Beste Mini-vrienden,
Heb zojuist van een clublid driving lights gekocht voor mywife'scar, maar ik vermoed dat de installatie me toch de nodige problemen gaat opleveren. Ik heb al veel gezocht op dit forum en een uitgebreide diy gevonden met foto's, maar hier is sprake van lampen waaruit twee draden komen, terwijl die van mij maar één draad hebben. De montage van de beugels gaat wellicxth wel lukken (beugels bevestigen met parkertjes?), maar de electrische aansluiting gaat zeker problemen opleveren. In sommige handleidingen is sprake van een relais en van aansluiten op een module waarna de auto bij de dealer aan de computer moet. Anderen spreken van direct aansluiten op het grootlicht. Kortom , het duizelt me en kom er zo niet uit.
Mijn vraag is nu, wie me wil helpen deze klus uit te voeren. Ik woon in Twente dus een beetje in de buurt zou mooi zijn.
Installatie driving lights
- MarcoFr
- Nieuwsgierig
Bericht
kun je toch effe testen met zo'n simpel spannings zoekertje. zo'n soort schroevendraaiertje met een kabel en krokodillen bekje er aan vast. (kosten 2 euro of zo) groot licht aan zetten, bekje op een massa punt vast zetten en met de draaier zoeken naar het grootlicht draadje tot in de draaier het ledje gaat gloeien.
- ilovemywife'scar
- Nieuwsgierig
Bericht
De driving lights zijn vanmiddag geïnstalleerd, nog niet aangesloten. Wat me opvalt is dat ze nogal omhoog gericht zijn. Ik heb ze op het metalen 'hoedje' tussen lamp en beugelsteun al zover mogelijk naar voren gehaald, maar ze staan nog steeds naar boven. Wie weet raad?
Mini One Salt, Pano-dak
- ilovemywife'scar
- Nieuwsgierig
Bericht
Ik heb opnieuw jullie advies nodig. Zoals reeds gezegd zijn de driving lights geïnstalleerd en inmiddels ook goed afgesteld (althans op het oog). De aansluiting op het grootlicht daarentegen is nog niet gerealiseerd. Ik ben banmorgen bij mijn BMW/MINI-dealer geweest om te vragen hoe de driving lights origineel geschakeld zijn. Via het grootlicht dus, maar bij de originele MINI-sets zit een hele batterij aan extra spullen (kabelboom, relais etc.). Wanner zij het installeren loot het via de lichtmodule en moeten de lampen tenslotte nog aangemeld worden op de computer van de auto.
Dit vind ik te kostbaar, maar de dealer raadt me af de driving lights simpel af te tappen van de draad van het grootlicht via een knijpstekker omdat dit grote kans op storingen geeft.
Wie heeft ervaringen met deze eenvoudige manier op de lampen te installeren? En natuurlijk, werkt dit storingsvrij?
Dit vind ik te kostbaar, maar de dealer raadt me af de driving lights simpel af te tappen van de draad van het grootlicht via een knijpstekker omdat dit grote kans op storingen geeft.
Wie heeft ervaringen met deze eenvoudige manier op de lampen te installeren? En natuurlijk, werkt dit storingsvrij?
Mini One Salt, Pano-dak
- Marcel Always Open
- Cabrio-King
Bericht
Dat de dealer de officiële methode als enige methode aanraadt, snap ik natuurlijk ivm risicomijdend gedrag en aansprakelijkheid. Maar er zijn al zoveel mensen die hun DL gewoon op het grootlicht hebben aangesloten, dat ik de stelling wel aandurf dat er geen storingen (op een Gen.1) mee veroorzaakt worden.
Kan je zelf niet goed adviseren over hoe de kabeltjes precies lopen, dat laat ik aan de technisch meer bekwamen .
(Heel bewust schrijf ik over een Gen.1 en niet Gen.2 omdat Gen.2 misschien anders werkt ivm canbus. Maar dit is het Gen.1 forumdeel dus geen probleem.)
Kan je zelf niet goed adviseren over hoe de kabeltjes precies lopen, dat laat ik aan de technisch meer bekwamen .
(Heel bewust schrijf ik over een Gen.1 en niet Gen.2 omdat Gen.2 misschien anders werkt ivm canbus. Maar dit is het Gen.1 forumdeel dus geen probleem.)
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
- kwiebje
- Volledig MINI minded!
Bericht
Bij mijn mini zitten de kabeltjes ook gewoon afgetapt van het grote licht en heb nog nooit storingen gehad. Natuurlijk probeert de dealer je " werkuren" en materiaal te verkopen. Ik kan eventjes kijken voor je hoe het bij mij aangesloten zit en foto's maken als je daar iets aan hebt. Je mag ook komen kijken mocht je in de buurt van Eindhoven wonen.
- BigD
- Winnaar v/d "oranje pylon"
- MarcoFr
- Nieuwsgierig
Bericht
zoals ik al in de mail schreef, waren ze bij mij ook gewoon van het grootlicht af getapt met zo'n knijpstekker. je kunt het ook solderen, en afwerken met krimpkous, als je je daar beter bij voelt. maar zoals al gezegd door anderen, de dealer ........ tja.
je zoekt het te ingewikkeld.
je zoekt het te ingewikkeld.
- ilovemywife'scar
- Nieuwsgierig
Bericht
Oké, dat is duidelijk, veel probleemloze ervaringen dus. Ik ga er gemakshalve van uit dat het bij de meesten ook gebeurd is met knijpstekkers want aan solderen aan een auto waag ik me niet.
@ Kwiebje, ik woon ver bij je vandaan (Twente) dus enkele foto's van waar de draad van het grootlicht loopt en hoe afgetapt zijn zeer welkom. Alvast bedankt!
@ Kwiebje, ik woon ver bij je vandaan (Twente) dus enkele foto's van waar de draad van het grootlicht loopt en hoe afgetapt zijn zeer welkom. Alvast bedankt!
Mini One Salt, Pano-dak
- kwiebje
- Volledig MINI minded!
Bericht
Zoals gezegd zou ik nog foto's maken. Zo ziet het er bij mij uit. Na de installatie van de lampjes op de motorkap lopen de draden via de motorkap naar de lampen. Daar zijn ze met klemmetjes op de draad van het groot licht aangesloten.
Hierbij wat foto's/ Hopelijk heb je er wat aan.

Hierbij wat foto's/ Hopelijk heb je er wat aan.

Onze sponsors