief (lees: stug) veer- en dempingskarakter, dus aan dat gevoel verandert niet zoveel. Alleen bij heel slecht wegdek (klinkerstraat die flink verzakt is) of bij de hogere verkeersdrempels merk je opeens dat je toch wel een lage en stugge auto hebt na de verlaging. Maar op normaal wegdek en zeker op asfaltwegen weinig nadeel van de verlaging, alleen maar plezier.

"We've got a thing that's called...MINI love"
- iDarkDesign
- Transformer
Bericht
Ik heb er inmiddels zo'n 15000 km mee gereden. Top dingen
iDD
Ik heb met een sportonderstel + wel wat ingeleverd op het comfort. Coendek veren + 18" + sportonderstel+ dempers = lekker hobbelen!Robbee schreef:De veren van Coendek zijn perfect, heb ze er al maanden onderzitten.
Qua comfort niets ingeleverd, en staat stukken beter.
Grtz,
Rob
Ik heb er inmiddels zo'n 15000 km mee gereden. Top dingen
iDD
- Mini Poeper
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Hier MOET ik even op in haken omdat hier wordt gemeten met drie met drie verschillende maten!
In de R50/R52/R43 reeks is namelijk verschil in schokbrekers en veren.
Er zijn drie soorten schokbrekers en twee soorten veren.
One heeft standaad suspension = standaard schokbrekers met standaardveren, sportonderstel optioneel)
Cooper heeft sport suspension (SS) = SS schokbrekers met "sport"veren, 1cm lager (sportonderstel plus optioneel)
Cooper S heeft sport suspension plus (SS+) = SS+ schokbrekers met "sport"veren, 2cm verlaging
Dus onderstel van One is heel anders dan van de Cooper en Cooper S. Deze twee laatsten delen dezelfde veren, alleen zit er verschil in schokbrekers. De Cooper S wordt standaard vaak als erg stug ervaren.
Ik heb bij mijn One de schokbrekers en vervangen met SS+ schokbrekers en Koni veren. De auto is nu vier a vijf (1 a 2 + 3) centimeter verlaagd. Ik heb twee weken rond gereden met alleen de Koni verlagingsveren, vervolgens heb ik ook de schokbrekers (er was er een lek) vervangen met Cooper S versie.
Ik merkte een duidelijk verschil. Met nog de standaard schokbrekers werd de auto inderdaad stugger en harder, waarbij sturen ook iets scherper werd, maar comfort was minder.
Met de SS+ schokbrekers werd de auto nóg stugger en harder, nog scherper sturen, maar comfort werd weer iets beter (nog niet op ouder niveau) waarbij de auto ook nog eens minder rolneiging gaf dan eerst.
In de R50/R52/R43 reeks is namelijk verschil in schokbrekers en veren.
Er zijn drie soorten schokbrekers en twee soorten veren.
One heeft standaad suspension = standaard schokbrekers met standaardveren, sportonderstel optioneel)
Cooper heeft sport suspension (SS) = SS schokbrekers met "sport"veren, 1cm lager (sportonderstel plus optioneel)
Cooper S heeft sport suspension plus (SS+) = SS+ schokbrekers met "sport"veren, 2cm verlaging
Dus onderstel van One is heel anders dan van de Cooper en Cooper S. Deze twee laatsten delen dezelfde veren, alleen zit er verschil in schokbrekers. De Cooper S wordt standaard vaak als erg stug ervaren.
Ik heb bij mijn One de schokbrekers en vervangen met SS+ schokbrekers en Koni veren. De auto is nu vier a vijf (1 a 2 + 3) centimeter verlaagd. Ik heb twee weken rond gereden met alleen de Koni verlagingsveren, vervolgens heb ik ook de schokbrekers (er was er een lek) vervangen met Cooper S versie.
Ik merkte een duidelijk verschil. Met nog de standaard schokbrekers werd de auto inderdaad stugger en harder, waarbij sturen ook iets scherper werd, maar comfort was minder.
Met de SS+ schokbrekers werd de auto nóg stugger en harder, nog scherper sturen, maar comfort werd weer iets beter (nog niet op ouder niveau) waarbij de auto ook nog eens minder rolneiging gaf dan eerst.
- Killer-Bee
- Mod virus alert!
Bericht
Hoi Allemaal,
Inmiddels heb ik een Eibach set laten monteren door Beek. Ik had al een sport onderstel. 3 CM naar beneden en rijdt Super!
Frank
Inmiddels heb ik een Eibach set laten monteren door Beek. Ik had al een sport onderstel. 3 CM naar beneden en rijdt Super!
Frank
Corner like a Mini - Sting like a Bee!
- Mini Poeper
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht

Edit: ik zie net dat je een One rijdt.
Mooi dat het goed rijdt en sport onderstel is standaard op een Cooper.Adegeest schreef:Hoi Allemaal,
Frank

Edit: ik zie net dat je een One rijdt.
- henne
- Mod virus alert!
- Contacteer:
Bericht
Verlaging Cooper Cabrio
ik wil me cabrio r52 omlaag zetten met eibach verlaging 30mm
is dit te doen met 18inch eronder of levert dat problemen op betreffende aanlopen van de wielen of iets dergelijks!?
greetz
is dit te doen met 18inch eronder of levert dat problemen op betreffende aanlopen van de wielen of iets dergelijks!?
greetz
- chosenfew106
- Be Mini
Bericht
Dat is helemaal afhankelijk van de specs van de wielen (ET en J waarde) en de bandenmaat. Heb je een type velg op het oog?
Heb zelf ook 18inch onder de cooper met Eibach -30mm veren. (velgen 18 inch 8J ET42) met 215 banden en dat gaat zonder problemen.
Heb zelf ook 18inch onder de cooper met Eibach -30mm veren. (velgen 18 inch 8J ET42) met 215 banden en dat gaat zonder problemen.
Onze sponsors