Lichtje DSC flikkert bij traag afdraaien

De 1e generatie waar het allemaal mee begon in 2001
jean
Mod virus alert!
Mod virus alert!

Lichtje DSC flikkert bij traag afdraaien

24 feb 2011, 13:02

Iemand bekent met dit probleem? Bij traag rijden en mijn stuur volledig af te zetten flikkert mijn lichtje van de dsc regelmatig. Aangezien ik absoluut geen tractieverlies heb, weet ik niet aan wat dit kan liggen. Het gaat soms samen met een schurend geluid aan de wielen, precies of de banden in de kassen raken maar dit kan niet aangezien ik op origineel 17" rijdt...

Iemand met dezelfde symptomen? :s
jean
Mod virus alert!
Mod virus alert!

25 feb 2011, 12:45

Iemand al een kapotte cardan gehad? Hoe klinkt dat.... :oops:
Marcel Always Open
Cabrio-King

25 feb 2011, 13:35

opkrikken, wiel eraf, en een visuele inspectie doen?
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Nederland

25 feb 2011, 18:06

De Mini heeft geen cardanas, alleen twee aandrijfassen direct vanuit de versnellingsbak.
Als je aandrijfas doorslipt in je wiellager of homokineet omdat dat versleten is komt je helemaal niet meer vooruit.
Volgens mij moet je dan wel wat horen aan gekraak of getik als dat er aan zit te komen of behoorlijk wat trillingen hebben in je stuur onder het rijden.
jean
Mod virus alert!
Mod virus alert!

25 feb 2011, 18:21

Berthil schreef:De Mini heeft geen cardanas, alleen twee aandrijfassen direct vanuit de versnellingsbak.
Als je aandrijfas doorslipt in je wiellager of homokineet omdat dat versleten is komt je helemaal niet meer vooruit.
Volgens mij moet je dan wel wat horen aan gekraak of getik als dat er aan zit te komen of behoorlijk wat trillingen hebben in je stuur onder het rijden.
ah ok, dan denk ik niet dat het de aandrijfas is die doorslipt. Auto heeft nog maar 30.00km...

Ik denk dat ik hem maar eens bij de stealer binnendoen. Hopelijk vinden zij waarvan het geluid komt....

Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”