Velgen vraag....What the........ is dit?! --> goede prijs

De 1e generatie waar het allemaal mee begon in 2001
fredbo
One wheel wonder
One wheel wonder

?

27 jan 2011, 16:49

Dan hebben ze wel heel slecht voorwerk gedaan, zou dit zeker niet accepteren.
Wel met poedercoating, dan weet je dat dit zo is, een goed bedrijf zal dit ook altijd melden.
Shag
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

27 jan 2011, 16:56

thanks guys,

ik mag er dus vanuit gaan dat die andere 3 gespoten zijn en niet gecoat? bummer... heb ik dus niet alleen banden gekocht die blijkbaar hun langste tijd gehad hadden ondanks dat ze 7mm hadden, maar ook nog eens velgen die blijkbaar gespoten zijn ipv gecoat... :cry:

Ben ik ook nog zo stom geweest om het nr van de verkoper te wissen toen ik de velgen opgehaald had... stom! anders had ik er zeker wel ff een 6:74 BW tegen aan geslingerd :mrgreen:

Wat ik al eerder zei, ik koop noooooooooit meer 2e hands velgen/banden bij derden als deze geen lid van de club zijn of anders vertrouwd... dure les dit :s
Marcel Always Open
Cabrio-King

27 jan 2011, 20:40

ja maar Sjaak, het is toch alleen op het niet-zichtbare deel waar die blanke lak loslaat. Waarom doe je de velgen, die verder goed lijken, dan voor zo weinig geld van de hand?

Wat ik ook niet begrijp in jouw verkooptopic is de opmerking "dat de pirelli's de geest hebben gegeven". Wat bedoel je hiermee?

ps http://www.newminiclub.nl/forum/viewtop ... 668#490668
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
Shag
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

27 jan 2011, 21:11

Marcel Always Open schreef:ja maar Sjaak, het is toch alleen op het niet-zichtbare deel waar die blanke lak loslaat. Waarom doe je de velgen, die verder goed lijken, dan voor zo weinig geld van de hand?

Wat ik ook niet begrijp in jouw verkooptopic is de opmerking "dat de pirelli's de geest hebben gegeven". Wat bedoel je hiermee?
Nou, als de velg gepoedercoat wordt dan wordt toch de hele velg gedaan? Als dit dus gespoten blijkt te zijn is het niet alleen de achterkant (of binnenkant) die gespoten is maar dan ook de buitenkant/voorkant. Ik zelf kan dus niet garanderen dat ze gepoedercoat zijn, dit is mij door de vorige verkoper verteld maar gezien het banden verhaal en deze blanke lak die los laat op 1 velg vertrouw ik hem sowieso niet meer.

Die banden, waar bij aankoop 7mm op zat, bleken hoogteslag te hebben recent. Ik merkte eerst op dat er rechtsvoor iets niet helemaal pluis was, telkens een soort trilling in het stuur, heel regelmatig..alsof er iets op je band zit.. toen werd dit in korte tijd (een week ongeveer) steeds erger en erger tot zelfs de hele auto begon te schudden als ik langzaam reed.. gelijk naar de bandenboer gegaan, die heeft alles nagekeken en toen constateerde deze dat 3 van de 4 banden hoogteslag hadden. Dit liet ie mij ook zien. Je ziet dan op de band (dus als je deze ronddraait) als het ware een bobbel zitten... schijnt te komen doordat banden simpelweg te lang stil liggen of te oud zijn. Bleek dus dat die pirelli's die om deze velgen zaten uit 2003 kwamen... en dan nog 7mm.. hebben dus heel lang ergens op de plank gelegen. vandaar dat ik het poedercoat verhaal dus ook niet 100% vertrouw, op die ene velg die ik zelf heb laten doen na dan.
Marcel Always Open
Cabrio-King

27 jan 2011, 21:16

Wat ik bedoelde, is dat zelfs gespoten (ipv gepoedercoate) velgen zonder banden of met kale banden, echt wel meer waard moeten zijn dan 250...

(ervan uitgaand dat er geen stoeprandschade op zit)
Gr, Marcel
Shag
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

27 jan 2011, 21:20

nee zit geen stoeprandschade op.. wat vind je een redelijke prijs dan gezien de twijfelachtige staat van 3 v/d4 ? ik dacht zelf aan 250 hier op de club en 300 op MP..
Marcel Always Open
Cabrio-King

27 jan 2011, 21:21

325e

Alles is maar mijn mening natuurlijk he,
Gr, Marcel
Shag
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

27 jan 2011, 21:24

hmm ok.. maak ik er hier 275 van en op MP 325! :lol:
franklyn85
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

28 jan 2011, 17:10

Ik heb dit euvel ook gehad in het loop vlak van de velg zeg maar dat het los laat ik had me wielen opnieuw laten vernissen en het zichtwerk was goed behandeld en derest waar de band overheen ging niet het is opzich geen probleem je kan in het loopvlak zo ff opnieuw vernis spuiten en dan is het weer goed...... ALTHANS bij mij was het perfect en heb er toen nog een 2 jaar mee gereden.....

maar is knullig dit soort dingen maar gebeurt vaker.. :D
burn rubber not your soul

Afbeelding
franklyn85
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

28 jan 2011, 17:13

willem schreef:Sinasappel structuur komt ook erg vaak voor tijdens spuiten kijk maar eens op de gemiddelde tuning show. Zeker met wat mindere voorbewerking.
kan b.t.w ook te maken hebben met de lak sommige mensen willen een dubbeltje op de eerste rij en habbiebabbie ze potlife is dan niet goed....slechte droging en slecht vloeiing..... :lol:

Afbeelding
willem
Mod virus alert!
Mod virus alert!

28 jan 2011, 18:06

Helemaal mee eens maar dat wilde ik er dan weer net niet neer zetten ;)

Lak te dik, temperatuur van de lak te laag, slecht laten drogen, zonder cabine gespoten zijn zo veel dingen te verzinnen ;) maar prijs is idd vaak het ding.
franklyn85
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

28 jan 2011, 18:09

willem schreef:Helemaal mee eens maar dat wilde ik er dan weer net niet neer zetten ;)

Lak te dik, temperatuur van de lak te laag, slecht laten drogen, zonder cabine gespoten zijn zo veel dingen te verzinnen ;) maar prijs is idd vaak het ding.
IDD Willem

Afbeelding
franklyn85
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

28 jan 2011, 18:10

Ojah sjaak niet dat jij dat zou doen ofzo weet niet hoe je aan die wielen komt????????

Afbeelding
Shag
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

28 jan 2011, 18:47

die wielen heb ik een poos terug gekocht via MP, die persoon was geen lid hier. De set zag er net zoals de banden die eromheen lagen goed uit. Was net nieuw gepoedercoat toen, werkelijk brandschoon. Toen dus gekocht, poosje op gereden totdat die banden dus hoogteslag kregen...toen banden vernieuwd en gelijk 112's gescoord. Vandaar dat deze nu dus weg mogen.
franklyn85
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

29 jan 2011, 10:16

Beter toch dan.....?? :lol:

Afbeelding

Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”