CR rode duivel van André

Plaats hier de foto's en specs van je trots.
reddevilduc
4 op een rij!
4 op een rij!

26 jan 2011, 12:06

Simoni schreef:Beste wat je kan doen is een luchtfilter monteren op zo'n Cooper, echt een fantastische sound krijg je daar uit!
Uiteraard zit er nu een standaard luchtfilter op.
Maar het eigenlijke plan is om het hele traject wat de lucht aflegt goed onder de loep te nemen. Eens kijken of de vele bochten er uit kunnen en de diameter van de aanzuigbuizen te vergroten of aan te passen zodanig dat de diameter hetzelfde is als de doorlaat van de lucht massa meter.
Het luchtfilterhuis zou ik wel iets willen vergroten met een groter filter maar volgens mij is daar niet veel ruimte voor.
K&N filter komt er dan sowieso in.

André
reddevilduc
4 op een rij!
4 op een rij!

08 feb 2011, 07:52

. . . inmiddels al weer heel wat kunnen doen.
Het Peugeot antennetje zit er op, dat is natuurijk 1 minuut werk en dat is inclusief de verpakking van de antenne verwijderen.
Radio ontvangst is helaas wat minder maar of ik dat nu echt erg vind weet ik eigenlijk niet.

Afbeelding

Omdat ik aanstaande zaterdag eigenlijk niets kan plannen om bij Beek op de auto te schroeven heb ik zondag maar even de garage leeg geruimd om de Mini naar binnen te kunnen rijden. Moest even een andere auto en een motor en een hoop zooi weg halen.
Als eerste heb ik een Mp3 converter in het nieuw aangeschafte dashboordkastje gemaakt, gewoon heel simpel door 4 gaatjes aan de zijkant te boren en de converter met een paar dikke tywraps vast te zetten. Uiteraard zit hij wel ver genoeg naar achteren anders kan de klep niet dicht als er een USB-stick in zit . . . . . dacht ik gelukkig net op tijd aan :D

Afbeelding

Het aansluiten van de Mp3 converter (Navinc) is een ander verhaal. De handleiding die er bij zit is niet van het nivo dat je zou mogen verwachten. Uitleg is sumier en de foto's zijn niet te lezen. Dit duurde dus even voordat het klaar was en zeker met de krappe bedrading van de auto was dit een lastig klusje. Wie geen ervaring met solderen en autoelectronica heeft moet hier niet aan beginnen !!

Afbeelding

Omdat de dag nog niet voorbij was had ik nog wat tijd over om eens te kijken of ik bonnet-stripes kon plaatsen . . . . inmiddels had ik wat sticker materiaal geregeld en wilde het wel eens proberen. Stickers zitten er op . . . niet 100% procent naar mijn zit want tijdens het verwijderen van wat luchtbellen bleek het oppervlak van de sticker redelijk gevoelig voor krassen . . . . . .

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Met het plakken van de stickers heb ik er voor gekozen om de sticker helemaal door te laten lopen tot aan de grille en over de rand van de motorkap.
Inmiddels heb ik bericht gekregen dat mij drivinglighs onderweg zijn, de vorige bleken lek te zijn. Na de 1e flinke regenbui waren ze meteen beslagen aan de binnenkant.
O ja . . . . . ik was nog vergeten toe te voegen aan mijn mod lijstje dat er in de toekomst ook nog xenon lampen moeten komen, alleen moet ik nog even uitvogelen of dat met de bestaande lamunits kan of dat ik de complete lampunit moet vervangen.

André
Ivo
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

08 feb 2011, 08:58

Goed bezig! :icon_top: Streepjes staan 'm lekker! 8)
Afbeelding

Terug naar “Show your ride”