Verwarming defect?

De 1e generatie waar het allemaal mee begon in 2001
Yannick_
Mod virus alert!
Mod virus alert!

Verwarming defect?

30 jan 2011, 15:18

Hallo,

Ik heb voor het openen eerst even wat rondgezocht op het forum maar kwam er niet uit met die topics. Vandaar deze.
Heb een vraagje mbt mijn verwarming.
Gisteravond na een verjaardag wilde ik terug naar huis rijden, toen de verwarming het opeens niet meer deed. Het was wel een stukje rijden en volgens de temperatuurmeter was de motor al warm. Echter kreeg ik alleen maar koude lucht. Vanochtend even een blik geworpen onder de motorkap, en daar bleek de koelvloeistof helemaal leeg. Vanmiddag bijgevuld, de auto even 'warm' laten draaien en een stukje gaan rijden. Helaas zonder resultaat, de kachel blijft koude lucht blazen.
Aangezien het er niet op lijkt dat er wat lekt, had ik het idee dat de schakelaar waarmee je van koud naar warm draait defect is. Is dit mogelijk? Als ik me goed herinner hoor je altijd een soort 'klik' of een dof geluidje als je de temperatuur van koud naar warm draait of andersom. Nu hoor ik niks.
Iemand hier die me hiermee uit de brand zou kunnen helpen?

Bedankt alvast..
spenki
Sponsor
Contacteer:

30 jan 2011, 15:52

Hoi:

Ik denk dat je thermostaathuis waarschijnlijk lek is en dat de thermostaat ook
niet meer goed werkt.
Ik zou dus eerst thermostaat en huis vervangen en dan is het waarschijnlijk opgelost.

Gr Roy
Yannick_
Mod virus alert!
Mod virus alert!

30 jan 2011, 16:03

Hoi Roy,

bedankt voor je antwoord. Kan het kwaad om hiermee te blijven rijden totdat de garage er tijd voor heeft? Straks eens op realoem kijken wat een thermostaathuis kost.
Yannick_
Mod virus alert!
Mod virus alert!

31 jan 2011, 12:22

En nog even een 'update':
Ik las in dit topic (5e bericht) dat er een kabeltje loszat waardoor hetzelfde probleem voorkwam. Ik heb even bij mij ondersteboven in de auto gelegen en daar zat ook een kabeltje los. Heb er even een foto van gemaakt: http://twitpic.com/3uvubm - zou dit toevallig hetzelfde kabeltje kunnen zijn?
alain
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig

01 feb 2011, 12:22

dat is niet het hefboomkabeltje om de verwarmingsklep mee om te draaien.. (de kabel waar je warm en koud mee regelt op je dashboard..

welke het wel is kan ik niet 123 zeggen zo..

succes ...
Yannick_
Mod virus alert!
Mod virus alert!

01 feb 2011, 15:03

Helaas dan. Ik hoorde van een vriend dat er wel eens een kabeltje los zou kunnen zitten achter de schakelaar, dus ik net de middenconsole verwijderd (wat een rotwerk zeg) en de schakelaar nagekeken, maar helaas. Hij zat gewoon vast. Wellicht dat hij aan de andere kant los zit, maar ik weet niet waar die op uitkomt.
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Nederland

01 feb 2011, 19:44

Zoals al geschreven, combinatie koelvloeistof laag en geen werkende kachel is een lek thermostaathuis.
Als je goed luistert in de auto hoor je misschien ook borrelen.

Hier het volledige topic om eens door te lezen.
Yannick_
Mod virus alert!
Mod virus alert!

02 feb 2011, 11:46

probleem opgelost..
'bovenin' de beenruimte bij de passagiersstoel zit een 'klepje' wat de kleppen regelt, en die was uit zijn plaats gesprongen.

Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”