Ons MINI-park. JCW is verkocht.... p.396

Plaats hier de foto's en specs van je trots.
thavipah
Mod virus alert!
Mod virus alert!

18 feb 2011, 18:52

Sid schreef:als het op een droge auto beter werkt dan hoor ik dat graag hoor :roll: maar zo verkoop ik het niet inderdaad.
Ik vond het de eerste keer ook een raar idee, maar als je erover nadenkt is het best logisch.. De auto is dan niet glad van het water dus het schuim doet er veel langer over om eraf te lopen en neemt daarom ook meer vuil mee. Er blijven bij mij ook altijd wel wat schuimresten aan de deuren hangen. Na een minuut of 2, 3 (ik ben altijd ongeduldig) even fors met de HD reiniger erover heen en dan is het meeste grove vuil er echt af.. Je houdt dan altijd wel een waas op de auto en daar moet je echt voor gaan wassen.

Omdat het zand en alle losse vuil van de auto afgeweekt is gaat het echt 2 keer zo snel en zoals gezegd nauwelijks kans op krassen.
Sid
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

18 feb 2011, 19:07

thavipah schreef:
Sid schreef:als het op een droge auto beter werkt dan hoor ik dat graag hoor :roll: maar zo verkoop ik het niet inderdaad.
Ik vond het de eerste keer ook een raar idee, maar als je erover nadenkt is het best logisch...
we staan open voor nieuwe ideeën, dus ik ga het eens proberen :)
aan de filmpjes en foto's op de site is niets nep, maar ik zie wel een groot verschil tussen de hd van rob en mezelf. inderdaad zou 80 bar moeten voldoen, maar als ik naar de foamproductie van rob kijk dan is het niet spectaculair.
Ivo
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

18 feb 2011, 19:54

Interessant om te zien en te lezen! Leuk dat je zo'n uitgebreid verslag hebt gemaakt van je ervaringen. :icon_top: Wel jammer dat het resultaat niet helemaal bevredigend was, maar wie weet is er nog wel wat winst te behalen. Het lijkt me onmogelijk om op zo'n manier je auto brandschoon te krijgen, maar het zou wel mooi zijn als je in tien minuutjes je auto weer enigszins toonbaar kan krijgen tussen de wasbeurten door.
Afbeelding
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

18 feb 2011, 19:59

Ik ga het gewoon nog eens proberen op de manier zoals thavipah het doet.

Sid, je hebt PM!
MINI Dubman '07 PureSilver

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *

To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *

Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

Afbeelding
Woosh!
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Nederland

18 feb 2011, 21:02

Mooie test Rob en Mats!

En ik gun Sid alle kans dat z'n product werkt, dus gewoon nog eens proberen.

MAAR JE ZOU MIJ BELLEN ALS JE JE MINI GING WASSEN :evil: :evil: :evil:

:mrgreen: :mrgreen:
The Transporter - "Always on a mission.."

The exes:
- Subaru Forester 2.0XT AWD A/T (04/2003)
- Mazda MX-5 1.8i 16V Touring (05/2000)

The one that started it all...
- MINI One D (11/2009)
Afbeelding
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

18 feb 2011, 21:28

ow ja :oops:

nou, ik ga het van het weekend nog een keer proberen op de Clubman. :wink:

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *

To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *

Afbeelding
Woosh!
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Nederland

18 feb 2011, 21:31

hehe, no probs..
ik werk meestal overdag he :lol:

laat maar weten, misschien kan ik wel langs komen...
The Transporter - "Always on a mission.."

The exes:
- Subaru Forester 2.0XT AWD A/T (04/2003)
- Mazda MX-5 1.8i 16V Touring (05/2000)

The one that started it all...
- MINI One D (11/2009)
Afbeelding
mini cabrio
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

18 feb 2011, 23:54

Woosh! schreef:Mooie test Rob en Mats!

En ik gun Sid alle kans dat z'n product werkt, dus gewoon nog eens proberen.

MAAR JE ZOU MIJ BELLEN ALS JE JE MINI GING WASSEN :evil: :evil: :evil:

:mrgreen: :mrgreen:
:lol:

En je zou bij mij langskomen als het dreigde te mislukken toch?? :lol:

haha niet dat het wat uitmaakt, want ik ben toch net pas klaar met werken... :s

:mrgreen:

Maar wel supergaaf verslag trouwens, en heel cool dat je het een keer heb kunnen proberen :icon_top:

inderdaad wel een vet gezicht; die zwarte mini aan de witte poeder.... eehe schuim......... :lol:
Blue Chaser
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

19 feb 2011, 10:00

Dacht ik het niet :mrgreen:
speedy
NMC Legend
NMC Legend

19 feb 2011, 10:15

je mag de wielkastranden ook wel ff een keer insmeren met trimdetailler want komt een grijze waas overheen door achterstallig onderhoud :mrgreen:
sander_r53
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

19 feb 2011, 20:41

Super dat je er zo'n uitgebreide review van hebt gemaakt.
Ik was echt benieuwd toen je het had gepost en had gelijk verschillende filmpje opgezocht.
Maar idd alleen maar auto's die al helemaal schoon waren..

Ben heel benieuwd hoe het nu gaat met de clubman dit weekend. :D
Blijven posten !
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

20 feb 2011, 19:02

Vandaag nogmaals met de foamlans aan de slag gegaan, dit keer op de Clubman (toch handig, 2 MINI's.. :mrgreen: )

Dit keer heb ik Dennis' (thavipah) manier gedaan, dus droog op de vieze auto en dan laten weken. Daarna afgespuiten met de hd, daarna afgespoeld met de tuinslang en daarna nogmaals de auto gewassen met de Meguiars washandschoen. En als laatste drogen met de microvezeldoekding. Omdat het alweer nodig was de Clubman ook maar weer helemaal van binnen gedaan, want de kids kunnen in een week tijd de auto er van binnen uit laten zien alsof 'ie 2 jaar niet schoongemaakt is... :shock: :s

Dit keer wat minder plaatjes aangezien m'n maatje nog in z'n pyjama rondliep (14.30uur :s )

Goed; zo stond de Club erbij voordat ik begon. Niet knettervies, maar vies genoeg om te wassen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Toen in de foam. Ik denk toch dat 80bar gewoon te weinig druk is om een echt mooie foamlaag te krijgen, maar goed, ik heb niks anders dan deze. En daarbij zou 80bar voldoende moeten zijn. (die van mij is dus 100bar)

Foto's zijn gemaakt toen 'ie al een paar minuten stond:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

na het foamen de auto helemaal fagespoten met de hd en idd, dit is een veel betere manier. Het lijkt iig alsof er meer vuil afkomt en dat het er ook makkelijker afkomt. Door het vuil blijft de foam beter aan je auto hechten en kan dus beter z'n werk doen. Ik ben eigenlijk na het afspuiten gelijk doorgegaan met handwassen, dus heb geen plaatjes van het reslutaat na het foamen, maar eerlijk is eerlijk; droog aanbrengen en laten inweken werkt m.i. een stuk beter.

Resultaat na een middagje foamen, wassen en zuigen:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

en z'n vriendje moest de hele middag toekijken:

Afbeelding

Binnenkant ook nog even:

Afbeelding

Afbeelding

en weer gebroederlijk naast elkaar:

Afbeelding

Conclusie:

De foamlans werkt m.i. het beste als je het droog aanbrengt en laat weken. Ik heb het ongeveer een kleine tien minuten laten weken. Na het afspuiten en spoelen heb je een schonere auto, da's ontegenzeggelijk een feit. Wil je je auto echt schoon hebben, dan moet je 'm nogmaals wassen met de hand. Het grote voordeel van het foamen is dat al het grove vuile van je auto is en je dus ook daadwerkelijk veilig kan wassen met een handschoen. Er zit na het foamen geen vuil meer op je auto waardoor je nog kan krassen met je handschoen. Het reslutaat na alle stappen is erg goed. Wat wel jammer is, is dat de foam ook geen vat heeft op de teerresten. Dus ook het kleien kan nog niet afgeschaft worden (had ik ook niet verwacht, maar was wel mooi geweest als het wel zo zou zijn).

Kortom; een mooie aanvulling op het wasprogramma en voor die reden heb ik ook besloten de foamlans te houden.

Afbeelding
JunkyXL
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

20 feb 2011, 19:06

goed man, maar om nou de auto 2 x te doen, vind ik niks. Ik snap dat je voor de lance alleen hoeft te spuiten en wachten, maar toch, dan maar wat vaker poetsen :)
Fabian
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

20 feb 2011, 19:10

Hey Rob,

Wederom een leuk verhaal... ;)

Wat staan ze toch heerlijk naast elkaar die 2 dikke MINI's!!! 8) 8)
MINI Cooper F56
http://www.broekhuisoost.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.broekhuisgroep.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Like us @ Facebook: MINI Broekhuis Oost
WimS
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

20 feb 2011, 19:17

Ziet er weer lekker schoon uit hoor 8)
En wederom een leuk verslag :icon_top:
MCS 2004

Terug naar “Show your ride”