Waar mijn R50 chippen?

Snelheid! hoe kom ik sneller vooruit, door de bocht en weer tot stilstand.
reddevilduc
4 op een rij!
4 op een rij!

03 feb 2011, 10:17

JunkyXL schreef:dix67. we gaan wel samen ff bij fasttech langs, dat scheelt !

alleen bellen en vragen geeft je n standaard prijs!

en idd, het is niet, aanrijden, laptop erop, wegrijden...

je gaat bij hen (en Beek ook volgens mij) n begin meting, op de bank, aanpassen, weer meten, op de bank, buiten, uitdraai, alles en ja kan altijd terugkomen onder garantie en zo... er zijn dus wel degelijk verschillen... de tuner die roept 10% erbij (dan doel ik op marktplaats tuners), werken met methode 1... als je daar tevreden mee bent is alles goed. WIl je ook weten of de mengsels op hogere toeren goed zijn etc, dan zeg ik, investeer iets meer en doe t goed...

ze kunnen overigens ook de reddevil methode toepassen, maar logischer wijze ben je dan veel meer geld kwijt. Koop dan n S, lol

jj
. . . . zoals Beek het doet is wel het beste, "meten is weten en gissen is missen". Dat betekend denk ik dat zij daar dus een standaard programma hebben die ze voor elke auto specifiek aanpassen. MAW er is dus kwa software geen enkel hetzelfde als die het pand verlaat. Mankeert verder niets aan.

Maar als je naar een "tuner" gaat die een standaard programma op de plank heeft liggen die voor 99% van de auto's prima voldoet hoeft dat niet persé slechter te zijn.
Je kan je afvragen hoeveel beter een op maat tuning is dan iemand die het doet die "aan de deur" bij je komt. Want het is gewoon echt zo simpel als een upload in de ECU van je auto . . .. alleen dan heb je een niet 100% op maat gemaakt iets wat specifiek voor jou auto is.

En hoe meet je nu of bedrijven zoals onder andere beek beter zijn dan de man aan de deur met het standaard programma ?
Kan iemand hier aantonen of de man aan de deur slechter is ? wat zijn dan de parameters om te bepalen wat goed en slecht is ? of is het kwestie van vertrouwen ? of "als het duur is moet het wel goed zijn !"
Ik denk dat dit soort dingen meer een gevoels kwestie is en dat gevoel doet ook voor een zeer groot deel mee aan de beleving van je auto op het moment dat je achter het stuur zit.

Mijn budget was helaas niet toerijkend voor een S . . . . . iets meer hobbys dan alleen de Mini. Maar een S zou ik alleen al willen hebben voor het gejank van de compressor . . .. helemaal goed !!!!!!

André
JunkyXL
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

03 feb 2011, 10:21

een gevoelskwestie??? de praktijk wijst anders uit... ik moet nu helaas weg, maar ga ook geen heel relaas schrijven. Reactie volgt later wel...
reddevilduc
4 op een rij!
4 op een rij!

03 feb 2011, 10:49

. . . ben benieuwd :D best interessant.

BTW . . . . heeft iemand een grafiek van een gewone Cooper ???? en kan die dan hier gepost worden ?!

André
JunkyXL
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

03 feb 2011, 10:52

Minispeed of bedoel je n ongetunede?
reddevilduc
4 op een rij!
4 op een rij!

03 feb 2011, 10:57

:D jij moest toch weg !

Ik bedoel de grafiek van een gewone ongeblazen cooper zo bij de dealer van daan en eventueel van een ongeblazen cooper met software aanpassingen van 116 naar . . . wat is het 128 PK ? oid.

André
JunkyXL
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

03 feb 2011, 11:01

De magische wereld Vd ikfoon

Die Vd met software aangepaste staat op de eerder genoemde site

De ander vast wel ergens op dit forum als pre-timing file

Jj
Ragnar
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

03 feb 2011, 11:10

Hij is wel in KW maar omgerekend kwam mijn Cooper niet verder dan 127pk.
dit was voordat ik de Pippercross CAI en update. deze meeting was met openluchtfilter van K&N (zal niet veel verschil zijn..)
Geen verdere aanpassingen.. Tja goed ingereden misschien. :wink:

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Ragnar op 03 feb 2011, 16:25, 1 keer totaal gewijzigd.
:s RARA JONGENS DIE DESIGNERS :s
Mini Poeper
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

03 feb 2011, 11:22

Mijn One zat op 132 pk en dacht 170 Nm.
Mooie hieraan was de vergrootte en geflowde gasklephuis, auto schoot hierdoor heel snel de toeren in.
reddevilduc
4 op een rij!
4 op een rij!

03 feb 2011, 11:29

Ragnar schreef:Hij is wel in KW maar omgerekend kwam mijn Cooper niet verder dan 127pk.
dit was voordat ik de Pippercross CAI. deze meeting was met openluchtfilter van K&N (zal niet veel verschil zijn..)
Geen verdere aanpassingen.. Tja goed ingereden misschien. :wink:

Afbeelding
Is dit na het "tunen" of er voor ?

Als ik naar de koppelkromme kijk dan schieten een beetje de tranen in mijn ogen.
Bij 3500 toeren de dip zowel vermogen als koppel is een milieu issue en die zou er zeker vlakker moeten zijn.
Ik kijk even niet naar de hoogte van de kromme maar meer naar de vorm ervan, het totale getal is net zo intressant maar wel de manier hoe het op de weg komt en ik vind dat dit er nou niet zo best uitziet . . . . . . . .
Als het de kromme is voordat er wat gedaan is begrijp ik het maar als dit erna is . . . . . . . :oops:

André
Ragnar
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

03 feb 2011, 16:24

sorry was even vergeten te vetellen dat deze mini gedaan is bij Zipp-tunning. en alleen bij beek op de bank is geweest. en ja het was om te huilen. beek heeft hem weer op het rechte pad gezet. die uitdraai heb ik niet meer.
:s RARA JONGENS DIE DESIGNERS :s
reddevilduc
4 op een rij!
4 op een rij!

04 feb 2011, 08:44

. . . zo dan !! als die uitdraai is van het "standaard" programma van Ziptuning dan hoop ik niet dat van de andere "tuners" die het reslutaat niet checken op een testbank net zo belabberd is.
Ja . . . . je hebt er een paar PK bij, daar is niets aan gelogen maar je moet idd niet vragen hoe het er uit komt.
Blijft natuurlijk altijd moeilijk te zeggen of "de man aan de deur" dezelfde kwaliteit levert.
Kleine bedrijfjes, knutselaars en bedrijven in garagebox formaat willen zeker nog wel eens beter dingen leveren dan gerenomeerde bedriijven . . . . het is alleen erg lastig te bepalen wanneer dat niet zo is dus om er per definitie vanuit te gaan dat het slecht is blijf ik nog steeds erg kort door de bocht vinden.

André
p.s. . . . had wel wat beters verwacht van Ziptuning :evil:
petermokum
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid

08 feb 2011, 11:55

Ash schreef:Ik heb mijn R50 laten chippen bij http://www.chip4power.nl/
voor € 225 bij de vestiging in Almere.

Ze hebben ook een lokatie in Arnhem :wink:
mag ik weten nu we een paar weken verder zijn hoe het je bevalt nu je mini gechipt is.
rijdt hij nu een stuk snellen en merk je echt goed verschil met op trekken en brandstof verbruikt.

ik zou het graag willen weten van je want ik wil mijn r50 ook laten chippen
en almere is lekker dicht bij voor me

hoor het graag groetjes

ps ervaringen van andere rijders hoor ik ook graag ook eventueel van chippers uit amsterdam of ze goed zijn en de prijs niet achterlijk hoog is.
miniappie
One wheel wonder
One wheel wonder

17 mar 2011, 01:42

petermokum schreef:
Ash schreef:Ik heb mijn R50 laten chippen bij http://www.chip4power.nl/
voor € 225 bij de vestiging in Almere.

Ze hebben ook een lokatie in Arnhem :wink:
mag ik weten nu we een paar weken verder zijn hoe het je bevalt nu je mini gechipt is.
rijdt hij nu een stuk snellen en merk je echt goed verschil met op trekken en brandstof verbruikt.

ik zou het graag willen weten van je want ik wil mijn r50 ook laten chippen
en almere is lekker dicht bij voor me

hoor het graag groetjes

ps ervaringen van andere rijders hoor ik ook graag ook eventueel van chippers uit amsterdam of ze goed zijn en de prijs niet achterlijk hoog is.
Hey ben ook wel benieuwd, ben van plan om ook te chippen, maar weet niet of
Het verstandig is met een r50 uit 2002. De 90 pk'tjes zijn net iets te weinig. :P
Ash
Enthousiast
Enthousiast

19 mar 2011, 10:50

Ff kort, want ik zit in Parijs:

- heb het ook gedaan, omdat ik het gevoel had dat de auto zich inhield;
- resultaat is fijn, alhoewel het effect minder te merken is dan bij een auto met een turbo!
- als je echt sportief wilt rijden kan dan met optrekken, vanaf 4000 toeren trekt hij echt flink door... Dus iets later schakelen dan ;-)
- het verbruik is weinig aan veranderd, maar ligt helemaal aan je rijstijl.
- samengevat vond ik het persoonlijk die €225 wel waard en ga mijn nieuwe auto (waarschijnlijk een TDI) 100% zeker chiptunen.

Als jullie nog aanvullende vragen hebben, merk ik het wel.
Gr. Ash

Terug naar “Motor- en onderstel (tuning)”