Nieuwe Mini rijder. ; MarcoFr

Stel je hier even voor.
Adriaan
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

07 feb 2011, 12:54

mini cabrio schreef:
peter schreef:Ik denk dat je deze bedoelt: http://www.newminiclub.nl/forum/viewtopic.php?t=19995

Mooie auto met goede fabrieksopties en als bonus nog eens voor zo'n 2 a 2.500 euro aan leuke upgrades!

Lijkt me een hele goede kandidaat... Misschien wil/kan B-art nog wel wat met de prijs doen.
ik wil de pret niet bederven, maar staat me iets van bij dat deze al verkcoht is?? :oops: of heb ik nou echt last van een maandag-dip... :lol: maar is inderdaad een heel nette wagen dat ;)
Deze wagen is inderdaad verkocht.

Wat het HK systeem. Ik heb het ook en ben er heel tevreden over. Mijn vader heeft een Audi A4 met een nav + bijbehorend soundsystem zoals Peter beschreef. Persoonlijk merk ik zeker verschil tussen de twee. Het HK systeem van Mini geeft een warmer geluid en betere bas. :)

Succes met de zoektocht.
Afbeelding
Adriaan
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

07 feb 2011, 12:55

Afbeelding
MarcoFr
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig

07 feb 2011, 20:00

Vandaag naar deze Mini S wezen kijken en test rijden:

Afbeelding

er was nogal wat werk aan te verrichten. zoals een nieuw lak laagje op de neus door veel steenslag, velgen opnieuw spuiten, en het daje opnieuw spuiten. zit een grote sticker op, en ik zag 2 kleine deukjes. ook diverse interieur vertoonde nogal wat slijtage. vooral de deur grepen binnen en wat ringen. carroserie matig was die goed.
we hebben gelijk maar een testrit gemaakt ........................ wat een brute power zeg !!! ik heb een Mini S toch vrij zwaar onderschat.

maar ......... wat me daarbij tegen viel was dat de koppeling niet lekker soepel ging. ik moest toch een beetje drukken. niet zwaar, maar toch drukken. en de schakelpook gleed niet heerlijk soepel in de versnellingen. is dat normaal bij de 6 bak ?? ik heb een vrij nieuwe bedrijfsbus en rij altijd Honda. en die schakelen alsof je met de pook over een pakje boter wrijft. gewoon in de versnelling laten glijden dus. maar deze Mini moest ik, niet echt overdreven hard, maar toch een beetje duwen.

en deze had een cd radio, maar nergens stond een merknaam. wel klonk het zeer vol en goed. alleen de vollume knop was een beetje ouderwets. links boven een draai stick. is dat een bekende Mini Radio ??
willem
Mod virus alert!
Mod virus alert!

07 feb 2011, 20:13

De deur gegrepen beschadigen vrij snel, lak dat daar op zit is niet al te dik dus met een ring oid nogal snel beschadigd :), wat de koppeling betreft dies gewoon zwaar lang file krijgen kan wel voor een lam voetje zorgen, voor het schakelen moet je ook wat doen, dat het niet soepel gaat is normaal. Radio cd geen idee ik heb een casette speler fabriek af , das pas ouderwets :P
MarcoFr
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig

07 feb 2011, 20:47

willem schreef:Radio cd geen idee ik heb een casette speler fabriek af , das pas ouderwets :P
Hahahaha ..... idd, erg nostalgisch ....... maar wat dat schakelen en koppelen betreft, komt dit door de jaren, of is dat dan standaard zo ?? het probleem is, dat mijn vrouw er dagelijk in gaat rijden, en tijdens de testrit was het al raak ........
dus als het met een nieuw koppelings set en drukgroep opgelost is, is het geen probleem. anders .........

of schakeld een gewone (dus geen S) wel soepel ?? dan gaan we opnieuw een testrit maken.

en hoe herken in zo'n Harman Kardon set, en een wat is een radio boost ?? of is dat hetzelfde ??
Peter
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

07 feb 2011, 23:40

Schakelen en koppelen vergt wat meer kracht. Hoort er gewoon bij. Mijn vrouw is ook de dagelijkse berijdster en die weet de snelheidsdrempels zelfs al schuin te nemen! :mrgreen: Kwestie van wennen en opvoeden... :X

HK is te herkennen aan de zilveren afwerking van de speakers en tweeters (zoals bij de blauwe die al verkocht is of kijk ff in me gallery).

Lekker hè die power!!
MarcoFr
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig

08 feb 2011, 23:22

aangezien de tijd een beetje dringt, en ik snel een besluit wil nemen heb ik een vraagje met betekking tot de radio. als er een cassette radio in zit, is die dan ook voorzien van zo'n "boost" systeem ?? en is "boost" iets van een versterker die los in de auto zit, of in de radio zit ? want ik zie op ebay boost cd radio's te koop staan. maar ik snap er de "boost" niet van.

een linkje naar de juiste topic is ook al voldoende, maar ik heb al een hele rij hifi topics gelezen maar ben nog niet wijzer ...

gr,
Marco
Sven
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

09 feb 2011, 00:58

MIMI noemt z'n radio's BOOST! Dus een originele MINI radio/cdspeler is een Radio Boost.... althans volgens mij....

Op een rijtje....

MINI radio cassette
MINI radio minidisc
MINI radio boost cd (zonder mp3 ondersteuning)
en dan nog een bijna dezelfde MINI radio BOOST CD met mp3 ondersteuning... deze is geleverd vanaf de facelift...(2004) en te herkennen aan de grote volumeknop ;)

Radio's zijn relatief eenvoudig te wisselen en passen volgens mij allemaal.... tenminste die voor de eerste generatie ;)

Als iemand weet dat het anders is dan moet je het zeggen, ben niet helemaal zeker of dit allemaal klopt ;)
Sven
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

09 feb 2011, 01:01

ohja en daarnaast was destijds nog te kiezen voor een Harman Kardon of DPSM geluidssysteem, naar mijn weten aangesloten op dezelfde radio cd Boost ;)
MarcoFr
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig

09 feb 2011, 07:39

ah, super bedankt. ik zag idd op ebay een aabieder met een cd radio boost update versie met mp3 voor een leuke prijs, maar ik wist niet of dat zo over te zetten was. maar zo te zien bestaat er een verloop stekker, die bij de dealer is te krijgen.
maar dus dat "boost" betekend dus eigenlijk niets ? althans, gewoon de versterkings kracht van de radio zelf ? en als ik een eigen radio er in zet, is er dan geen verschil ?

gr,
Marco
willem
Mod virus alert!
Mod virus alert!

09 feb 2011, 07:54

Een radio is gewoon over te zetten geen verloop oid nodig hebben allemaal het zelfde canbus systeem van bmw, alleen HK en DPSM niet andere bedrading en aparte versterker. Radio is zon 30 min werk.
Zeeuws meisje
Enthousiast
Enthousiast

09 feb 2011, 14:05

Je mag (en kan) een Mini echt niet vergelijken met een Honda.
Dat is appels met peren vergelijken. :shock:

quote="MarcoFr"]Vandaag naar deze Mini S wezen kijken en test rijden:

Afbeelding

er was nogal wat werk aan te verrichten. zoals een nieuw lak laagje op de neus door veel steenslag, velgen opnieuw spuiten, en het daje opnieuw spuiten. zit een grote sticker op, en ik zag 2 kleine deukjes. ook diverse interieur vertoonde nogal wat slijtage. vooral de deur grepen binnen en wat ringen. carroserie matig was die goed.
we hebben gelijk maar een testrit gemaakt ........................ wat een brute power zeg !!! ik heb een Mini S toch vrij zwaar onderschat.

maar ......... wat me daarbij tegen viel was dat de koppeling niet lekker soepel ging. ik moest toch een beetje drukken. niet zwaar, maar toch drukken. en de schakelpook gleed niet heerlijk soepel in de versnellingen. is dat normaal bij de 6 bak ?? ik heb een vrij nieuwe bedrijfsbus en rij altijd Honda. en die schakelen alsof je met de pook over een pakje boter wrijft. gewoon in de versnelling laten glijden dus. maar deze Mini moest ik, niet echt overdreven hard, maar toch een beetje duwen.

en deze had een cd radio, maar nergens stond een merknaam. wel klonk het zeer vol en goed. alleen de vollume knop was een beetje ouderwets. links boven een draai stick. is dat een bekende Mini Radio ??[/quote]
JorisD
Be Mini
Be Mini

09 feb 2011, 14:19

Hoi MArco, Ik heb even op de site van Meis gekeken maar helaas geen interieurfoto's.
Het HK-systeem is inderdaad te herkennen aan de speakerkappen en heeft een identieke radio als een niet-HK uitgeruste Mini.
De originiele Mini-radio ziet er zo uit:
Afbeelding

Als je precies wilt weten wat deze Mini wel en niet heeft, dan is het heel gemakkelijk om even naar mini-nederland te bellen of te mailen (www.mini.nl) en als je hun de laatste 7 nummers van het chassisnummer geeft, heb je doorgaans binnen een half uur de volledige optielijst in je mailbox. Weet je ook of het een boost is en andere zaken..
Succes met de aanschaf en qua kleur zit je in ieder geval helemaal goed :D
Afbeelding
MarcoFr
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig

09 feb 2011, 19:08

Zeeuws meisje schreef:Je mag (en kan) een Mini echt niet vergelijken met een Honda.
Dat is appels met peren vergelijken. :shock:
mijn Honda was dan ook al niet een normale Honda ...... dus ik moet zowiezo al in alle opzichten veel inleveren.
hier mijn Honda Element:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

de Mini kan daar zo achter in rijden ........

JorisD schreef:De originiele Mini-radio ziet er zo uit:
Afbeelding
en jawel, dit was de radio die in deze Mini zit. maar op de speaker kappen stond niets van een merk. dus ik denk dat het niets van beide systemen is, maar gewoon orgineel. ik zag op diverse foto's dat er op de rand van de speakers HK stond vermeld.

Terug naar “Who are U?”