Aangezien ik op lelystad airport studeer, en na school vaak naar het naast gelegen Midland Circuit rijd om,gewoon even te kijken wat er tedoen is.
Kwam ik op het volgende idee!(voel je hem al aankomen?)
Het idee is als volgt: Een MiniClub Midland-circuit dag.
Om met de Miniclub het circuit af te huren. En hier een heel erg gezellig dagje van te maken!
Ik dacht 2 soorten ''Race'' activiteiten:
1: Time-Attack, (3)(5) auto's per sesie. Ligt natuurlijk puur aan de opkomst.
Maar stel 20 auto's die mee willen doen, met de Time-Attack.
Dan kom je goed uit kwa indeling en is het de hele dag.
(Al moet hier dan zeer goed over nagedacht worden in de zin van tijden en de hoe en wat)
Dan starten we na een kleine tijds interval. We willen een leuke dag, geen ongelukken.
De snelste tijd schuift dan een sessie op(dus voldoende rijden) En gaan dan door naar een soort van ''Time-Attack'' beatdown.
Sessie, Halve finale, Finale enz. (Winnaar krijgt: Eeuwige Roem, Als herrinering een kleine troffee voor op de schoorsteenmantel/boekenhouder.
En om het een beetje als competitie te laten voelen: Als extra klapper: Een dagje vliegen met mij. Waarbij je samen met mij zal vliegen boven Nederland. (1 extra passagier max.)
Deze ''Time-Attack'' word dan opgedeelt als volgt:
1: Time-Attackers: (opgegeven via een forum op de site, en met zekerheid!)
2: Hobby-Attackers:( Miniclubbers die een keer gas willen geven en het bloed wat sneller willen laten stromen. Dan wel niet een klein beetje circuit ervaring opdoen)
Dan kom je bij het probleem van dit soort evenementen (automaxx enz) VERVELING!
Wat ga je in de tussentijd doen? Mensen gaan natuurlijk kijken, maar andere niet. Wat verzin je dan daarvoor? Beetje auto's kijken? Beetje ouwe jongens krentebrood hangen? Dit gaat vervelen. En word het zo'n lamme dag!
Dus dacht ik het volgende voor de zogenoemde ''Tussentijd Opvulling''
Op het midlands circuit kan je ook karten en motorcrossen! Dit laatste zal niemand echt aanspreken en motorcros is echt iets wat je moet kunnen en valt ook niet 1,2,3 te huren.
Maar naast het circuit ligt een kleine kartbaan.
Misschien karts daarin tegen wel. Soort van kleine competitie in combi met de Time-attack?
(Kom met een leuk idee!) (paintball,klootschieten, roep wat!)
Natuurlijk is een slalom-proef een must! Dus zodat alle deelnemers echt hun bollide moeten en kunnen gebruiken.
Maar wat echt een beetje belangrijk is. En waarom de Miniclub zo'n een geweldige club is.
Kunnen we denken aan de mensen met kids!
Met activiteiten voor (eindelijk) meegenomen kinderen (spingskussen/smink? enz)( in de zomer misschien waterballon gooien) Word het idee, ook wat betrokken als een familiegelegenheid! Dan wel natuurlijk meegebrachte vrienden enz.
(Maar let wel) Miniclub is Miniclub. DUS MINI ONLY!
Dan terugkomend op de ''Tussentijd Opvulling'':
Een goede geluidsinstalatie(met dj?) Zal het de dag wat aangenamer maken.
En dan als KLAP OP DE VUURPIJL een MINICLUB BBQ!! Drankje, stokbroodje met stukje vlees.
Het idee is der! Uitvoering is een geheel andere zaak, dan wel niet organisatie. En natuurlijk financiering!
Maar dat is pas voor latere tijd.
We moeten dan denken aan ''Sponsors'' Eigen bijdrage'' en dan zien we wel.
Tot slot:
Hier kun je even het circuit bekijken. Het word vaker gebruikt voor dit soort kleine activiteiten voor auto-clubs.
http://www.midland-circuit-lelystad.nl/
Ik denk dat dit een succes kan worden door een heel belangrijke siuatie: Het is zeer laag drempelige en de gezamelijk band binnen in de Newminiclub samenleving.

Het circuit
1. ingang
2. rennerskwartier
3. tribunes, overdekt en open
4. jurytoren, kantine 60 pers. + start/finish
5. recreatie kartbaan
6. kantine 200 pers.
De lengte van de oval bedraagt 425 meter. De lengte van de oval + de wedstrijdkartbaan is 1.100 meter.
Karten: http://www.alnone.nl/
Ik had het gedaan als ik geld als water had en had ik alles voorgeschoten.
Dit is helaas niet het geval en dus blijft het even bij een feeler.
Laat de reacties en ideeen maar komen.
Groetjes Michael
(alles onder ovb en feeler/idee)