Ik denk eraan een Nespresso apparaat te kopen.
Momenteel hebben we een Senseo, maar die wordt niet genoeg gebruikt waardoor de pads hun smaak verliezen en ik dus 3/4 van de tijd geen lekkere koffie heb.
Dit weekend bij vrienden Nespresso gedronken en ik was toch wel onder de indruk van de smaak. Gaat toch wel heel erg naar de echte Italiaanse espresso waar ik vorige maand nog van genoot tijdens het weekje in Rome.
Kostprijs per kopje ligt wel beduidend hoger dan Senseo, maar de koffie is ook wel beduidend beter.
Ik was eigenlijk eerder op zoek naar een machine die koffiebonen maalt en echte verse espresso maakt, maar de prijs van die machines is ook niet van de poes.
Nog mensen die een Nespresso apparaat hebben? Wat zijn de bevindingen? Goede en slechte punten?
Nespresso
- JunkyXL
- Volledig MINI minded!
Bericht
ja, al jaren en meerdere apparaten gehad
super koffie (vind ik). Apparaten zijn ook beduidend beter geworden, wij hebben nu deze
ideaal, melk komt niet meer in de machine. Kan je apart koel in de koelkast zetten, helemaal perfect. De hele familie is zelfs over. Is wel wat duurder zoals je zegt, maar wordt (voor ons) gerechtvaardigd door de smaak…
jj
super koffie (vind ik). Apparaten zijn ook beduidend beter geworden, wij hebben nu deze
ideaal, melk komt niet meer in de machine. Kan je apart koel in de koelkast zetten, helemaal perfect. De hele familie is zelfs over. Is wel wat duurder zoals je zegt, maar wordt (voor ons) gerechtvaardigd door de smaak…
jj
- crossbytje
- Bijna verslaafd
Bericht
Op de Belgische site zijn de cups te krijgen voor 33ct/stuk (tot 37ct/stuk voor de duurdere soorten).
Hoe zit dat in andere landen? Op ebay bvb kun je cups uit Duitsland bestellen, maar die zijn duurder dan op de officiële site; 67 euro voor 120 stuks.
Dat lijkt me toch vreemd.
Hoe zit dat in andere landen? Op ebay bvb kun je cups uit Duitsland bestellen, maar die zijn duurder dan op de officiële site; 67 euro voor 120 stuks.
Dat lijkt me toch vreemd.
- WoK
- Volledig MINI minded!
Bericht
Toen ik in Groningen studeerde had ik er ene....
Blijft gewoon betere koffie! (Kan je zeg maar nog koffie noemen)
Ben toen zo lief geweest om deze aan mn huisgenote te geven, omdat zij daar nog niet klaar was..En het ritueel natuurlijk wel moest kunnen voortzetten
(Elke ochtend als ik uit de douche kwam zat ze al op mn kamer met n espresso, en werd er direct een espressootje voor mij gemaakt
)
Blijft gewoon betere koffie! (Kan je zeg maar nog koffie noemen)
Ben toen zo lief geweest om deze aan mn huisgenote te geven, omdat zij daar nog niet klaar was..En het ritueel natuurlijk wel moest kunnen voortzetten
(Elke ochtend als ik uit de douche kwam zat ze al op mn kamer met n espresso, en werd er direct een espressootje voor mij gemaakt

- MaVaEe
- Koeien-teller
Bericht
Ik heb er hier een op het werk staan en drink het dus elke dag. Ben er erg tevreden over maar als deze stuk gaat komt er een bonenmachine voor in de plaats. Stuk hogere aanschafprijs maar de prijs per kopje is wel veel lager als je veel koffie drinkt.
Wanneer je niet zoveel drinkt is het dus goede koffie.
Wanneer je niet zoveel drinkt is het dus goede koffie.

- mini cabrio
- Volledig MINI minded!
Bericht
Wij hebben een paar jaar geleden bij onze nieuwe keuken zo'n ding erin gezet;
werkt met verse bonen, en geeft heet water en stoom af.
komt heel erg lekkere koffie uit... de kosten per kopje zijn niet heel hoog, aanschaf apparaat is eenmalig en verder zijn er heel veel soorten en merken koffiebonen te vinden die je er in kan gooien
maar even beetje terug op de vraag, zo'n nespresso bij me vrienden enzo is ook erg lekker altijd 

werkt met verse bonen, en geeft heet water en stoom af.
komt heel erg lekkere koffie uit... de kosten per kopje zijn niet heel hoog, aanschaf apparaat is eenmalig en verder zijn er heel veel soorten en merken koffiebonen te vinden die je er in kan gooien

- Tijntjuh
- Volledig MINI minded!
Bericht
Nespresso is gewoon errug lekker en heb dan ook al jaren zo'n apparaat! Vroeger was het via de site bestellen of naar de PC Hoofdstraat in Amsterdam, maar tegenwoordig kan je het ook bij veel Bijenkorf vestigingen de cupjuhs halen.
Zelf heb ik dit apparaat en bevalt me errug goed;

Zelf heb ik dit apparaat en bevalt me errug goed;

- MarcoFr
- Nieuwsgierig
Bericht
ik vind Dolce Gusto zelfs lekkerder dan de Nespresso. maar dat geld alleen als je enorm van Capuccino houd.
Re: koffie
en die is lekker ................ die hebben wij hier staan. ook als vervanger van de dood gedronken Senseo. ik moet er wel bij vermelden dat veel soorten, zoals Cappuccino en Latte macchiato wel 16 cups per verpakking zijn, maar daarvan is de helft melk. maar wel über lekker ............fredbo schreef:Een goed alternatief is "Dolce Gusto"van Nescafe.
gr. Fred
ik vind Dolce Gusto zelfs lekkerder dan de Nespresso. maar dat geld alleen als je enorm van Capuccino houd.
- Sepp
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht

"We've got a thing that's called...MINI love"
Bij mij op het werk hebben ze ook Nespresso apparaten en ik vind er hetzelfde van als Door.Door schreef:Pluspunt: erg lekkere koffie ... veel lekkerder dan van Senseo
Minpunt: de koffie is snel koud ... mss zijn de nieuwere apparaten beter.

"We've got a thing that's called...MINI love"
- H en S
- Volledig MINI minded!
Bericht

Mini Cooper S Countryman All4, F60. S Cabrio F57, Mini Cooper One, Mini Countryman Cooper S All4, Mini Cooper S Cabrio R57
Gewoon een Jura met Koffiebonen en een mogelijkheid om gemalen kofiie te gebruiken voor de verschillende koffiesmaken. Nesspresso is overigens ook erg goed.

Mini Cooper S Countryman All4, F60. S Cabrio F57, Mini Cooper One, Mini Countryman Cooper S All4, Mini Cooper S Cabrio R57
- Ralph-cooper
- Volledig MINI minded!
Bericht
Goed dat je met die Senseo stopt, dat spul is echt rioolwater!
Nespresso is ook makkelijk en qua smaak een heel stuk beter maar nog steeds niet denderend naar mijn mening. De hype is groter dan de smaakbeleving.
Als je echt een goed cupjes systeem wil zou ik naar die van Illy gaan, minder 'smaakjes' maar gewoon echt goede koffie (veel beter dan Nespresso).
Je kan natuurlijk ook naar een bonen machine kijken, maar voor een goed apparaat ga je naar een compleet andere prijsklasse.
Nespresso is ook makkelijk en qua smaak een heel stuk beter maar nog steeds niet denderend naar mijn mening. De hype is groter dan de smaakbeleving.
Als je echt een goed cupjes systeem wil zou ik naar die van Illy gaan, minder 'smaakjes' maar gewoon echt goede koffie (veel beter dan Nespresso).
Je kan natuurlijk ook naar een bonen machine kijken, maar voor een goed apparaat ga je naar een compleet andere prijsklasse.
Onze sponsors