Hoi Mensen,
Ik heb mij nog niet voor gesteld, ik heb me eigenlijk alleen maar aan gemeld voor mijn vriendin.
Zij heeft een Mini cooper echter heb ik nog niet eerder aan het merk mini gesleuteld..
Dus ik weet niet echt wie wat voorn type het is, hij komt uit 2003 dus ik denk dat het om R50 gaat.
Even voor stellen dan maar kort, zal het ook nog even in het andere topic doen.
Mijnnaam is Bas en ben erg technisch en ben 22 jaar. Ik rij zelf een nieuwe ford fiesta mk7
En heb ook een peugeot 206 gehad
Mijn vriendin haar naam is carolien en zij rijd in de mini.
zij is 24 ze rijd nu in de mini cooper met alles er op en deran.
Black-Jack model.
Tevens heeft zij nog een VW Polo gehad volledig omgebouwd (door mij) en een VW Lupo GTI ook omgebouwd (door mij)
Nu heeft zij de mini sinds kort en heb even wat vragen.
Het begint met het volgende:
De auto heeft electrisch bedienbare spiegels deze zijn te bedienen via het midden console bij de stoel verwarming.
Echter doet deze het niet meer, of je nou naar links of rechts de schakelaar zet in bijde hgevallen werkt het niet.
Nu heb ik al gekeken of er een zekering door gebrand is dit is echtger niet het geval.
De stoel verwarming doet het wel, ik weet niet of de + die daar op zit ook gelijk op de spiegels zit.
De electrische spiegels hebben wel gewerkt tijdens de koop van de auto.
Dit is nog geen 2 maanden geleden.
NU heb ik nog een vraag,
De auto bevat ook PDC (park distance control) echter functioneerd deze ook niet.
Deze hebben wel gewerkt tijdens de koop, echter nu niet meer.
Ik durf niet te zeggen waar de kabels zitten om te checken waar ik moet meten.
Tevens heb ik gekeken bij de zekeringen, daar zie ik een teken P staan en een soort sonar teken )))) lijkt of ze daar praten over
het PDC echter is die zekering niet door gebrand.
Daarnaast kan het zijn dat alles wel prima werkt, alleen dat het signaal niet afgespeeld word.
Hopelijk kan iemand met daar mee helpen.
Als laatste, ja ja nog een probleem.
De achter ruit wisser sproeir werkt niet.
Als je de knop om draait dan hoor je hem wel, rechtsvoor waar de pomp zich bevind.
als ik het koppel stukje van de slang los haal onder de motorkap en ik draai de knop dan om komt er wel gewoon vloeistof uit.
Nou kan ik de slang naar achter niet volgen, kan dus niet zien waar die heen loopt.
Als ik nou de achter klep open doe kan ik ook daar geen slang vinden.
Hopelijk kan ook hier iemand mij mee helpen.
Ik hoor het graag van jullie
Groet,
Bas
Vragen mbt PDC, sproeier achter en elec spiegels
- Black-Mini
- Mod virus alert!
- Contacteer:
- mrbubbels
- Be Mini
- Contacteer:
- thavipah
- Mod virus alert!
Bericht
In het verleden heb ik bij een BMW ook wel eens last gehad van een achterruitewisser sproeier die het niet lekker deed.
Misschien zit het gaatje verstopt waar de vloeistof uit moet komen?? De rest kan ik je niet bij helpen.
Ik vraag mij wel af of de electronica allemaal tegelijk gestopt is. Als dat het geval is dan heeft het wellicht met elkaar te maken.
Misschien zit het gaatje verstopt waar de vloeistof uit moet komen?? De rest kan ik je niet bij helpen.
Ik vraag mij wel af of de electronica allemaal tegelijk gestopt is. Als dat het geval is dan heeft het wellicht met elkaar te maken.
Laatst gewijzigd door thavipah op 23 jan 2011, 20:15, 1 keer totaal gewijzigd.
- Floor-is
- Volledig MINI minded!
Bericht
Hoi Bas, welkom (Carolien ook trouwens!).
Kan je de laatste 7 karakters van de VIN-code anders opzoeken? Als je die invoert op realOEM.com krijg je vrij eenvoudig naar voren welke auto het precies is
Als je serieus zelf aan de auto wil klussen, dan is de Mini Cooper Service Manual van Bentley Publishers een absolute must. Hier staat zo'n beetje alles in dat je kunt verzinnen over je Mini. Waar elk onderdeel zit, wat het doet, hoe je het verwijderen (en terugplaatsen) kunt etc. etc.
Kan je de laatste 7 karakters van de VIN-code anders opzoeken? Als je die invoert op realOEM.com krijg je vrij eenvoudig naar voren welke auto het precies is

Als je serieus zelf aan de auto wil klussen, dan is de Mini Cooper Service Manual van Bentley Publishers een absolute must. Hier staat zo'n beetje alles in dat je kunt verzinnen over je Mini. Waar elk onderdeel zit, wat het doet, hoe je het verwijderen (en terugplaatsen) kunt etc. etc.
- mrbubbels
- Be Mini
- Contacteer:
Bericht
enne hoe komen we aan die Manuel
Floor-is schreef:Hoi Bas, welkom (Carolien ook trouwens!).
Beter een dag geminied dan een dag gewerkt
- Black-Mini
- Mod virus alert!
- Contacteer:
Bericht
Hee mensen 
Bedankt dat jullie al zo snel reageren.
Die handleiding, waar kan ik die vinden? want dat lijkt me wel handig.
Opzich ben ik technisch genoeg om snel dingen te achter halen, alleen deze dingen moet ik echt ff opzoeken ja.
Wat betreft de sproeier, ik zal vande week is ff een spelt pakken en het spuitmondje door prikken, als dat niet helpt zal ik de achter bekleding even los halen, en de slang met een compressor door spuiten.
Ik laat wel weten hoe dit is afgelopen.
Wat betreft de PDC en spiegels is voor mij een raadsel.
Of die nou tegelijk zijn uitgevallen heb ik niet echt een idee van, tijdens de proef rit deden deze bijde systemen het nog wel.
Echter toen wij na de koop thuis kwamen deden ze het niet meer.
Ik hoop dat jullie met nog meer ideen kunnen komen.
Alles is erg welkom en inderdaad die handleiding kan ik misschien wel gebruiken.
Ik heb trouwens nog even een vraag er achter aan haha ja ja ik blijf bezig.
Ik heb de radio los gehad, nou zit daar een speciale aansluiting op.
Nu wil ik eventueel de basic radio vervangen voor een nieuwe.
Maar daar heb ik een andere iso kabel voor nodig.. moet ik de orspronkelijke nu af knippen en alle draadjes op nieuw aan een nieuwe iso stekker solderen?
Of bestaan er verbind stukken?
Daarnaast wil ik de radio alleen vervangen mits de stuur bedienning behouden kan worden bij een andere radio.. is dit mogelijk?
Zo niet, bestaat er dan de mogelijkheid om de basic radio uit te rusten met een USB&AUX aansluiting?
Ik heb wel wat dingen gelezen maar is mij niet helemaal duidelijk.
Hopelijk kunnen mensen hier ook antwoord op geven.
Alvast bedankt.
Groetjes,
Bas en ook namens mijn vriendin.

Bedankt dat jullie al zo snel reageren.
Die handleiding, waar kan ik die vinden? want dat lijkt me wel handig.
Opzich ben ik technisch genoeg om snel dingen te achter halen, alleen deze dingen moet ik echt ff opzoeken ja.
Wat betreft de sproeier, ik zal vande week is ff een spelt pakken en het spuitmondje door prikken, als dat niet helpt zal ik de achter bekleding even los halen, en de slang met een compressor door spuiten.
Ik laat wel weten hoe dit is afgelopen.
Wat betreft de PDC en spiegels is voor mij een raadsel.
Of die nou tegelijk zijn uitgevallen heb ik niet echt een idee van, tijdens de proef rit deden deze bijde systemen het nog wel.
Echter toen wij na de koop thuis kwamen deden ze het niet meer.
Ik hoop dat jullie met nog meer ideen kunnen komen.
Alles is erg welkom en inderdaad die handleiding kan ik misschien wel gebruiken.
Ik heb trouwens nog even een vraag er achter aan haha ja ja ik blijf bezig.
Ik heb de radio los gehad, nou zit daar een speciale aansluiting op.
Nu wil ik eventueel de basic radio vervangen voor een nieuwe.
Maar daar heb ik een andere iso kabel voor nodig.. moet ik de orspronkelijke nu af knippen en alle draadjes op nieuw aan een nieuwe iso stekker solderen?
Of bestaan er verbind stukken?
Daarnaast wil ik de radio alleen vervangen mits de stuur bedienning behouden kan worden bij een andere radio.. is dit mogelijk?
Zo niet, bestaat er dan de mogelijkheid om de basic radio uit te rusten met een USB&AUX aansluiting?
Ik heb wel wat dingen gelezen maar is mij niet helemaal duidelijk.
Hopelijk kunnen mensen hier ook antwoord op geven.
Alvast bedankt.
Groetjes,
Bas en ook namens mijn vriendin.
- Floor-is
- Volledig MINI minded!
Bericht
Die handleiding, die vind je bijvoorbeeld bij Amazon: http://www.amazon.co.uk/s/ref=nb_sb_nos ... ey&x=0&y=0
Voor de radio zijn er tussenstukjes zegmaar. Bijvoorbeeld hier: http://www.carkitonderdelen.nl/Webwinke ... kkers.html (er zijn goedkopere, op eBay, bij minimania of outmotoring of minifini)
Voor de radio zijn er tussenstukjes zegmaar. Bijvoorbeeld hier: http://www.carkitonderdelen.nl/Webwinke ... kkers.html (er zijn goedkopere, op eBay, bij minimania of outmotoring of minifini)
- Black-Mini
- Mod virus alert!
- Contacteer:
Bericht
Ok dat begrijp ik van die radio.. maar kun je mij ook vertellen of dan de bedienning op het stuur blijft functioneren zoals volume hard en zacht enz?Floor-is schreef:Die handleiding, die vind je bijvoorbeeld bij Amazon: http://www.amazon.co.uk/s/ref=nb_sb_nos ... ey&x=0&y=0
- Black-Mini
- Mod virus alert!
- Contacteer:
Bericht
Dat boek is nog aardig duur...
Kan ik het niet ergens vandaan rippen?
Ik moet voornamelijk alleen weten over de spiegels en pdc

Kan ik het niet ergens vandaan rippen?
Ik moet voornamelijk alleen weten over de spiegels en pdc
- Ollie
- Mod virus alert!
- Contacteer:
Bericht
Wat betreft die ruitensproeier achter:
Voor onder de motorkap kun je het slangetje vinden dat naar achteren gaat, er zit daar ook een koppelstuk waardoor je het slangetje los kunt halen. Dan draai je achter het plastic kapje van de achterruitenwisser omhoog en pak je een compressor met blaasmond. Even goed doorblazen (van voor naar achter en eventueel andersom) en dan moet het werken. Zo heb ik het tenminste gedaan, er kwam vrij veel zooi uit.
Succes!
Voor onder de motorkap kun je het slangetje vinden dat naar achteren gaat, er zit daar ook een koppelstuk waardoor je het slangetje los kunt halen. Dan draai je achter het plastic kapje van de achterruitenwisser omhoog en pak je een compressor met blaasmond. Even goed doorblazen (van voor naar achter en eventueel andersom) en dan moet het werken. Zo heb ik het tenminste gedaan, er kwam vrij veel zooi uit.
Succes!
- Black-Mini
- Mod virus alert!
- Contacteer:
Bericht
Maar in iedergeval bedank voor de tip.
dit had ik inderdaad al eerder gepost om dit te doen.Ollie schreef:Wat betreft die ruitensproeier achter:
Succes!
Maar in iedergeval bedank voor de tip.
- Black-Mini
- Mod virus alert!
- Contacteer:
- Sven
- Volledig MINI minded!
Bericht
Op realoem.com kun je de bouwtekeningen van de MINI wel vinden, misschien heb je daar iets aan...
Zit de stekker van de spiegelverstelling er wel goed in?? Misschien een los contactje? Je kunt dat paneeltje, incl de knoppen voor de stoelverwaring, er wel uitwippen, zit geklemd volgens mij, ff stekkers controleren
PDC weet ik zo niet, maar misschien wordt je op Realoem wat wijzer over hoe het in elkaar steekt
Radio kun je uitrusten met een orignele aux aansluiting. MINI verkoopt een verloopstekkertje welke je achter in de radio kunt steken... en dan kun je die ergens uit je dashboard laten komen om er een mp3 speler of iets op aan te sluiten
Succes!
Zit de stekker van de spiegelverstelling er wel goed in?? Misschien een los contactje? Je kunt dat paneeltje, incl de knoppen voor de stoelverwaring, er wel uitwippen, zit geklemd volgens mij, ff stekkers controleren

PDC weet ik zo niet, maar misschien wordt je op Realoem wat wijzer over hoe het in elkaar steekt

Radio kun je uitrusten met een orignele aux aansluiting. MINI verkoopt een verloopstekkertje welke je achter in de radio kunt steken... en dan kun je die ergens uit je dashboard laten komen om er een mp3 speler of iets op aan te sluiten
Succes!
- Black-Mini
- Mod virus alert!
- Contacteer:
Bericht
Tja dat realoem word ik niet al te wijzer van je vind daar producten en wat ze kosten en plaatjes hoe het er uit ziet maar heb nog niks over het PDC gevonden met waar het zit aan gesloten of gelezen.
Wat betreft de spiegel ik heb dat inderdaad allemaal al los gehad maar contacten zitten goed, ik heb het ook al ingespoten met contact spray moet het alleen nog even door meten.
heb vandaag alle zekeringen door gemeten maar alles is in orde.
De radio is dus uit te rusten met een aux aan sluitingdat is mooi maar is hij ook uit te rusten met een usb aansluiting?
Ik begrijp hier uit dat de stuur bedienning niet meer werkt als je een andere radio aansluit dan een mini radio?
hoor het wel.
Hoi Thanks,Sven schreef:Op realoem.com kun je de bouwtekeningen van de MINI wel vinden, misschien heb je daar iets aan...
Succes!
Tja dat realoem word ik niet al te wijzer van je vind daar producten en wat ze kosten en plaatjes hoe het er uit ziet maar heb nog niks over het PDC gevonden met waar het zit aan gesloten of gelezen.
Wat betreft de spiegel ik heb dat inderdaad allemaal al los gehad maar contacten zitten goed, ik heb het ook al ingespoten met contact spray moet het alleen nog even door meten.
heb vandaag alle zekeringen door gemeten maar alles is in orde.
De radio is dus uit te rusten met een aux aan sluitingdat is mooi maar is hij ook uit te rusten met een usb aansluiting?
Ik begrijp hier uit dat de stuur bedienning niet meer werkt als je een andere radio aansluit dan een mini radio?
hoor het wel.
Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”
Onze sponsors