Ons MINI-park. JCW is verkocht.... p.396

Plaats hier de foto's en specs van je trots.
Sid
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

20 feb 2011, 21:50

Marcel Always Open schreef: Vind het wel een beetje een raar argument van de verkoper dat 80~100 bar druk op de hogedrukreiniger te weinig zou zijn.
Want het apparaat wordt aan particulieren verkocht en die hebben echt niet veel hogere drukken dan dit.
Ik probeer mee te denken waarom de foamproductie bij Rob lager is dan bij mij Marcel.
80 bar voldoet om foam te maken en dus kan je er mee werken, maar meer bar = meer foam. 100 bar is niet uitzonderlijk, 120 ook niet. Daarboven kom je inderdaad in de industriële klasse, maar 100 tot 120 bar is normaal voor thuisgebruik.

Wateropbrengst is weer een andere zaak. Rob z'n Kärcher komt op 310 liter p/uur. Het varieert tussen de 300 en 500 liter per uur voor thuisgebruik. Ik heb zelf een Nilfisk met 400 liter per uur.
wall-e
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

20 feb 2011, 21:59

Lekker bezig Rob, wanneer kunnen we allemaal langskomen voor een praktijk cursus?....ik zeg de Rob 'was-dag' lekker ff foamen en schoon weer naar huis :mrgreen:
Afbeelding
R53 Chili, Koni FSD coils, Eibach Springs, Milltek catback, 15% cravenspeed pully, BAR software custom, GRS intercooler, Full Aero, Zimmerman disks, Green Stuff pads, JCW Sparks, DaveF CAI, nice and shiny metal pedals,
Blont-007
NMC Legend
NMC Legend

20 feb 2011, 22:20

Ik heb hier ook een Karcher Rob, mss kunnen we daar dat ding eens mee proberen?
Shag
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

20 feb 2011, 22:48

ik zorg wel voor de donor-auto hoor! :mrgreen: :lol:
Fred
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

20 feb 2011, 23:52

Dikke mini's en wat staat die clubman vet op die 17"ers 8)
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

21 feb 2011, 10:26

Blont-007 schreef:Ik heb hier ook een Karcher Rob, mss kunnen we daar dat ding eens mee proberen?
goed plan! :icon_top:

@de rest: thnx!

@sid: ik denk zelf ook dat het grootste "probleem" in de opbrengst van de hd zit. Ik ga het ook nog 'es proberen met wat andere hd's.
MINI Dubman '07 PureSilver

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *

To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *

Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

Afbeelding
thavipah
Mod virus alert!
Mod virus alert!

21 feb 2011, 10:35

Goed om te horen dat de wijze op een droge auto beter werkt!

Gisteren heb ik ook mijn beide auto's even gefoamed. Ik heb een zeer zware Karcher (uit mijn hoofd de 7.85), die geeft echt een superdikke foamlaag. Nadeel van deze zware hogedrukreiniger is dat de stoppen er regelmatig uit vliegen als ik bezig ben.

Ik moet ook eerlijk zeggen dat ik wat geëxperimenteerd heb met de verschillende foams. Mijn eerste foam had een onwijze kauwgomballen lucht (echt om misselijk van te worden), het rook echt superchemisch. Mijn 2e foam (ben het merk even kwijt) gaf een superslap schuim wat er in 1 minuut afliep. Ik gebruik nu ValetPro foam en die is neutraal qua lucht (althans, er zit iets vissigs aan :mrgreen:, maar het is goed te hebben), geeft een zeer, zeer dikke schuimlaag en loopt er langzaam af.

In tegenstelling tot Rob heb ik niet het geduld om 10 minuten te wachten, na 3 minuten is mijn sigaret meestal wel op en begin ik met de hd af te spuiten.

De X5 is zwart en er blijft na het foamen bij mij ook een dunne grauwe laag over de auto liggen. Daarna even snel met de hand eroverheen en het is klaar.

Dit weekend had ik op zaterdag de wielen gedaan, dat is bij mij echt het meeste werk. Op zondag beide auto's in 5 kwartier gewassen en gedroogd.

Heb je de truc met de afgeknipte tuinslang ook geprobeerd?? Dat maakt het drogen echt 10 keer sneller klaar.
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

21 feb 2011, 10:42

Volgens mij heb ik een Karcher K2.02 ofzo. Ik heb 'm ooit een keer gewonnen bij mijn toemalige werkgever (Lasaulec).

Maar 2 auto's in 5 kwartier wassen doe je goed! Ik ben al een kwartier bezig met alle spullen uit de schuur te halen en voor m'n huis te installeren... :lol:

Ik wordt meestal als ik op de stoep met de auto's bezig ben door allerlei buurmannen en vrouwen aan de praat gehouden, dus ik moet goed opletten dat ik de foam er niet langer dan 10 minuten op laat zitten. Sowieso zorgt dat ervoor dat het wassen en/of sleutelen aan de auto's altijd een stuk langer duurt dan dat het normaal gesproken zou doen. :mrgreen:

Afgeknipte tuinslang heb ik (nog) niet geprobeerd.

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *

To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *

Afbeelding
thavipah
Mod virus alert!
Mod virus alert!

21 feb 2011, 10:45

Om heel eerlijk te zijn was dit echt een snelheidsrecord :? Normaal ben ik wel een uur of 3 bezig met een auto. Zeker als mijn zoontje mij aan het helpen is ben ik meer tijd kwijt met het opruimen van de zooi dan daadwerkelijk wassen..

En mijn buren laten mij tegenwoordig lekker met rust, die denken dat ik niet helemaal 100% ben als ik ieder weekend 2 auto's sta te wassen :mrgreen:

Ik heb nog wat leuke speeltjes die ik eens zal posten..
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

21 feb 2011, 11:00

mijn buren hebben me nu al voor gek verklaard (ik woon hier net 2 maanden :mrgreen: ).

En idd, zodra de kinderen gaan "helpen" kost het meer tijd. Maar het is dan wel ineens een stuk gezelliger.

3 uur per auto ben ik ook wel kwijt... :s Ik moet zeggen dat bij mij de binnenkant schoonmaken nog wel meer tijd kost dan de buitenkant. Want echt, de kinderen maken er altijd zo'n teringzooi van, niet normaal. Maar goed, dat hoort erbij zullen we maar zeggen... :lol:

Afbeelding
mini cabrio
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

21 feb 2011, 11:19

:lol:
tja mijn buren weten inmiddels niet anders... :P
moet trouwens wel zeggen dat ik in de winter een stuk minder lang bezig ben als in de zomer... :P als t koud is ben ik sneller tevreden... hahah

begin zelf ook wel eens nieuwschierig te worden naar die foamlans... een goede karcher heb ik al (geloof 130 bar) :roll: ff over denken....

@ tavipah, ben wel eens benieuwd naar jou speelgoed?? 8)
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

21 feb 2011, 11:23

Mark, zal ik een keer langskomen met dat ding? (en 1 van m'n MINI's :mrgreen: ) Kan ik mooi proberen of het met een andere Karcher betyer lukt.

Afbeelding
mini cabrio
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

21 feb 2011, 11:25

mushrop schreef:Mark, zal ik een keer langskomen met dat ding? (en 1 van m'n MINI's :mrgreen: ) Kan ik mooi proberen of het met een andere Karcher betyer lukt.
ik heb je volgens mij al vaker gezegd dat je welkom ben ;)

maar is goed man, pakken we een van jou mini's een aan met die lans 8)
:roll: :oops: moet alleen ff kijken wanneer dan, want ben door de week vrijwel altijd al bezig, en komend weekeind zit ik in brussel....
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

21 feb 2011, 11:37

deze week en weekend gaat niks worden, want nachtdienst en dit weekend zit ik het hele weekend op de Wouse Plantage. Maar we hebben contact, ik weet je huisje te wonen en ik heb je nummer. :wink:

Afbeelding
mini cabrio
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

21 feb 2011, 11:40

mushrop schreef: ik weet je huisje te wonen en ik heb je nummer. :wink:
:shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :roll: :roll:

CRAP... dat klinkt best eng...... :P :mrgreen: >)

maar is goed ;) ik hoor wel wat voorstellen van je! :P

Terug naar “Show your ride”