Ons MINI-park. JCW is verkocht.... p.396

Plaats hier de foto's en specs van je trots.
Sid
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

18 feb 2011, 17:46

Berthil schreef:In een ver verleden heb ik ...
'nuff said :wink:

Rob, we hebben wel even contact over retourneren. Misschien kom ik 'm bij je afhalen, mag je het meteen opnieuw proberen met mijn hd. Dat is een weinig spectaculair apparaat, maar wel krachtiger dan wat ik op de filmpjes zie.
Deniz
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

18 feb 2011, 17:49

Zo een ding is eigenlijk ook niet bedoeld om het 'normaal met de hand wassen' te vervangen..
Sid
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

18 feb 2011, 17:51

Officieel is het een pre-wash inderdaad Deniz, bedoeld om oppervlakte vuil te verwijderen zodat je met je spons geen swirls maakt. Ik zeg altijd 3x foamen, 1x handwassen.
WimS
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

18 feb 2011, 17:52

Rob geweldig verslag met mooi beeld matriaal 8)
Jammer dat het niet zo werkt zoals het op die promotie filmpjes wel doet :?
En dan nu weer dat je karcher niet krachtig genoeg is :? staat dat ergens beschreven dan welk type je moet hebben ?

Nou ja ik vind met de hand wassen toch leuker :D

TRouwens heb je wel gelijk de ramen ff gewassen voor je vrouw ? want je spuit er lekker op los :lol:
MCS 2004
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

18 feb 2011, 18:08

@Sid: mss is m'n Karcher niet krachtig genoeg, dat zou goed kunnen. Ik heb een vrij simpele die max. 100bar geeft. Straal is idd niet supersterk, maar 80 bar zou voldoende moeten zijn toch? Ik probeer het graag nog eens met die van jou. :icon_top:

Het is trouwens niet zo dat je auto helemaal niet schoon wordt. het wordt wel schoon, maar niet zoals wanneer je hem met de hand wast. Er blijft nog steeds een vuile laag opzitten. Dat kun je vooral goed zien als je er met je vinger overheen gaat. Ik denk dat als je niet te hoge eisen stelt je er prima mee kan leven, maar voor de gemiddelde MINI rijder hier op het forum is het niet genoeg. :mrgreen:

Het werkt dus wel, maar naar mijn mening niet goed genoeg. Ik zou 'm daarna nog een keer met de handschoen wassen.

Ik wil nog wel even kwijt dat ik het top vind van Sid dat hij de mogelijkheid geeft om het te kunnen proberen! Da's toch best uniek. Dus dikke kuddo's for that!
MINI Dubman '07 PureSilver

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *

To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *

Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

Afbeelding
thavipah
Mod virus alert!
Mod virus alert!

18 feb 2011, 18:14

Rob, je moet het echt zien als een prewash.. Daarbij wordt er afgeraden om je auto alvast nat te spuiten.. Je moet het schuim dus gewoon op een droge auto spuiten, dan neemt het nog veel meer zand en troep mee naar beneden.

Met name wielen krijg je er best wel redelijk mee schoon. Het maakt het wassen erna (met een washmitt, geen spons want die geeft krassen) veel gemakkelijker. Ik moest er ook even aan wennen maar gebruik het nu altijd (met een zwaardere karcher btw).
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

18 feb 2011, 18:21

Volgens het stappenplan moet je de auto eerst natmaken, het liefst met de hogedrukreiniger. Dus dat heb ik ook gedaan. Ik heb het precies gedaan zoals voorgeschreven, want anders kun je geen eerlijke review geven. :wink:

hier staat het stappenplan van Sid: http://www.foamlance.nl/stappenplan.php

Ik weet dat mijn Karcher niet de allersterkste is, maar volgens Sid zou 80 bar voldoende moeten zijn. Die van mij levert 100bar en zou dus in principe sterk genoeg moeten zijn.

Op de site staat dat je je auto in 10 minuten met de foamlans wast. Maar eigenlijk moet je het erbij doen, dus incl. handwassen.

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *

To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *

Afbeelding
Shag
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

18 feb 2011, 18:25

weten we dat ook weer! ziet er wel spectaculair uit zo, je hele auto wit gewoon in je eigen straat :mrgreen:

Ik denk ook dat het altijd met de hand schoner zal worden dan simpel met iets erop spuiten. Vuil hecht, als het ware moet je dan iets hebben wat tussen het vuil en de lak in kan kruipen en het ook nog eens los kan weken. behalve wat chemische meuk, waarmee je ook de lak zou slopen, lijkt me niet dat zoiets zal bestaan... maaarrrrrrrr, als iemand het tegendeel kan bewijzen be my guest, zou wel rete strak zijn natuurlijk !! :D
thavipah
Mod virus alert!
Mod virus alert!

18 feb 2011, 18:30

Ik zou het toch eens op een droge auto spuiten de volgende keer, ik kreeg een 2 keer zo goed resultaat.

Uiteindelijk zul je nog steeds wat handwerk moeten doen om de auto goed schoon te krijgen, het is geen wondermiddel. Je doet het om waskrassen te voorkomen omdat er zand tussen je washmitt en de lak komen. Dan krijg je minder krassen..
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

18 feb 2011, 18:33

Ik snap wat je bedoelt, maar zo wordt het niet aangeprezen en verkocht. :wink:

Maar nogmaals; als je het als aanvulling op je handwas gebruikt, is het perfect. Ik was in de veronderstelling dat je kon volstaan met alleen foamlanzen.....(zoals aangeprezen op de site) en dat je dus daadwerkelijk in 10 minuten je auto kon wassen.

Afbeelding
thavipah
Mod virus alert!
Mod virus alert!

18 feb 2011, 18:39

Dat klopt echt niet.. Beetje een Tell Sell verhaal dan op die site :mrgreen:

Ik ben echt gek op (mijn eigen) auto's wassen. Als je echt snelle en goede resultaten wilt hebben dan moet de auto goed gepoetst en gesealed zijn. Dat scheelt met wassen echt zeer veel tijd.

Mijn wielen zet ik bijvoorbeeld altijd in de Rejex, met de hoge drukreiniger zijn ze dan in principe schoon (op wat spikkeltjes na), die doe ik met een oude washmitt even nawrijven en schoon..

Ik vindt het drogen van de auto altijd een vervelend werkje, ook dat kan je voor jezelf sneller doen door water rechtstreeks uit een afgeknipte tuinslang langs de auto te laten lopen. Dan heb je veel minder druppels als normaal, daarna even met een drooghandoek eroverheen en je bent in 2 minuten klaar.

Binnenkort cursus bij mij voor de deur :wink:
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

18 feb 2011, 18:42

haha, is goed man! :icon_top:

wanneer is binnenkort? :D

Afbeelding
thavipah
Mod virus alert!
Mod virus alert!

18 feb 2011, 18:46

Ik weet niet hoe de agenda dit weekend eruit ziet (ben zeer weinig thuis dus in het weekend pas ik mij aan aan mijn gezin). Maar morgen of zondag wordt er weer geswaffeld :D
Sid
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

18 feb 2011, 18:47

als het op een droge auto beter werkt dan hoor ik dat graag hoor :roll: maar zo verkoop ik het niet inderdaad.
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

18 feb 2011, 18:50

thavipah schreef:Ik weet niet hoe de agenda dit weekend eruit ziet (ben zeer weinig thuis dus in het weekend pas ik mij aan aan mijn gezin). Maar morgen of zondag wordt er weer geswaffeld :D
Ai, dit weekend wordt het voor mij niet. Morgen werken en zondag ga ik met de kids wat leuks doen (Rosalie gaat naar de sauna...)

maar gaat vast goedkomen!

Afbeelding

Terug naar “Show your ride”