Lek (thermostaat huis)

De 1e generatie waar het allemaal mee begon in 2001
wildeke
Mod virus alert!
Mod virus alert!

03 sep 2010, 20:41

dankuwel voor de tip 8) ik hou jullie op de hoogte
hbokh
One wheel wonder
One wheel wonder
Contacteer:

05 sep 2010, 10:07

hbokh schreef:Vrijdag a.s. wordt er een defecte schakelaar vervangen.
Schakelaar was temperatuur-sensor. Is vrijdag j.l. vervangen.
Probleem is hiermee echter niet verholpen: temperatuur-meter op dashboard blijft in het midden staan, bij de combo onvoldoende rijwind, file-rijden en airco uit slaat de koelfan niet aan, dus gaat de boel koken.
Ben de MINI nu een week kwijt, maar hoop dat het probleem nu (wel) gevonden wordt.
ImtiBlue
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig

18 feb 2011, 20:55

Ik ben bang dat ook mijn MINI slachtoffer is geworden van dit probleem.

Echter niet is het probleem niet zo ernstig als bij sommigen van jullie, ik hoor bijvoorbeeld geen ventilator na het uitzetten, dashboard geeft gewoon normale temperatuur aan, geen plassen vloeistof onder de auto etc.

Alleen zie ik wel wat opgedroogd koelvloeistof op de hitteschild liggen onder het expansievat en ruik je de vloeistof duidelijk. Denken jullie dat het dan ook de thermostaathuis+thermostaat is, of alleen het reservoir?
Marcel Always Open
Cabrio-King

18 feb 2011, 21:11

Hoeveel verbruik je dan aan koelvloeistof ? Als je niks verbruikt, heb je geen lek.

Als je wel verbruikt: Dit lijkt het beginnend stadium.
Het borrelen komt veel later, de overdadige fan is is veel later, en "plassen vloeistof" zul je nooit echt zien. Heel misschien wat paar drupjes.
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
ImtiBlue
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig

18 feb 2011, 21:15

Van de week rook ik de koelvloeistof bij het uitstappen, heb toen gewacht tot de motor wat kouder was en toen bijgevuld. Toen stond ie wel op de MIN. En de 'naad' waar de twee delen plastic zijn vastgesmolten is altijd vochtig ook al heb ik er voor het rijden een doekje over gehaald.

Heb ik het zo een beetje duidelijk uitgelegd? :P
ImtiBlue
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig

04 mar 2011, 15:15

Expansievat is vervangen, tot nu toe geen aanzienlijke vloeistof verliezen meer opgemerkt. hoop dat het hiermee is opgelost!
Fean
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid

04 apr 2011, 17:19

jahoor, ook hier lekt de mini one uit 2002 (R50??)95dkm koelvloeitstof. Niet zoveel maar toch. Wordt een beetje erg moe van Mini's mankementen, ik vind het overigens behoorlijk slecht..

Niet alleen mini ook BMW, heb zelf een 320i coupe 2009 lease, daar is alles al aan veranderd, vorige week de bobines stuk, kreeg een 318i station automaat mee, (3500km) automaat stuk! Vol ongeloof. Volgende keer maar weer eens een VAG product proberen.
Daveke
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

04 apr 2011, 20:02

ImtiBlue schreef:Ik ben bang dat ook mijn MINI slachtoffer is geworden van dit probleem.

Echter niet is het probleem niet zo ernstig als bij sommigen van jullie, ik hoor bijvoorbeeld geen ventilator na het uitzetten, dashboard geeft gewoon normale temperatuur aan, geen plassen vloeistof onder de auto etc.

Alleen zie ik wel wat opgedroogd koelvloeistof op de hitteschild liggen onder het expansievat en ruik je de vloeistof duidelijk. Denken jullie dat het dan ook de thermostaathuis+thermostaat is, of alleen het reservoir?
Als het op je hitteschild ligt, is het niet je thermostaat, die zit namelijk aan de zijkant van je cylinderkop
Yannick_
Mod virus alert!
Mod virus alert!

12 mei 2011, 21:58

Zojuist mijn MINI afgevoerd naar de garage, hier lekte hij ook koelvloeistof, keer bijgevuld nadat ik dacht dat de dop van het thermostaathuis er niet goed opzat, maar vandaag toch duidelijk verse druppels gezien onder het thermostaathuis. Verwacht dan ook dat dat hetgeen is wat vervangen moet worden. Even afwachten dus.
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Nederland

12 mei 2011, 22:02

Het thermostaathuis heeft geen dop dus ik denk dat je daar wat zaken door elkaar haalt.
Lees anders even het hele topic door.
Ivo
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

12 mei 2011, 22:15

Yannick_ schreef:Zojuist mijn MINI afgevoerd naar de garage, hier lekte hij ook koelvloeistof, keer bijgevuld nadat ik dacht dat de dop van het thermostaathuis er niet goed opzat, maar vandaag toch duidelijk verse druppels gezien onder het thermostaathuis. Verwacht dan ook dat dat hetgeen is wat vervangen moet worden. Even afwachten dus.
Bedoel je inderdaad niet gewoon het koelvloeistofreservoir dat lekt? Dan is de reparatie in ieder geval weer een stuk goedkoper dan wanneer het thermostaathuis lek is.
Afbeelding
Yannick_
Mod virus alert!
Mod virus alert!

12 mei 2011, 22:45

Berthil schreef:Het thermostaathuis heeft geen dop dus ik denk dat je daar wat zaken door elkaar haalt.
Lees anders even het hele topic door.
http://realoem.com/bmw/showparts.do?mod ... g=35&hl=10

#10&11 zijn toch het thermostaathuis? Tenminste, zo staat dat daaronder beschreven.. Daar waar #10 staat aangegeven en dat pijpje als het ware omlaag gaat, zag ik wat vloeistof op de naad zitten en daar lekte het ook.
Marcel Always Open
Cabrio-King

13 mei 2011, 08:43

Yannick
meestal is het of het thermostaathuis dat lekt, of het koelvloeistof reservoir dat lek is danwel dat er geen dop op dat reservoir zit.

De link die jij plaatste naar dit plaatje:
Afbeelding

komt mij niet zo bekend voor.
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
Yannick_
Mod virus alert!
Mod virus alert!

13 mei 2011, 15:17

Bedankt voor de hulp, ben vanmiddag gebeld door de garage. De dop, nummer 11, was ovaal in plaats van rond. Dat was de oorzaak.
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Nederland

13 mei 2011, 16:41

Je hebt een Cooper S afbeelding maar de tekeningen van realoem zijn van een Cooper. De Cooper S heeft geen dop op zijn thermostaathuis.

Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”