Vragen mbt PDC, sproeier achter en elec spiegels

De 1e generatie waar het allemaal mee begon in 2001
Sven
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

26 jan 2011, 17:13

Spiegels
Doormeten is dan idd het beste, dan weet je iig of er geen breuk ergens zit.....

PDC
Ik heb ff gekeken en je hebt gelijk... Misschien weet iemand anders een beter plaatje, hebben zelf ook geen pdc dus zou je het zo niet durven zeggen ;)

Radio
Ja aux is zeker mogelijk... Usb is origineel MINI volgens mij voor de eerste generatie new MINI niet geleverd.. Aftermarket zal er vast het een en ander leverbaar zijn... Geen ervaring mee...
En volgens mij moet het WEL mogelijk zijn om je stuurwielbediening te laten werken met een andere, non MINI, radio. Je moet dat gaan werken met verloopstekkers dacht ik, maar ook daar heb ik zelf geen ervaring mee. Volgens mij staat er wel wat geschreven hier op het forum!

Succes!
willem
Mod virus alert!
Mod virus alert!

26 jan 2011, 17:32

Met een aftermarkt radio (alpine, poineer ect ect) zijn adapters beschikbaar die het mogelijk maken om gewoon de stuurwiel bediening te blijven gebruiken.
Marcel Always Open
Cabrio-King

26 jan 2011, 22:30

over de PDC weet ik deze inbouwhandleiding te vinden
http://www.newminiclub.nl/diy.php?id=43 ... strumenten

Daar moet je wel weer een stapje verder mee kunnen komen.
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
Black-Mini
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Contacteer:

26 jan 2011, 23:19

willem schreef:Met een aftermarkt radio (alpine, poineer ect ect) zijn adapters beschikbaar die het mogelijk maken om gewoon de stuurwiel bediening te blijven gebruiken.
Hoi als dat zo is, kun je mij eens helpen om uit te zoeken waar ik een adapter vandaan haal of connector.
Ik wil graag de volgende radio mogelijk inbouwen in de auto: Pioneer DEH-7200D

Hoor het heel graag :D
Black-Mini
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Contacteer:

26 jan 2011, 23:20

Marcel Always Open schreef:over de PDC weet ik deze inbouwhandleiding te vinden
http://www.newminiclub.nl/diy.php?id=43 ... strumenten

Daar moet je wel weer een stapje verder mee kunnen komen.
Hoi,
Die had ik inderdaad ook al gevonden, alleen zit er in deze mini een hele andere PDC dus weet niet of ik deze daar an kan matchen.
Maar zal het alsnog is even door nemen.

tnx
Black-Mini
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Contacteer:

26 jan 2011, 23:22

Sven schreef:Spiegels
Doormeten is dan idd het beste, dan weet je iig of er geen breuk ergens zit.....

PDC
Ik heb ff gekeken en je hebt gelijk... Misschien weet iemand anders een beter plaatje, hebben zelf ook geen pdc dus zou je het zo niet durven zeggen ;)

Radio
Ja aux is zeker mogelijk... Usb is origineel MINI volgens mij voor de eerste generatie new MINI niet geleverd.. Aftermarket zal er vast het een en ander leverbaar zijn... Geen ervaring mee...
En volgens mij moet het WEL mogelijk zijn om je stuurwielbediening te laten werken met een andere, non MINI, radio. Je moet dat gaan werken met verloopstekkers dacht ik, maar ook daar heb ik zelf geen ervaring mee. Volgens mij staat er wel wat geschreven hier op het forum!

Succes!
Het is bijna weekend dan ga ik is ff flink klussen aan dat beestje :D
Dus zal jullie wel ff laten weten hoe of wat.
wat betreft die radio daar wil ik graag het meerdere over weten :D

groet, Bas
Black-Mini
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Contacteer:

27 jan 2011, 14:52

heb nog even gezocht op internet maar kan niet echt iets vinden over dat behouden van de stuurbedienning.
Kan iemand mij hier even bij helpen met zoeken misschien?

ik kan wel gewoon iso stekkers vinden om een andere radio aan te sluiten.
Maar kan niks vinden over een stekker die ervoor zorgd dat de stuurbedienning behouden kan worden.

Hoor het graag.
Black-Mini
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Contacteer:

29 jan 2011, 17:21

Hee mensen,

Nou vandaag en die klote vrieskou nog even wat getracht te proberen aan de mini.

Ik heb nogmaals alle zekerringen door gemeten, zag dat er 1 kapot was.
Dit was van het dashboard dus had niks te maken met de spiegels of de PDC.

Ik heb de connectoren door gemeten van de spiegels echter kan ik daar geen spanning op meten.
Ik weet allen niet of ik hij pas spanning krijgt op het moment dat je de knop van links naar rechts of boven/onder beweegt.
Dus dit blijft voor alsnog een groot raadsel.

tevens heb ik nog de leiding van de achter sproeier bekeken en de bekleding los gehad. over al kwam vloeistof uit behalve uit de ruitenwisser, ik heb dus het klepje van de motor er afgehaald om bij het mondje te komen waar het slangetje op aan gesloten zit.
Maar als ik daar met een slang op blaas dan komt er geen lucht uit. Blijkbaar zit het hier ergens verstop.
Ik ga morgen eens kijken of ik het kan door blazen met een compressor.

Tevens ben ik ook nog niet achter het PDC verhaal, schijnt dat je een geluid kan instellen.. maar ja deze deed het prima tijdens de proefrit. Dus heb geen zin om langs de dealer te rijden en er grof geld voor neer te leggen als dat niet eens het probleem hoeft te zijn.
Nou ja ik blijf zoeken.

Hopelijk heeft iemand trouwens nog een antwoord op dat radio verhaal heb namelijk nog even gezocht maar kan niks vinden hierover.
Hoor het graag.

Gr. Bas
willem
Mod virus alert!
Mod virus alert!

29 jan 2011, 18:03

Heb wat info over de betreffende radio proberen te vinden maar lijkt erop dat op het type radio geen mogelijkheid zit voor een stuurwiel interface.
Sven
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

30 jan 2011, 13:37

MR heeft een ''ding'' voor aftermarket radio's te koop, alleen weet ik niet of hiermee de stuurwielbediening ook blijft werken.... ;)

moet je hem ff vragen ;)
Black-Mini
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Contacteer:

30 jan 2011, 23:27

Hooooii mensen :lol:

Even weer een update ;)
Probleem: Achter ruit sproeier.
Oplossing: Ruitenwisser gedemonteerd sproeibuisje los gemaakt.
Bakje met ontvetter gelegd en door geblazen met een compressor.
Vervolgens gemonteerd en hij deed het weer.
Status: Fixed

Probleem: PDC werkt niet.
Oplossing: Geen
Status: Installatie van de PDC gevonden, kofferklep openen dan aan de rechter kant achter het achterlicht. Deze gedemonteerd, bleek een connector los te hangen. Heb de connector weer aan gesloten, echter bij het in zijn achteruit zetten een harde eentonige piep voor 5 sec.
Even op gezocht blijkt om een storing te gaan :? Moet bij de mini dealer gefixed worden gaat dus aardig wat kosten. :(

Probleem: Spiegel verstelling.
Oplossing: Geen, had een oplossing maar blijkt het niet te zijn.
Status: Bleek toch na nogmaals te meten een zekering door te zijn gebrand van 5A, deze heb ik vervangen en toen deed hij het weer.
Vervolgens alles weer netjes in gebouwd auto gestart en weer geprobeerd maar nu deed hij niks meer.
Bleek.. zekering weer kapot. Ik de auto uit gezet en een 10A zekering er in gedaan.
Auto weer aan gezet weer geprobeerd maar weer geen reactie op de spiegels… weer zekering kapot pff.
Er word dus ergens kort sluiting veroorzaakt weet alleen nog niet waar.
Toen ik het blokje los had waar de spiegel verstelling op zit ging het goed, mogelijk maakt die ergens contact met het chachi.
Dit moet nog worden uit gezocht.

Kortom 1 fix, 1 probleem oorzaak gevonden en 1 probleem nog steeds gaande.

Fijne avond verder.

Ow ja wat betreft die radio.. mm dat is wel bale had gehoopt dat hij het kan, echter zou ik wel een stuur bediening op die radio van mij kunnen aansluiten.. ach anders maar een USB kabel op deze standaard radio van de mini aansluiten.

Groet,Bas
Marcel Always Open
Cabrio-King

31 jan 2011, 09:11

maar de pdc storing komt dan waarschijnlijk toch ook door de kortsluiting ergens in het systeem?
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
Black-Mini
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Contacteer:

31 jan 2011, 09:51

Marcel Always Open schreef:maar de pdc storing komt dan waarschijnlijk toch ook door de kortsluiting ergens in het systeem?
Nee dat denk ik niet. Omdat de stroom er gewoon op zit.
De storing is precies zoals in het boek beschreven, en kan alleen worden opgelost door mini service.

Dus ik neem aan dat dit niet kan komen door een kortsluiting in het circuit.

Het blijft dus een raadsel.
Black-Mini
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Contacteer:

07 feb 2011, 12:35

Aanstaande vrijdag naar een mini dealer.
Om het systeem te laten uit lezen.

Zij gaan kijken wat de storing is voor de PDC en de spiegels.
Ben benieuwt.

gr bas

Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”