Centrale vergrendeling Cooper One 2002

De 1e generatie waar het allemaal mee begon in 2001
fredvh
Nieuw Lid
Nieuw Lid

Centrale vergrendeling Cooper One 2002

06 mar 2011, 20:22

Hallo,

ik heb al flink gezocht maar kom niet mn probleem helemaal tegen dus toch even een new topic.

centrale vergrendeling gaat aan bestuurders kant wel 1 keer op na het drukken op knop afstandsbediening.
Maar weigerd bij de bijrijders kant daarna en ook bij de bestuurderskant, ook van binnen uit via het knopje op het dashboard.

tevens doet de toeter het niet en branden er geen lampjes op het stuur ( wat ik op sommige foto's zag )

met vriendlijke groet,
Freddy
Floor-is
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

06 mar 2011, 21:29

Euhm dat zijn verschillende dingen die niet per se met elkaar te maken hebben...

Heb je al geprobeerd een aantal keer kort achter elkaar op de ontgrendeling op de sleutel te drukken voor de bijrijderskant? (Ik moet 3-4 keer drukken achter elkaar om de bijrijderskant te openen.)
Knopje op het dashboard omhoog helpt ook niet? Dan kan het het slot zelf zijn, maar dat moet je vrees ik even bij de dealer of iemand in de buurt met verstand van deze dingen laten checken. Slot is niet duur trouwens!

Toeter doet het niet en de lampjes willen niet? Dat lijkt op een los contact of een kapotte sleepring. Los contact is easy te fixen, kost een beetje reparatiemeneer hooguit 20min werk, inclusief 10 minuten wachten na het loskoppelen van de accu.
Als het de sleepring is, dan is wel een fikse klus, kost zo een paar uur... Die sleepring zelf is overigens rond de €125 nieuw :)
GP0064 met KW's, Janspeed spruit met racecat. Optische aanpassingen.

Mijn vrouw rijdt een R53 DS met Cravenspeed CAI, PlayMini cat-back, JCW BBK (Tarox discs en blokken)
Ash
Enthousiast
Enthousiast

07 mar 2011, 13:42

M.b.t. je deur: was bij mij ook. Je kan hem dus alleen met de deurhendel van binnenuit openkrijgen! Erg irritant.

Ik heb een nieuw slot gekocht en erin laten zetten; toen deed ie het weer... ook met het knopje in het dashboard.

Slot kost rond de €80 bij de dealer.
fredvh
Nieuw Lid
Nieuw Lid

re

07 mar 2011, 14:05

Hallo,

vandaag nieuw slot erin gezet aan bijrijderskant en doet het weer top, alleen de bijrijderskant doet het nog niet.
en na een paar keer ontgrendeling stopt de nieuwe er ook mee. en na een tijdje doet die het weer.
dus ik denk de bestuurderskant slot ook te vervangen??

grt
Marcel Always Open
Cabrio-King

07 mar 2011, 19:32

Dat soort problemen wordt waarschijnlijk veroorzaakt door een kortsluiting - ergens in het systeem. Had zelf zo'n knipper die het niet deed, en toen ineens weer wel. Dealer uitgebreid gezocht en er zat ergens een sluiting.

Electronica ... je wordt er niet gelukkiger van ...

Het vervangen van onderdelen als er een electraoprobleem is, is alleen symptoombestrijding, geen oorzaak-oplossing.
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
nepnerd
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

18 mar 2011, 08:40

is je probleem inmiddels opgelost?

ik heb namelijk dezelfde probleem. via afstand is mijn bijrijdersdeur wel te openen, alleen bestuurderskant gaat niet open. dit lukt wel met de sleutel.
ook doet mijn toeter het niet meer.

ga vanavond ff de zekeringen bekijken.

iemand nog een oplossing?
Floor-is
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

18 mar 2011, 09:44

Als je toeter het ook niet meer doet, dan heb je echt een kortsluiting ergens. De toeter heeft immers helemaal niks te maken met de deur.

Even heel stom: trek de stekker eens uit de toeter en probeer het dan nog eens? Staat er niet wat water in je cowl per ongeluk?
GP0064 met KW's, Janspeed spruit met racecat. Optische aanpassingen.

Mijn vrouw rijdt een R53 DS met Cravenspeed CAI, PlayMini cat-back, JCW BBK (Tarox discs en blokken)
nepnerd
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

18 mar 2011, 16:15

Floor-is schreef:Als je toeter het ook niet meer doet, dan heb je echt een kortsluiting ergens. De toeter heeft immers helemaal niks te maken met de deur.

Even heel stom: trek de stekker eens uit de toeter en probeer het dan nog eens? Staat er niet wat water in je cowl per ongeluk?
'mankementen' toeter en deur zijn kort na elkaar begonnen.
ff vraag :oops: waar exact zit de toeter

Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”