Bandentrend, nooit meer!

De 1e generatie waar het allemaal mee begon in 2001
ImtiBlue
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig

11 mar 2011, 20:19

Was het een aankoop op afstand?

Zo ja, dan heb je na ontvangst nog 8 dagen om de verkoop te ontbinden toch? Eventuele verzendkosten zijn dan wel voor jouw rekening, maar ze zullen dan of met een aanvaardbaar alternatief moeten komen of je geld terug storten.
Glenn-DUB
Be Mini
Be Mini

11 mar 2011, 23:04

Bij ons in de stad hebben wij ook een bandentrend, ik ben daar eens wezen binnenkijken. maar de velgen waar ik destijds (BMW) naar keek, leken wel immitaties van een immitatie :s

Vandaar dat de prijzen ook zo gunstig waren.Ik vond de velgen niet mooi genoeg en ben daar sindsdien ook nooit meer geweest.
Betreft de banden heb ik geen ervaring.
Marcel Always Open
Cabrio-King

12 mar 2011, 07:42

ImtiBlue schreef:Was het een aankoop op afstand?

Zo ja, dan heb je na ontvangst nog 8 dagen om de verkoop te ontbinden toch? Eventuele verzendkosten zijn dan wel voor jouw rekening, maar ze zullen dan of met een aanvaardbaar alternatief moeten komen of je geld terug storten.
Even aan onze huisjurist Shag advies vragen!

En absoluut de velgen niet eens monteren en er geen meter mee rijden.
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
ImtiBlue
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig

12 mar 2011, 09:00

Marcel Always Open schreef:
ImtiBlue schreef:Was het een aankoop op afstand?

Even aan onze huisjurist Shag advies vragen!

En absoluut de velgen niet eens monteren en er geen meter mee rijden.
Hihi handig hoor zo'n forum :icon_top:
serapsu
Mod virus alert!
Mod virus alert!

20 mar 2011, 21:26

chill-es schreef:
Mini Poeper schreef:serapsu, jij bent dom! :lol:
:D Zo heb ik het natuurlijk niet bedoeld! Hier op het forum leer je elkaar vertrouwen maar dat is niet altijd 1 op 1 te vertalen naar de boze buitenwereld, helaas.
Ben vandaag terug van wintersport, vandaar mijn late reactie.

Dom vind ik hier niet juist,aangezien ik duidelijk heb aangegeven dat ik 205-45-17 er omheen wilden hebben.
Als ze dan akkoord gaan dan verwacht je niet dat er 205-50-17 op zit.

Probeer ze anders los te verkopen of te ruilen,banden zijn bijna nieuw!

ps:
Voor welke type auto is 205-50-17 standaard?
Marcel Always Open
Cabrio-King

20 mar 2011, 22:09

Misschien is dat wel een bmw standaard.
Heb even gegoogled, maar kom niet echt duidelijke resultaten tegen (Mazda, Nissan)

In elk geval is het voor mini's een ongebruikelijke maat. Daarnaast gaat je snelheidsmeter standaard ongeveer 3% te weinig aangeven dus rijd je ongemerkt te hard.
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
Frans Lampe
Nieuw Lid
Nieuw Lid

29 mar 2011, 15:51

Ik zou sowieso niet accepteren dat het verschillende merk en types banden zijn. Bovendien mag je verwachten van een bedrijf dat pretendeert verstand te hebben van banden, voor een leek/consument de juiste maat monteert. Als de fabriek deze maat niet voorschrijft kun je ook daarom de koop ongedaan maken, want de levering is onjuist.
Shag
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

30 mar 2011, 14:01

Naar wat ik begrijp is die bandentrend gewoon een winkel, waar TS per telefoon een bestelling heeft geplaatst. Dit zal niet vallen onder de bescherming welke je kunt genieten uit de wet ´koop op afstand´. Deze is bedoeld om consumenten te beschermen tegen impulsaankopen van producten die ze niet anders dan thuis kunnen zien ná de koop. Ofwel, producten gekocht bij bijv. Wehkamp, modern.nl of via een callcenter (aangaan energiecontract, nieuw tel. abbo gaat vaak per telefoon). Hierbij kun je altijd binnen 7 werkdagen na ontvangst zonder opgaaf van redenen het product retourneren en je geld terugvorderen. In dit geval gaat het om een winkel die niet (hoofdzakelijk) op afstand verkoopt. Ook is de 7 werkdagen termijn natuurlijk al voorbij en ik weet ook niet welke gegevens er verstrekt zijn voor het sluiten van de koop. Het kan zijn dat de termijn i.p.v. 7 werkdagen namelijk 2 maanden bedraagt. Aangezien er vragen zijn kan ik wellicht anderen in het vervolg er bij deze op attenderen. Kleine aantekening: Mensen halen dit recht vaak door de war met het recht om iets in een winkel te ruilen. Maar: Ruilen is niet bij wet geregeld !! Een winkel mag zelf bepalen of en onder welke voorwaarden er geruild mag worden danwel geld terug mag worden gegeven. Juridisch kun je hier niks aan ontlenen! (tenzij een product niet deugt, maar dat lijkt me duidelijk).
Shag
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

30 mar 2011, 14:07

last but not least, terugkomend op de beginpost: je wederpartij (bandentrend) biedt dus aan om het geld terug te geven mits je de set terug stuurt.. hier is niks fouts aan. Dat je er zelf weinig vertrouwen in hebt doet er niks aan af. Dus: aangetekend terugsturen, geld terug en maar ergens anders kopen. Wat had je zelf in gedachten? Je kunt wel blijven eisen dat je alsnog de juiste banden geleverd krijgt, maar als die bandenboer voet bij stuk houdt, en dat zit er dik in, zul je alsnog de koop moeten ontbinden en de handel terug moeten sturen. Nu je dit aangeboden wordt zou ik er gebruik van maken en eieren voor je geld kiezen. Of de gok nemen dat je alsnog (na een hoop gezeik) geleverd krijgt.. My 2 cents :icon_top:
Sven
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

30 mar 2011, 17:57

Volgens mij heeft Sjaak in beginsel wel gelijk, alleen weet ik niet of je helemaal juist bent met koop op afstand.... Ze hebben immers zelfs een bestelservice!
Geen tijd om ons te bezoeken? Geen nood! Wij bieden een unieke bestelservice aan waarbij U binnen 48 uur uw velgen kant-en-klaar in huis hebt.
TS heeft immers ''besteld'' op afstand via telefoon en geen mogelijkheid gehad om zijn gekochte goederen te bekijken voordat de koop gesloten werd ;)

Ik zou het iig proberen om het WEL op koop op afstand te gooien, mocht het niet lukken om het anders op te lossen. Dan zit je juridisch gezien denk ik wat beter ;) Proberen kan altijd.

Persoonlijk zou ik telefonisch contact met die kerel zoeken, zeggen dat dit niet de afspraak was. Zoeken naar een mogelijkheid om de banden te wisselen voor de juiste en afspreken hoe dat logisitiek geregeld kan worden. En alles per mail laten bevestigen, dan heb je iig nog bewijs over gemaakte afspraken ;)
En anders gewoon ingaan op zijn aanbod om hele spul terug te sturen... heb je dat aanbod zwart op wit???? Anders vragen om hem dat aanbod te laten mailen en dan terugsturen ;)

Succes ermee!

PS; ik bekeek net de site even.... Als je in Gemert woont, hoe the hell kom je dan bij deze bandenboer in Leeuwarden terecht??? :mrgreen:
coendek
Stoepsleutelaar

30 mar 2011, 18:37

ik zou toch gewoon ff in de auto stappen en daar babbelen.. of alles terug vragen..
serapsu
Mod virus alert!
Mod virus alert!

30 mar 2011, 19:40

Thanks allemaal voor jullie advies!
Via een advertentie op marktplaats ben ik met hun in contact gekomen.
Om ff op en neer te rijden is iets te ver.

Velgen zelf zijn super,probeer daarom de banden los te verkopen.

Ik heb er in ieder geval veel van geleerd!!
Shag
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

30 mar 2011, 23:26

Sven schreef:Volgens mij heeft Sjaak in beginsel wel gelijk, alleen weet ik niet of je helemaal juist bent met koop op afstand.... Ze hebben immers zelfs een bestelservice!
Geen tijd om ons te bezoeken? Geen nood! Wij bieden een unieke bestelservice aan waarbij U binnen 48 uur uw velgen kant-en-klaar in huis hebt.
Ok dan! ik dacht dat het om een standaard bandenboer ging waar telefonisch besteld was..maar dit verandert de zaak! is koop op afstand wel degelijk van toepassing idd.. :D
Tijntjuh
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

31 mar 2011, 12:39

Wat staat er eigelijk op je factuur / pakbon?
Als daar de juiste maat op staat, dient die bandenboer dat te leveren.
serapsu
Mod virus alert!
Mod virus alert!

31 mar 2011, 19:59

Tijntjuh schreef:Wat staat er eigelijk op je factuur / pakbon?
Als daar de juiste maat op staat, dient die bandenboer dat te leveren.
Die zat er niet bij,erg slim van ze!!

Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”