Van een Impreza WRX naar Mini...dilemma........
- MarcoFr
- Nieuwsgierig
Bericht
vertel mij wat !! ik heb mijn "boot" ook onder de prijs verkocht om er überhaupt maar vanaf te komen. gewoonweg een beledigend bod geaccepteerd. en als je dan naar de bedrijven kijkt waar Mini's te koop staan, en je kijkt 2 weken later ...... weg mini's !! dus als ik in jou schoenen zou staan, dan zou ik toch maar eens met die Mini eigenaar gaan onderhandelen.
- Sven
- Volledig MINI minded!
Bericht
Als het een bewuste keuze is om een paar stappen terug te doen....
Ik bedoel; als de vrouw des huizes er mee gaat rijden voldoet ie prima hoor! (tenzij ze een 300 pk boodschappen auto verwacht
)
Maar verwacht niet de power van de Subaru in een One of Cooper...Dan valt denk ik iedere auto met minder power wel tegen
Als je zelf toch ook in de weekenden een beetje wilt gaan ''racen'' en genieten van bakken met power; das is een Cooper S een betere keus...
Maar de vraag is eigenlijk wat je wilt en wat je verwacht van de MINI?!? Ze sturen allemaal wel strak! En een S heeft dan ook nog de power om echt hard te gaan

Ik bedoel; als de vrouw des huizes er mee gaat rijden voldoet ie prima hoor! (tenzij ze een 300 pk boodschappen auto verwacht

Maar verwacht niet de power van de Subaru in een One of Cooper...Dan valt denk ik iedere auto met minder power wel tegen

Als je zelf toch ook in de weekenden een beetje wilt gaan ''racen'' en genieten van bakken met power; das is een Cooper S een betere keus...
Maar de vraag is eigenlijk wat je wilt en wat je verwacht van de MINI?!? Ze sturen allemaal wel strak! En een S heeft dan ook nog de power om echt hard te gaan

- stef1978
- One wheel wonder
Bericht
Ik verwacht geen 280 pk met de mini ,maar een lekkere stuur wagen en heerlijke weg ligging zal wel ideaal zijn.............Sven schreef: Maar de vraag is eigenlijk wat je wilt en wat je verwacht van de MINI?!? Ze sturen allemaal wel strak! En een S heeft dan ook nog de power om echt hard te gaan
- speedy
- NMC Legend
Bericht
zou na een impreza zeker geen one of cooper kopen want je bent gewend aan het koppel en vermogen van de impreza , volgens mij krijg je echt het gevoel dat je niet voorruit komt met inhalen
zou een behoorlijke lange proefrit gaan maken als je toch denkt dat een one of cooper wat voor jou is en misschien ook een ritje maken in een cooper s .

zou een behoorlijke lange proefrit gaan maken als je toch denkt dat een one of cooper wat voor jou is en misschien ook een ritje maken in een cooper s .
- Marcel Always Open
- Cabrio-King
Bericht
Zelfs een Mini Cooper S JCW staat in schril contrast versus hoe hard je met een Impreza WRX door de bochten kunt.
Maar de Mini is wel verkoopbaar en zo'n Subaru kan lang te koop staan.
Maar de Mini is wel verkoopbaar en zo'n Subaru kan lang te koop staan.
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
- Cannuccia
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
)
Ik denk dat een One of Cooper je inderdaad gaat tegenvallen als je zo'n dikke Impreza gewend bent. Zoals Fred ook al zegt kan het gebrek aan koppel in de lage toeren behoorlijk tegenvallen. Cooper of een gechipte One maken weinig verschil in vermogen.
Waar ik ook even op zou letten is dat de One op de foto een pre-facelift is (vòòr aug-2004), de MINI's van dit type (One en Cooper) hebben een beruchte versnellingsbak. De pre-facelift Cooper S heeft een andere bak.
Hier staan een aantal MINI-kooptips. En hier staan de types (R-nummers) uitgelegd.
Overigens rij ik al 2,5 jaar Cooper, eerst een 2001 en afgelopen oktober heb ik bewust weer gekozen voor een Cooper uit 2005. Vooral vanwege hoger verbruik, hogere wegenbelasting en verzekering voor een Cooper S.
Succes met de keuze en natuurlijk de verkoop van WRX!
Groeten Rianne
Niet alleen in crisistijd... Een auto is nooit een investering (tenzij je precies op het juiste moment een schaarse to-be-classic koopt natuurlijkstef1978 schreef:1 ding is zeker een auto is de slechtste investering die je maar kan doen en zeker in de "crisis" haha....

Ik denk dat een One of Cooper je inderdaad gaat tegenvallen als je zo'n dikke Impreza gewend bent. Zoals Fred ook al zegt kan het gebrek aan koppel in de lage toeren behoorlijk tegenvallen. Cooper of een gechipte One maken weinig verschil in vermogen.
Waar ik ook even op zou letten is dat de One op de foto een pre-facelift is (vòòr aug-2004), de MINI's van dit type (One en Cooper) hebben een beruchte versnellingsbak. De pre-facelift Cooper S heeft een andere bak.
Hier staan een aantal MINI-kooptips. En hier staan de types (R-nummers) uitgelegd.
Overigens rij ik al 2,5 jaar Cooper, eerst een 2001 en afgelopen oktober heb ik bewust weer gekozen voor een Cooper uit 2005. Vooral vanwege hoger verbruik, hogere wegenbelasting en verzekering voor een Cooper S.
Groeten Rianne
- Blue Chaser
- Volledig MINI minded!
Bericht
Hoger verbruik , ik tank maar 80 euro in de weekCannuccia schreef:Niet alleen in crisistijd... Een auto is nooit een investering (tenzij je precies op het juiste moment een schaarse to-be-classic koopt natuurlijkstef1978 schreef:1 ding is zeker een auto is de slechtste investering die je maar kan doen en zeker in de "crisis" haha....)
Groeten Rianne

- stef1978
- One wheel wonder
Bericht
Als ik het zo hoor is een cooper s niet echt een zuinig autotje , wat dat betreft kan ik beter de wrx aanhouden... Ik ga toch de afspraak maken om even samen te komen om de mini te testen, ik verwacht zeker geen race monster, maar een leuk klein degelijk en zuinig gezins autotje , met aardige stuur en weg ligging? moet ik toch wel van deze mini verwachten hoop ik....?Op de foto's lijkt het net een nieuwe met de zeer lage kmstand 43 k zou deze mini uit 2002 na 2 jaar meer waarde hebben dan de wrx..?
- Blue Chaser
- Volledig MINI minded!
- Floor-is
- Volledig MINI minded!
Bericht
De R53's (tot zeg 2006) lusten nogal een slokje, de R56's (vanaf zeg half 2006) zijn een heel eind zuiniger. Hebben ook een nieuw blok, geen supercharger, maar een turbo etc.
Het sturen en de wegligging moeten erg goed zijn voor een klein wagentje. Of hij meer waarde heeft dan een WRX over twee jaar... Dat weet ik niet, hij zal minder afschrijven denk ik
Het sturen en de wegligging moeten erg goed zijn voor een klein wagentje. Of hij meer waarde heeft dan een WRX over twee jaar... Dat weet ik niet, hij zal minder afschrijven denk ik

GP0064 met KW's, Janspeed spruit met racecat. Optische aanpassingen.
Mijn vrouw rijdt een R53 DS met Cravenspeed CAI, PlayMini cat-back, JCW BBK (Tarox discs en blokken)
Mijn vrouw rijdt een R53 DS met Cravenspeed CAI, PlayMini cat-back, JCW BBK (Tarox discs en blokken)
- stef1978
- One wheel wonder
Bericht
Dacht de mini in de top 10 waarde vaste auto's staat?, aangezien de wrx in 2 jaar 5000,- minder waard is geworden, hoop ik dat de mini zijn waarde iets meer aanhoud.....Floor-is schreef:. Of hij meer waarde heeft dan een WRX over twee jaar... Dat weet ik niet, hij zal minder afschrijven denk ik
- Floor-is
- Volledig MINI minded!
Bericht
Euhm laat ik het anders zeggen:
Ik weet niet wat je WRX nu waard is, noch wat die Mini waard is. Wat ik wel weet is dat de Mini minder hard afschrijft.
Stel:
WRX is €20.000 waard op dit moment
Mini One is €8.000 waard op dit moment
De WRX schrijft in de komende 3 jaar 11.000 af.
De One schrijft in de komende 3 jaar 3.500 af.
Dan heb je dus minder waarde-verlies op de Mini dan op de WRX. Als je nu een goede deal kunt maken voor de Mini, ben je op langere termijn (veel) goedkoper uit
Ik weet de exacte waarden niet, dus het is wel een erg 'stel dat' situatie.
Ik weet niet wat je WRX nu waard is, noch wat die Mini waard is. Wat ik wel weet is dat de Mini minder hard afschrijft.
Stel:
WRX is €20.000 waard op dit moment
Mini One is €8.000 waard op dit moment
De WRX schrijft in de komende 3 jaar 11.000 af.
De One schrijft in de komende 3 jaar 3.500 af.
Dan heb je dus minder waarde-verlies op de Mini dan op de WRX. Als je nu een goede deal kunt maken voor de Mini, ben je op langere termijn (veel) goedkoper uit

Ik weet de exacte waarden niet, dus het is wel een erg 'stel dat' situatie.
GP0064 met KW's, Janspeed spruit met racecat. Optische aanpassingen.
Onze sponsors