Waar mijn R50 chippen?

Snelheid! hoe kom ik sneller vooruit, door de bocht en weer tot stilstand.
dix67
Enthousiast
Enthousiast
Locatie: Enschede
Berichten: 108
Lid geworden op: 02 jan 2009, 20:31

Waar mijn R50 chippen?

17 jan 2011, 22:16

Wie kan mij vertellen waar ik mijn R50 het beste kan laten chippen?
Ik weet wel dat je het beste bij onze huis chipper Beek kan laten doen maar is voor mij aan de andere kant van het land.
Zijn er mss mensen die het ergens anders hebben laten doen er daar goede ervaring mee hebben.
Het liefst ergens in het oosten van het land heb al even rond gegoogld maar er zijn er te veel maar wil het verschil wel eens horen van jullie.
Alvast bedankt Dick
BlueCooperS
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Winsum
Berichten: 3067
Lid geworden op: 12 feb 2009, 10:13

17 jan 2011, 22:20

Gr. Johnny

.......... _\_____
.......... /__|___\__
......... (O)____(O)_\
Gebruikersavatar
Sven
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Enschede
Berichten: 13795
Lid geworden op: 05 mar 2008, 17:22

17 jan 2011, 22:36

Je zou kunnen kijken bij Fasttech in Haaksbergen, das wel in de buurt ;)

In Lochem zit JD, maar das een specialist op VAG gebied, vooral met diesels, dus of die ook MINI´s kunnen chippen weet ik niet ;)

Ziptuning? Weet zo niet waar die zitten, volgens mij in het midden van het land....

Kijk ook naar het prijsverschil, bij Beek kost het volgens mij 325 euro ;) Geen idee wat de rest ervoor vraagt, maar misschien is het het wel waard om een mooie rit te maken aar Beek :lol:
dix67
Enthousiast
Enthousiast
Locatie: Enschede
Berichten: 108
Lid geworden op: 02 jan 2009, 20:31

17 jan 2011, 23:23

Fasttech vraagt €450 maar weet niet of de rollenbank hier bij in zit bij beek komt nog eens €60 bij voor de bank.
speedy
NMC Legend
NMC Legend
Locatie: Deventer
Berichten: 25020
Lid geworden op: 28 dec 2006, 17:48

18 jan 2011, 07:15

Fasttech is iets duurder maar heb wel het idee dat die gasten het snappen :wink: gewoon onderhandelen dat een keer rollen er bij in zit :mrgreen:
Ash
Enthousiast
Enthousiast
Locatie: Utrecht
Berichten: 111
Lid geworden op: 11 jan 2011, 16:27

18 jan 2011, 19:24

Ik heb mijn R50 laten chippen bij http://www.chip4power.nl/
voor € 225 bij de vestiging in Almere.

Ze hebben ook een lokatie in Arnhem :wink:
Arie
One wheel wonder
One wheel wonder
Locatie: Geldrop
Berichten: 37
Lid geworden op: 18 dec 2010, 20:50

02 feb 2011, 17:12

Heb afgelopen maandag mijn R50 laten chippen.
Deze persoon komt gewoon aan huis en je bent voor € 200,00 klaar.
Erg tevreden en lekker snel.
Zeker de moeite waard.
Grtz,
Arie
Het plezier kan hem dus ook zitten in iets kleins zoals een MINI One :-)
Ash
Enthousiast
Enthousiast
Locatie: Utrecht
Berichten: 111
Lid geworden op: 11 jan 2011, 16:27

02 feb 2011, 18:52

Ik hoop wel dat je (Arie) ook bij hem aan de deur kan kloppen, als er iets mis is :wink:

Maar veel plezier ervan... ik heb er ook zeker geen spijt van!
Arie
One wheel wonder
One wheel wonder
Locatie: Geldrop
Berichten: 37
Lid geworden op: 18 dec 2010, 20:50

02 feb 2011, 19:31

Ik mag gewoon bellen en hij zegt dit dan ook op te lossen.
Sommige mensen zijn erg wantrouwend, maar ik heb zijn adres via een kennis die het ongeveer 2.5 jaar geleden heeft laten doen.
Hij heeft wel een test achteraf laten doen en ja een winst van 28 pk aantoonbaar.
Dus heb geen angst.
Grtz,
Arie
Het plezier kan hem dus ook zitten in iets kleins zoals een MINI One :-)
Mini Poeper
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: In die Heimat
Berichten: 3553
Lid geworden op: 13 jan 2006, 10:12

02 feb 2011, 20:07

Denk je nu echt dat het zo simpel is?
Terwijl ik en anderen ook mechanische dingen hadden veranderd...

Ik post dit ook 2x!
reddevilduc
4 op een rij!
4 op een rij!
Locatie: Koudekerk a/d Rijn
Berichten: 158
Lid geworden op: 21 okt 2010, 09:35

02 feb 2011, 22:04

. . . het maakt toch eigenlijk niet zo veel uit of je 10 pk of 28 pk er bij hebt, het gaat er meer om op welke plek het van de powerband zit.
Als je het max vermogen bij bijvoorbeeld 7000 toeren hebt en hij pas bijvoorbeeld begint te trekken bij 5500 dan is dat best leuk voor het circuit waar je alleen heb je er niet zo veel aan op de weg waar de meeste van ons daagelijks vertoeven.

Als je een tuner hebt die er misschien 1 pk bij weet te krijgen maar r voor zorgt dar het hele middengebied veel beter presteerd heb je er veel meer aan als je alleen maar op straat mee rijdt.
Dus met de discussies die ik wel eens lees over welke tuner het meeste vermogen weet te realisren op de testbank vergelijk ik dat wel een met een wedstrijd wie de langste . . . . . . (vul maar in) heeft.
Als iemand het getunde programma wat in de ECU programmeerd is kopieërd en dat vervolgens op een andere manier aan de "man" brengt hoeft dat persé niet slecht te zijn (bijvoorbeeld iemand aan de deur), er zit alleen geen rollerbank uitdraai bij.
Want ik vind het echt heel erg knap als iemand het verschil merkt of er in zijn auto 10 pk meer of minder zit.
Het is alleen zichtbaar in een grafiek en het zit vooral tussen je oren !!!

André
Arie
One wheel wonder
One wheel wonder
Locatie: Geldrop
Berichten: 37
Lid geworden op: 18 dec 2010, 20:50

03 feb 2011, 07:35

Beste Reddevilduc,
Ik ben het volledig met je eens.
Eindelijk ook iemand die nuchter kijkt en waarschijnlijk ook is.
Het gevoel zegt meer dan de locatie waar het gedaan is.
Grtz,
Arie 8)
Het plezier kan hem dus ook zitten in iets kleins zoals een MINI One :-)
reddevilduc
4 op een rij!
4 op een rij!
Locatie: Koudekerk a/d Rijn
Berichten: 158
Lid geworden op: 21 okt 2010, 09:35

03 feb 2011, 07:59

. . . . en laten we nu eerlijk zijn, een "tuner" ongeacht gerenomeerde naam of niet die maar een PK of 15 bij een ongeblazen motor er bij weet te "tunen" is nu niet echt spectaculair !!
En het grappige van het verhaal is dat het niet eens tunen is maar het is alleen maar het aanpassen van het programma op de benzine die we hier hebben in west-Europa die aanzienlijk beter van kwaliteit is dan die in andere wereld delen.

Ik mis als er over "tunen" gesproken wordt meer de discussie over andere klepdiagrammen en inlaat kanaal vormen, andere klephoeken en diamaters, wijzigingen aan zuigerdaken en vormen van verbrandingskamers.
Heeft iemand wel eens de inlaat kanalen omhooggetrokken ????? krukassen beter uitgebalanceerd en de drijfstangen uitgebalanceerd en uitgewogen, zuigers verlicht ? Nokassen met andere kleplichthoogte ?

Ik zit er namelijk al een tijd sterk over te denken al een tijdje om het programma van mijn R50 aan te laten passen, maar dan niet voor meer vermogen maar voor meer koppel in laag en middengebied zodat de auto veel soepeler rijd in het bruikbare gebied maar tot nu toe heb ik nog niemand gevonden die mij dat kan bieden, alle gebruikte "tunings programma's" zijn gebaseerd op meer vermogen en een klein beetje koppel er bij.

Maar goed . . . . dan ga ik denk ik iets te ver voor een hoop mensen.
André
willem
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: Oirschot
Berichten: 287
Lid geworden op: 26 mei 2008, 21:08

03 feb 2011, 09:16

Wat je aangeeft wordt door mensen hier gedaan, maar dat is het punt niet. Gaat erom dat weer zo iemand claimed weet ik hoeveel pk zonder onderbouwing.
JunkyXL
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Hengelo
Berichten: 4803
Lid geworden op: 12 aug 2009, 21:33

03 feb 2011, 09:24

dix67. we gaan wel samen ff bij fasttech langs, dat scheelt !

alleen bellen en vragen geeft je n standaard prijs!

en idd, het is niet, aanrijden, laptop erop, wegrijden...

je gaat bij hen (en Beek ook volgens mij) n begin meting, op de bank, aanpassen, weer meten, op de bank, buiten, uitdraai, alles en ja kan altijd terugkomen onder garantie en zo... er zijn dus wel degelijk verschillen... de tuner die roept 10% erbij (dan doel ik op marktplaats tuners), werken met methode 1... als je daar tevreden mee bent is alles goed. WIl je ook weten of de mengsels op hogere toeren goed zijn etc, dan zeg ik, investeer iets meer en doe t goed...


ze kunnen overigens ook de reddevil methode toepassen, maar logischer wijze ben je dan veel meer geld kwijt. Koop dan n S, lol

jj

Terug naar “Motor- en onderstel (tuning)”