Hallo iedereen,
Ik kwam vrijdag thuis (toevallig bij Beek vandaan voor wat laatste tweaks aan de turbo-upgrade) en de laatste twee km's liep de motor op 3 of zelfs op 2 cilinders. Er zat ook flink wat olie aan een van de twee bougies die niet meedeed.
Iemand enig idee wat dit kan zijn? Eind van de middag word het beestje opgehaald, en dan mogen ze bij Beek even kijken wat er loos is van binnen. Ik hoop alleen dat dit geintje niet te lang gaat duren, want mijn MINI is het enige vervoersmiddel waar ik over beschik, en verder zit ik in een lolstoel, dus OV is ook niet mijn favo oplossing...
cheers,
Romano
Olie aan de bougie
- bullie
- Mod virus alert!
- Contacteer:
Bericht
Olie aan de bougie
to do list:
16mm spacers
korte alta antenne
grotere scoop
korte veren
beek software
forge intercooler[/s}
veerpootbruggen voor
Turbo Upgrade
actieve subwoofer
betere remmen
16mm spacers
korte alta antenne
grotere scoop
korte veren
beek software
forge intercooler[/s}
veerpootbruggen voor
Turbo Upgrade

actieve subwoofer
betere remmen
- bullie
- Mod virus alert!
- Contacteer:
Bericht
Inderdaad! Ik hoop dat de olie via de turbo erin is gekomen eigenlijk, en niet dat ik een kappotte zuiger(veer) heb... en ook koppakking lijkt me kl*te! 

to do list:
16mm spacers
korte alta antenne
grotere scoop
korte veren
beek software
forge intercooler[/s}
veerpootbruggen voor
Turbo Upgrade
actieve subwoofer
betere remmen
16mm spacers
korte alta antenne
grotere scoop
korte veren
beek software
forge intercooler[/s}
veerpootbruggen voor
Turbo Upgrade

actieve subwoofer
betere remmen
- mushrop
- Volledig MINI minded!
Bericht
Hm, ben benieuwd wat het is...
Succes gozer!
Succes gozer!
MINI Dubman '07 PureSilver
So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *
To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *
Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *
To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *
Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

- Woosh!
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
oei.. olie aan de bougie.. dat klinkt niet best
hopen dat het meevalt en dat Beek het snel voor je op kan lossen!

hopen dat het meevalt en dat Beek het snel voor je op kan lossen!
The Transporter - "Always on a mission.."
The exes:
- Subaru Forester 2.0XT AWD A/T (04/2003)
- Mazda MX-5 1.8i 16V Touring (05/2000)
The one that started it all...
- MINI One D (11/2009)

The exes:
- Subaru Forester 2.0XT AWD A/T (04/2003)
- Mazda MX-5 1.8i 16V Touring (05/2000)
The one that started it all...
- MINI One D (11/2009)

- bullie
- Mod virus alert!
- Contacteer:
Bericht
olie aan de bougie
Ja ik hoop dat het mee valt inderdaad!
Hij is zojuist opgehaald door klaas en de Mini-ambulance
Hij is zojuist opgehaald door klaas en de Mini-ambulance

to do list:
16mm spacers
korte alta antenne
grotere scoop
korte veren
beek software
forge intercooler[/s}
veerpootbruggen voor
Turbo Upgrade
actieve subwoofer
betere remmen
16mm spacers
korte alta antenne
grotere scoop
korte veren
beek software
forge intercooler[/s}
veerpootbruggen voor
Turbo Upgrade

actieve subwoofer
betere remmen
- bullie
- Mod virus alert!
- Contacteer:
Bericht
Excuses voor de slechte updates!!
Het is nog niet afgelopen eigenlijk..Omdat 1 zuiger een stukje miste zijn er door Beek nieuwe zuigers van JCW ingezet, en hij loopt nu op een heel soft programma bijna geen turbodruk etc. Door de rommel van de zuiger moest ook de oliepomp vervangen. Ook zit er een dikkere koppakking tussen om te voorkomen dat hij door de grote compressie voorontsteking krijgt. Dan gaat hij dus dieselen, en niet aan de hand van de bougievonken ontsteken, maar uit zichzelf, en veel te vroeg.
Aanstaande vrijdag krijg ik weer de goeie software erin, hij is nu wel ingereden.
Ook kreeg ik een mailtje van Ragnar, dat hij het zelfde probleem had, met een minimaal getunede mini. Hij heeft een brief naar mini-nederland geschreven, en wacht nog op antwoord..
Hopelijk zijn jullie nu weer een beetje bij
cheers,
Romano
Het is nog niet afgelopen eigenlijk..Omdat 1 zuiger een stukje miste zijn er door Beek nieuwe zuigers van JCW ingezet, en hij loopt nu op een heel soft programma bijna geen turbodruk etc. Door de rommel van de zuiger moest ook de oliepomp vervangen. Ook zit er een dikkere koppakking tussen om te voorkomen dat hij door de grote compressie voorontsteking krijgt. Dan gaat hij dus dieselen, en niet aan de hand van de bougievonken ontsteken, maar uit zichzelf, en veel te vroeg.
Aanstaande vrijdag krijg ik weer de goeie software erin, hij is nu wel ingereden.
Ook kreeg ik een mailtje van Ragnar, dat hij het zelfde probleem had, met een minimaal getunede mini. Hij heeft een brief naar mini-nederland geschreven, en wacht nog op antwoord..
Hopelijk zijn jullie nu weer een beetje bij

cheers,
Romano
to do list:
16mm spacers
korte alta antenne
grotere scoop
korte veren
beek software
forge intercooler[/s}
veerpootbruggen voor
Turbo Upgrade
actieve subwoofer
betere remmen
16mm spacers
korte alta antenne
grotere scoop
korte veren
beek software
forge intercooler[/s}
veerpootbruggen voor
Turbo Upgrade

actieve subwoofer
betere remmen
Terug naar “MINI R55 (Clubman), R56 (Hatchback), R57 (Cabrio), R58 (Coupé), R59 (Roadster)”
Onze sponsors