Dave's Turbo R53 Project
- Daveke
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Hi,
Ik ben nog altijd bezig met verhuizen, inrichten en verbouwen van mn nieuwe appartement waarbij ik nog steeds geen internet heb en dus weinig tot niets kan posten (want op een iPhone is het ook geen pretje)
Updates; Ik ben bij Beek langs geweest waar Ghisbert meerdere uren heeft gekeken naar wat er aan de hand was met mijn verbruik. Nadat er een gat in mn spruitstuk is geboord en er een breedbandlambdasensor in is gehangen zijn we op de bank gaan testen en meten. Doordat mijn nieuwe kop een VEEL hogere compressie levert, was het mengsel hier niet op berekend en stond hij dus over bijna de gehele breedte 20% te rijk. Dit gaf mengselwaardes die een AF-ratio gaven van lager dan 10, wat echt veel en veel te rijk is. Nadat we eerst de bougies weer hebben vervangen, de ontsteking stond veel te vroeg waarbij ik mn bougies opvrat of dat het niks was, is de ontsteking ook aangepast. De computer gaf alleen dat er een fout was met mn nokkenastiming, en zijn we uiteindelijk tot de conclusie gekomen dat ie waarschijnlijk een tand verkeerd staat. Ik ga dus binnenkort met pa de nokken en krukas weer 100% op tijd zetten dan nog een keer naar Beek toe. Ik kwam daarom nu ook "maar" tot 210 pk, waar de verwachting tussen de 240 en 250 lag. Het enige voordeel, hij is in elk geval al een stuk zuiniger, en liep op de terugweg zo'n beetje 7,1 op 100 km met een cruisesnelheid
The story continues!
To do voor de komende weken
- Nokkenas op tijd zetten en nogmaals software optimaliseren
- Kw Variant 1 monteren
- Breytons monteren
- Orciari's spuiten en monteren
- Oliekoeler monteren
- Olietemp. en uitlaatgastemp.meters monteren
- Middendemper verwijderen
Ik ben nog altijd bezig met verhuizen, inrichten en verbouwen van mn nieuwe appartement waarbij ik nog steeds geen internet heb en dus weinig tot niets kan posten (want op een iPhone is het ook geen pretje)
Updates; Ik ben bij Beek langs geweest waar Ghisbert meerdere uren heeft gekeken naar wat er aan de hand was met mijn verbruik. Nadat er een gat in mn spruitstuk is geboord en er een breedbandlambdasensor in is gehangen zijn we op de bank gaan testen en meten. Doordat mijn nieuwe kop een VEEL hogere compressie levert, was het mengsel hier niet op berekend en stond hij dus over bijna de gehele breedte 20% te rijk. Dit gaf mengselwaardes die een AF-ratio gaven van lager dan 10, wat echt veel en veel te rijk is. Nadat we eerst de bougies weer hebben vervangen, de ontsteking stond veel te vroeg waarbij ik mn bougies opvrat of dat het niks was, is de ontsteking ook aangepast. De computer gaf alleen dat er een fout was met mn nokkenastiming, en zijn we uiteindelijk tot de conclusie gekomen dat ie waarschijnlijk een tand verkeerd staat. Ik ga dus binnenkort met pa de nokken en krukas weer 100% op tijd zetten dan nog een keer naar Beek toe. Ik kwam daarom nu ook "maar" tot 210 pk, waar de verwachting tussen de 240 en 250 lag. Het enige voordeel, hij is in elk geval al een stuk zuiniger, en liep op de terugweg zo'n beetje 7,1 op 100 km met een cruisesnelheid

The story continues!
To do voor de komende weken
- Nokkenas op tijd zetten en nogmaals software optimaliseren
- Kw Variant 1 monteren
- Breytons monteren
- Orciari's spuiten en monteren
- Oliekoeler monteren
- Olietemp. en uitlaatgastemp.meters monteren
- Middendemper verwijderen
- franklyn85
- Volledig MINI minded!
- Locatie: heemskerk
- Daveke
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
En in de tussentijd heb ik ook nog een Ree doodgereden, zonder grote schades.. De bumper en de motorkap zijn gewoon nog heel, geen krasjes of deukjes. Ik had alleen mn xenon-pit kapot wat toch ook weer een duur grapje was
Maar goed, Mini's kunnen dus prima een Ree terugkoppen 


- Daveke
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Zo heren en dames,
Tijdje even rustig geweest wat betreft de Mini, maar nu mijn appartementje bijna klaar is (lees: pa is bijna klaar) heb ik wat meer tijd om aan de Mini te besteden en dat gebeurt dan ook goed!
De laatste bezigheden:
- ruitenwisser achter is er af
- bekleding onder de motorkap is weg, die was toch een beetje rot
- offerte laten maken om de JCW stgoelen te laten bekleden (het rode weg en blauw of zwart in de plaats)
- offerte laten maken om de Breytons in het wit te laten coaten
- schroefsetje gepoetst en veertjes blauw gespoten zodat deze er zaterdag onder kunnen
- orciari's zwart gespoten en zaterdag monteren
- oliekoeler an extra metertjes liggen klaar voor zaterdag
- passagiersraammodule van rein aangeschaft en wachtend op montage
- stickers voor op de achterruit besteld ( a la maus's IB en canuccia's PS)
tempted:
- GP achtervleugel
- Aero voorbumper en skirts
- achterbank eruit knikkeren, rolbeugel erin en vierpuntsgordels?? mhh..
Genoeg om zaterdfag weer over te ouwehoeren met de gasten dus!
Tot zaterdag!
Tijdje even rustig geweest wat betreft de Mini, maar nu mijn appartementje bijna klaar is (lees: pa is bijna klaar) heb ik wat meer tijd om aan de Mini te besteden en dat gebeurt dan ook goed!
De laatste bezigheden:
- ruitenwisser achter is er af
- bekleding onder de motorkap is weg, die was toch een beetje rot
- offerte laten maken om de JCW stgoelen te laten bekleden (het rode weg en blauw of zwart in de plaats)
- offerte laten maken om de Breytons in het wit te laten coaten
- schroefsetje gepoetst en veertjes blauw gespoten zodat deze er zaterdag onder kunnen
- orciari's zwart gespoten en zaterdag monteren
- oliekoeler an extra metertjes liggen klaar voor zaterdag
- passagiersraammodule van rein aangeschaft en wachtend op montage
- stickers voor op de achterruit besteld ( a la maus's IB en canuccia's PS)
tempted:
- GP achtervleugel
- Aero voorbumper en skirts
- achterbank eruit knikkeren, rolbeugel erin en vierpuntsgordels?? mhh..
Genoeg om zaterdfag weer over te ouwehoeren met de gasten dus!
Tot zaterdag!
- Daveke
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
- Daveke
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Onze sponsors