Beste Mede minirijders,
Gister heb ik mijn sleutelhoes vervangen voor een nieuwe omdat van de oude de ring aan de bovenkant gebroken was. Dus mijn chip met batterij en mijn sleutel in een nieuw hoesje gestoken. Mijn CV werkt gewoon naar behoren maar mijn Mini start niet meer met die sleutel. Enig idee hoe dit kan?? De combinatie is onveranderd.... Moet ik de sleutel opnieuw in laten leren? Of is er een andere manier om dit weer te laten werken?
Alvast bedankt!
Groetjes,
Vera
Sleutel werkt niet meer
- Marcel Always Open
- Cabrio-King
Bericht
CV = centrale (deur)vergrendeling
Er zit een startonderbreker in de sleutel. Blijkbaar is het alleen overzetten van chip met batterij en sleutel onvoldoende, dus even bij de dealer langs.
Er zit een startonderbreker in de sleutel. Blijkbaar is het alleen overzetten van chip met batterij en sleutel onvoldoende, dus even bij de dealer langs.
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
- S en C
- Enthousiast
- Contacteer:
Bericht
Vandaag gevraagd hoe en wat.
Als de dealer hem niet standaard (zoals in boekje, ik kwam er niet uit) kan inlezen, is de sleutel simpel stuk.
Nieuwe kost rond de €120,-.... Oh ja, duurt ongeveer 6 werkdagen..
Ben benieuwd.
Als de dealer hem niet standaard (zoals in boekje, ik kwam er niet uit) kan inlezen, is de sleutel simpel stuk.
Nieuwe kost rond de €120,-.... Oh ja, duurt ongeveer 6 werkdagen..
Ben benieuwd.
Niet te hard he? OPTION ALLS
- S en C
- Enthousiast
- Contacteer:
Bericht
Ik had dus het volgende:
Een van de sleutels deed het niet meer.
Ik geprobeerd met batterij uit de werkende, geen resultaat.
Ik naar de dealer: die drukte op de knopjes; "ja, deze is stuk!" 120,- stuk ex btw. (inleren kost € 80,-)
Afijn, later thuis zelf proberen in te leren, geen resultaat...
Nauw, bij 3 andere dealers geweest, die wisten zelfs niet dat er een batterijtje inzat!
Ik dacht na: andere batterij geen resultaat, inleren geen resultaat, en als ik nu een nieuwe batterij gebruik en inleer??
Ik proberen, (toegegeven, ging niet gelijk)
Met goede sleutel contact aan uit, op "defecte" sleutel 4 x op slot : chick chick, op slot!!!
Whaha, ik naar binnen (voor nieuw batterij): kosten €4,60 ex btw! pff, ik haal er wel een bij de blokker (heel assortiment (CR2032 e.a.) vor €2,50!
Nog mooier: Ik rijdt die dag verder met de gerepareerde sleutel, blijkt dat hij automatisch oplaadt in het contact...
Ik dus gelijk naar Autototaal Glas Perfect, en nieuwe striping gehaald. (CHECK DE MEET ROND 26 April!!!)
Een van de sleutels deed het niet meer.
Ik geprobeerd met batterij uit de werkende, geen resultaat.
Ik naar de dealer: die drukte op de knopjes; "ja, deze is stuk!" 120,- stuk ex btw. (inleren kost € 80,-)
Afijn, later thuis zelf proberen in te leren, geen resultaat...
Nauw, bij 3 andere dealers geweest, die wisten zelfs niet dat er een batterijtje inzat!

Ik dacht na: andere batterij geen resultaat, inleren geen resultaat, en als ik nu een nieuwe batterij gebruik en inleer??
Ik proberen, (toegegeven, ging niet gelijk)
Met goede sleutel contact aan uit, op "defecte" sleutel 4 x op slot : chick chick, op slot!!!
Whaha, ik naar binnen (voor nieuw batterij): kosten €4,60 ex btw! pff, ik haal er wel een bij de blokker (heel assortiment (CR2032 e.a.) vor €2,50!
Nog mooier: Ik rijdt die dag verder met de gerepareerde sleutel, blijkt dat hij automatisch oplaadt in het contact...
Ik dus gelijk naar Autototaal Glas Perfect, en nieuwe striping gehaald. (CHECK DE MEET ROND 26 April!!!)
Niet te hard he? OPTION ALLS
Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”
Onze sponsors