Re: Cooper S (R53) Sander (Ski/snowboard oplossing?)

Plaats hier de foto's en specs van je trots.
sander_r53
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

27 jan 2011, 10:35

Dank mannen...

Ja ik had zijn topic gelezen, ik draai het spul niet aan met een luchtsleutel ;)

En door zijn ervaring leren anderen er weer van. Anders hadden we dat van die luchtsleutel ook niet geweten ;) (Hoewel het wel in de handleiding staat)
Er kan wel eens wat verkeerd gaan, maar dat hoort erbij he.. dan heb je het toch geprobeerd. Maar snap dat niet iedereen zo denkt hoor. Mijn reactie was gister ook wat kort door de bocht. Beetje gefrustreerd..

Die milltek vind ik er erg slecht uitzien, zoveel oxidatie.. en niet alleen verkleuring door hitte. Maar goed als het zo hoort dan zal het wel goed zijn :D. Hij klinkt in elk geval nog super en vertoont geen gaten
Shag
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

27 jan 2011, 12:36

Netjes 8)

Hebt wel aardig wat modder op je zijschermen, weer in een weiland dwars gegooid toevallig?! :lol:
Sven
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

27 jan 2011, 18:01

@Fred
Wat je zegt klopt en ben het ook wel met je eens, alleen als je die denkwijze altijd zou doorvoeren zou je alle mods moeten laten uitvoeren door een deskundige.... Als voorbeeld dus ook de simpelere zaken zoals wielen wisselen, radio wisselen, bumperpakket monteren enz enz... ;)
sander_r53
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

27 jan 2011, 18:57

Even wat foto's van vandaag bij daglicht:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Moet wel snel die voorkant doen, want ik word misselijk zo schuin achterover ;)

Alleen linksachter schuurt ie af en toen bij een flinke bump, moet 'm dus iets bijstellen.

Is het trouwens mogelijk om zonder ingrijpende veranderingen het negatieve camber wat bij te stellen?
Laatst gewijzigd door sander_r53 op 27 jan 2011, 19:08, 1 keer totaal gewijzigd.
sander_r53
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

27 jan 2011, 19:00

Shag schreef:Netjes 8)

Hebt wel aardig wat modder op je zijschermen, weer in een weiland dwars gegooid toevallig?! :lol:
Ik wilde even naar m'n boot gaan kijken in de haven (tijdens hoog water)
Boot stond op de kant met z'n kiel in het water :lol:, zo hoog stond het
En tja, toen moest ik ook even in de dijkblubber rijden...

Is al een hoop door de regen af ...
Zo was het vorige week:

Afbeelding
Laatst gewijzigd door sander_r53 op 28 jan 2011, 00:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Nederland

27 jan 2011, 19:02

sander_r53 schreef:Is het trouwens mogelijk om zonder ingrijpende veranderingen het negatieve camber wat bij te stellen?
Nee, niet bij jouw pre-facelift en maar een klein beetje bij de facelift.
Fred
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

27 jan 2011, 19:12

Sven schreef:@Fred
Wat je zegt klopt en ben het ook wel met je eens, alleen als je die denkwijze altijd zou doorvoeren zou je alle mods moeten laten uitvoeren door een deskundige.... Als voorbeeld dus ook de simpelere zaken zoals wielen wisselen, radio wisselen, bumperpakket monteren enz enz... ;)
Ok zo bedoel ik het ook niet, maar dingen aan onderstel (banden leggen, veren monteren, remmen...) daar kom ik niet aan. Kan toch serieuze gevolgen hebben als het misloopt. En als er al iets gebeurd, dan moeten zij het maar oplossen.

Een ander simpel voorbeeld, mijn pa heeft zijn velgen laten spuiten door de dealer, mooi gespoten, niets aan te zien. Bij het uitlijnen van de wielen merken ze dat de verf afbladerd. Had ie elders laten kijken voor het uitlijnen van zijn wielen, dan mocht ie nu zelf opdraaien voor de kosten, want dan hadden zij zogezegd de velgen beschadigd...

Maar soit, dat is mijn mening. Ik ken er ook helemaal niets van en dan moet je ook niet aan je auto zitten prutsen. Iemand die er wat van af weet, kan ik goed begrijpen dat je er dan graag zelf aan werkt.
MiniMad
Enthousiast
Enthousiast

27 jan 2011, 19:27

Gaaf Coopertje hoor! 8)

Bij mijne moet ook achter de schroefset nog geplaatst worden.
Nog handige tips, trucks en hints?

Denk dat hij er zeker stoer bijstaat als je straks de complete set eronder hebt!
BigD
Winnaar v/d "oranje pylon"

27 jan 2011, 23:09

:lol: ziet er briljant uit zo. Koplampen zullen nu ook wel lekker verblinden :mrgreen: trouwens leuk he lekker door de modder toeren :lol: trouwens zelf sleutelen = win :mrgreen:

BigD
the F56 story of Brenda
sander_r53
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

28 jan 2011, 00:20

@Berthil: Thnx, dan houdt het even op...

@Fred: Ja bepaalde dingen moet je inderdaad overlaten aan kenners, maar er zitten eigenwijze types tussen die het eerst zelf willen proberen en dan al / dan niet tegen de lamp aan lopen ;)

@Minimad: Thnx. Hmm tips en tricks... het belangrijkste/lastigste is de lange bout aan de onderkant van de demper. Deze zit onder een lastige hoek en echt flink vast. Deze zul je dus enkel los kunnen krijgen met een lange ratel (grote hefboom). Ook is het lastig op de stoep omdat je er niet lekker bij kunt om kracht te zetten. Een smeerput / brug was in mijn geval dan wel een vereiste.

Je hebt ook de S-spokes die behoorlijk vast kunnen zitten, dus met een klos hout aan de binnenkant van de velg meppen (nadat je de bouten hebt verwijderd ;) ).

Veer kan zonder spanners los gehaald worden.

Last but not least : WD40!!!!

Voor vragen over de achterzijde, laat maar weten :)

@BigD: Gelukkig wordt de koplamphoogte automatisch geregeld a.d.h.v. sensoren ;)
Blue Chaser
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

28 jan 2011, 08:17

Ik denk dat de reden van het schaven achter (nu) gewoon komt omdat tie voor nog zo hoog staat waardoor je meer druk op je achterassen creëerd !!
Ik zou dus pas gaan stellen als heel de shit er onder zit :mrgreen:
sander_r53
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

28 jan 2011, 18:15

Pff linksvoor is ook geklaard :D

Eerst m'n dop 18 stuk gedraaid, een nieuwe zwaardere dop gekocht.

Daarna ging het allemaal voorspoedig, alleen een luchtsleutel was wel noodzakelijk. Dus even naar een garage gereden om de bovenste bout van veerpootschotel los te krijgen.

Het vastzetten lukte bij het eerste garagebedrijf niet. Met de luchtsleutel draaide het binnenwerk te veel mee. Ze hadden er geen idee.
Bij het 2e bedrijf uiteindelijk toch weer bij de luchtsleutel uitgekomen en vastgedraaid. Aanhouder wint he ;)

Nu het setje zelf weer verder gemonteerd. Maar.... het wiel kan niet meer draaien... ergens staat me iets bij dat er wat gezegd is over spacers :roll:
Morgenvroeg maar even spacers scoren...

Foto's komen straks..
sander_r53
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

28 jan 2011, 21:10

Klusmiddagje:

Afbeelding

Afbeelding
Omdat de krik er anders niet meer onder kon...

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

We staan nu redelijk laag... jammer dat het op de foto's er niet zo uit ziet..
Maar het was een leuk middagje... wel aardig koud moet ik zeggen!
sander_r53
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

28 jan 2011, 21:50

Afbeelding

Deze vond ik ook nog wel leuk...
We kunnen nog een eindje..
maiky maik
Be Mini
Be Mini

28 jan 2011, 22:26

Respect jongen!!

Nu de andere nog en ben je klaar!
Inderdaad een hoop klere werk, maar het is het uiteindelijk waard.

En die krik, die heb ik ook laatst gekocht/besteld. 25 euro, niet duur!!
Alleen is mijn auto ook al te laag voor die krik haha

Blijf je volgen

Terug naar “Show your ride”