Vraagje mbt verbruik 1e gen. Cooper en Cooper S
- Floor-is
- Volledig MINI minded!
Bericht
Er gaat gewoon euro in inderdaad. Ik weet niet wat het daadwerkelijke verbruik van een WRX is, dus daarover kunnen we verder weinig zeggen 

GP0064 met KW's, Janspeed spruit met racecat. Optische aanpassingen.
Mijn vrouw rijdt een R53 DS met Cravenspeed CAI, PlayMini cat-back, JCW BBK (Tarox discs en blokken)
Mijn vrouw rijdt een R53 DS met Cravenspeed CAI, PlayMini cat-back, JCW BBK (Tarox discs en blokken)
- stef1978
- One wheel wonder
Bericht
Aardig wat 1:7 / 1:8 ongeveer, wegenbelasting a 58 euro per maand,verzekering zit je op de 60 incl allrisk , vraag me af of de cooper s daarin wel goedkoper is?Floor-is schreef:Er gaat gewoon euro in inderdaad. Ik weet niet wat het daadwerkelijke verbruik van een WRX is, dus daarover kunnen we verder weinig zeggen
- Floor-is
- Volledig MINI minded!
Bericht
Oh zeker! Wij rijden niet bepaald zuinig en halen ongeveer 1:11
Wegenbelasting kan je opzoeken, de auto weegt 1100 en een beetje kg
Verzekering even op Independer checken, desnoods met ons kenteken: 39-TN-GX
Ik betaal iets van €35/mnd aan verzekering en ik meen €43/mnd aan wegenbelasting (Flevoland)
Ik betaal iets van €35/mnd aan verzekering en ik meen €43/mnd aan wegenbelasting (Flevoland)

GP0064 met KW's, Janspeed spruit met racecat. Optische aanpassingen.
- stef1978
- One wheel wonder
Bericht
Maar voor een gezins autotje toch wel geschikt toch.....althans meer te doen dan de impreza aangezien mijn vrouw er door de weeks mee naar de werk moet.....Floor-is schreef:Oh zeker! Wij rijden niet bepaald zuinig en halen ongeveer 1:11
- Marcel Always Open
- Cabrio-King
Bericht
De eerste generatie S is wel een behoorlijke benzineslurper. Toch zal het niet gelijk opgaan. Ik denk aan 1 ltr :8 km voor de wrx en 1 ltr: 11 km voor de S.
Absoluut zuiniger is de tweede generatie S.stef1978 schreef:Is de cooper S zuiniger dan een subaru impreza WRX my 2003 met 280pk ?
De eerste generatie S is wel een behoorlijke benzineslurper. Toch zal het niet gelijk opgaan. Ik denk aan 1 ltr :8 km voor de wrx en 1 ltr: 11 km voor de S.
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
- stef1978
- One wheel wonder
Bericht
Tweede generatie S vanaf 2003 ofzo ?Marcel Always Open schreef:Absoluut zuiniger is de tweede generatie S.stef1978 schreef:Is de cooper S zuiniger dan een subaru impreza WRX my 2003 met 280pk ?
- Marcel Always Open
- Cabrio-King
Bericht
okt2006.
Gr, Marcel
- hendoortje
- Leerling Mini lid
Bericht
klopt wel zn beetje, ik rij met de s regelmatig lange afstanden, en dan moet je goed je best doen om 1 op 10 te halen.
- sander_r53
- Volledig MINI minded!
Bericht
Ik krijg mijn R53 (stage 2) ook echt niet zuiniger dan 1 op 9. Toch meestal richting 1 op 8. Vind 'm ook erg veel zuipen.
Op snelweg 1 op 12 / 13 maar dan is de koek ook op.
Op snelweg 1 op 12 / 13 maar dan is de koek ook op.
- Ivo
- Volledig MINI minded!
Bericht
Wij zitten met onze R50 Cooper uit 2005 meestal tussen de 7,5 en 8,0 l/100 km op de boordcomputer met aardig wat kilometers binnen de bebouwde kom. Een One zal denk ik een vergelijkbaar verbruik hebben.stef1978 schreef:Had ik toch niet verwacht, je denkt een klein autotje zuipt niet veel....Wat verbruikt een Mini One salt 2002 ?

- johan-01
- Nieuwsgierig
Bericht
verbruik cooper s
Hallo,
Ik kom met mijn S uit 2002 op 1 op 8 en dan rijd ik nog niet eens zo sportief! Dit verbruik valt me toch wel tegen, aangezien ik op 1 op 10 had gerekend.-Nu met deze stijgende benzineprijzen begint dit toch aan te tikken. Gelukkig hoef ik hem niet voor woning-werk te gebruiken. Ik verbaas me wel over mensen die een zuiniger verbruik vermelden! Oftewel klopt er iets niet met mijn S of deze mensen meten niet nauwkeurig genoeg! Je kunt m.i. niet alleen van je boordcomputer uitgaan. Je moet bij tanken meten hoeveel liters erbij gaan en dit delen door het aantal gereden km. Waarschijnlijk kom je dan op een ander verbruik uit.
Ben benieuwd naar jullie reacties,
Johan
Johan
Ik kom met mijn S uit 2002 op 1 op 8 en dan rijd ik nog niet eens zo sportief! Dit verbruik valt me toch wel tegen, aangezien ik op 1 op 10 had gerekend.-Nu met deze stijgende benzineprijzen begint dit toch aan te tikken. Gelukkig hoef ik hem niet voor woning-werk te gebruiken. Ik verbaas me wel over mensen die een zuiniger verbruik vermelden! Oftewel klopt er iets niet met mijn S of deze mensen meten niet nauwkeurig genoeg! Je kunt m.i. niet alleen van je boordcomputer uitgaan. Je moet bij tanken meten hoeveel liters erbij gaan en dit delen door het aantal gereden km. Waarschijnlijk kom je dan op een ander verbruik uit.
Ben benieuwd naar jullie reacties,
Johan

Johan
Onze sponsors