Het importeren van een Mini uit Duitsland
- ijvert
- Nieuwsgierig

Bericht
clubman invoeren uit Duitsland
hallo allemaal
wie weet wat de bpm ongeveer zou zijn voor deze mini clubman
http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=cu22uktathjw
heb al gezocht op het forum en internet kan veel vinden over de bpm maar niet echt hoe ik nu moet uitrekenen hoveel bpm ik nu moet betalen op deze auto
gr. Bas
wie weet wat de bpm ongeveer zou zijn voor deze mini clubman
http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=cu22uktathjw
heb al gezocht op het forum en internet kan veel vinden over de bpm maar niet echt hoe ik nu moet uitrekenen hoveel bpm ik nu moet betalen op deze auto
gr. Bas
- deltax
- Nieuw Lid

- Locatie: Amsterdam
Bericht
Na dit topic doorgelezen te hebben heb ik ook de stoute schoenen aangetrokken en een Mini gehaald uit Duitsland. De auto stond te koop bij een BMW dealer in München, een flink stuk rijden dus.
Vorige week vrijdag naar München gereden voor een proefrit. De auto stond in de premium selectie met garantie enz. Uiteindelijk 1200,- van de vraagprijs van 't coopertje af kunnen krijgen. Ik ga toch niet voor garantiedingen enz. terug naar München
Na het maken van de proefrit heb ik de mini gekocht. Het invullen van alle papieren zoals BPM heb ik laten doen door automotive import. Ik weet dat ik dit ook zelf zou kunnen doen, maar ik wilde er graag zeker van zijn dat ik niet voor niks naar de RDW ga.
Afgelopen Dinsdag direct naar de RDW geweest in Amsterdam, de RDW keuring was binnen 20 minuten klaar
(auto had een nieuwe TüV). Vervolgens bij het Belasting loket de BPM formulieren ingeleverd.
Ik was vergeten om pagina 2 te ondertekenen, dit resulteerde in een boos gezicht van de fiscusmeneer
. Uiteindelijk heeft hij zonder mauwen de BPM aangifte overgenomen. Hij hoefde t coopertje niet eens te zien.
Nu wachten op de email van de belastingdienst... om daarna m'n NL platen te laten maken. Cannot wait!
Iedereen die een mini wilt halen uit Duitsland, doen!! Keuze genoeg, en veel onderhandelmogelijkheden!
Vorige week vrijdag naar München gereden voor een proefrit. De auto stond in de premium selectie met garantie enz. Uiteindelijk 1200,- van de vraagprijs van 't coopertje af kunnen krijgen. Ik ga toch niet voor garantiedingen enz. terug naar München
Na het maken van de proefrit heb ik de mini gekocht. Het invullen van alle papieren zoals BPM heb ik laten doen door automotive import. Ik weet dat ik dit ook zelf zou kunnen doen, maar ik wilde er graag zeker van zijn dat ik niet voor niks naar de RDW ga.
Afgelopen Dinsdag direct naar de RDW geweest in Amsterdam, de RDW keuring was binnen 20 minuten klaar
Ik was vergeten om pagina 2 te ondertekenen, dit resulteerde in een boos gezicht van de fiscusmeneer
Nu wachten op de email van de belastingdienst... om daarna m'n NL platen te laten maken. Cannot wait!
Iedereen die een mini wilt halen uit Duitsland, doen!! Keuze genoeg, en veel onderhandelmogelijkheden!
- Cannuccia
- Volledig MINI minded!

- Contacteer:
- Locatie: Uithoorn
Bericht
Nog een aanvulling op deze DIY:
Als je je auto met exportkenteken en verzekering uit Duitsland hebt gehaald, kun je op dat kenteken vrijstelling aanvragen voor het betalen van BPM en mrb.
Het rijden met een Duits kenteken als Nederlander, of dat nou een exportkenteken is of niet, wordt officieel gezien als belastingontduiking. De politie zal hier niet op letten, maar de douane wel. Meestal zullen ze niet moeilijk doen als je kunt laten zien dat je al een afspraak hebt bij de RDW, maar je moet daarna natuurlijk ook nog wachten op je kenteken. Veel mensen hier op het forum lieten de MINI dan staan.
Maar je kunt dus op de site van de belastingdienst een online formulier invullen, die print je uit en leg je in je auto. Je mag dan 14 dagen rond rijden met dat kenteken. Meestal heb je voor die tijd wel je kentekenpapieren in huis.
Omdat het exportkenteken gister terplekke werd geregeld kon ik dit nog niet van te voren doen. Dus heb ik het vandaag nog even geregeld.
Voor mij was dit nog de missing link wbt importeren.
Als je je auto met exportkenteken en verzekering uit Duitsland hebt gehaald, kun je op dat kenteken vrijstelling aanvragen voor het betalen van BPM en mrb.
Het rijden met een Duits kenteken als Nederlander, of dat nou een exportkenteken is of niet, wordt officieel gezien als belastingontduiking. De politie zal hier niet op letten, maar de douane wel. Meestal zullen ze niet moeilijk doen als je kunt laten zien dat je al een afspraak hebt bij de RDW, maar je moet daarna natuurlijk ook nog wachten op je kenteken. Veel mensen hier op het forum lieten de MINI dan staan.
Maar je kunt dus op de site van de belastingdienst een online formulier invullen, die print je uit en leg je in je auto. Je mag dan 14 dagen rond rijden met dat kenteken. Meestal heb je voor die tijd wel je kentekenpapieren in huis.
Omdat het exportkenteken gister terplekke werd geregeld kon ik dit nog niet van te voren doen. Dus heb ik het vandaag nog even geregeld.
Voor mij was dit nog de missing link wbt importeren.
MINI F56 Cooper Iced Chocolate ~ KW V1 ~ Speedline Marmora 18x8 ET45
Justa Cooper

Vorige projecten:
~ De Cabbie ~ De Dubman ~ De AB R50 ~ De eerste ~
Justa Cooper

Vorige projecten:
~ De Cabbie ~ De Dubman ~ De AB R50 ~ De eerste ~
- Meg
- Nieuw Lid

Bericht
Re: Het importeren van een Mini uit Duitsland
Wie kan me helpen begrijpen hoe de BPM berekening van Autoweek werkt ?
Er staat BPM berekening 2006
En BPM berekening 2013
Die van 2013 is bijna 2x zoveel !
Er staat BPM berekening 2006
En BPM berekening 2013
Die van 2013 is bijna 2x zoveel !
- speedy
- NMC Legend

- Locatie: Deventer
Onze sponsors



















