Brightness' VW Golf mk2 20v Turbo

Laat hier je (andere) niet MINI trots zien.
Brightness
NMC Legend
NMC Legend
Berichten: 1681
Lid geworden op: 28 okt 2016, 07:17

Brightness' VW Golf mk2 20v Turbo

13 mar 2011, 15:21

Hallo allemaal,

Sinds vrijdag jl. ben ik trotse eigenaar van een MCS (R53) - zie "Who are U?"
Mijn passie voor hot hatches is er echter al veel langer.
Deze VW Golf mk2 is al sinds 2001 in mijn bezit en heeft de nodige modificaties gehad.

TECHNISCHE MODIFICATIES
Motor :
- 1.8 20v turbo, motorcode: APX (basisversie 225 pk)
- vw golf G60 intercooler
- K&N 57i kit
- 440cc injectoren
- IHI ball bearing turbo
- Forge Blow off valve
- H-profiel drijfstangen
- 2,5 inch uitlaatsysteem
- JD custom software
- Powercontroller
- Vermogen / koppel: 373 pk / 472 nm

Aandrijving:
- VW Motorsport 6-bak
- Quaiffe LSD
- Sachs syntherplaat koppeling + speciale drukgroep
- Licht vliegwiel

Onderstel:
- Voorzijde: AP Racing 6-pots klauwen met 330 mm remschijven, achterzijde: standaard G60
- H&R schroefset
- Powerflex bussen
- BBS RC wielen (17'')
- Pirelli PZero Nero, 195-40-17

UITERLIJKE MODIFICATIES:
- Kleur: Black Magic (overgespoten in 2005), alles in kleur (bumpers, lijstenset, spiegels, etc.)
- 1-armige ruitenwisser
- Porsche-style deurgrepen
- Achterklep half "gecleaned"
- Alle logo's verwijderd
- Antenne verwijderd

Interieur:
- Vollederen Recaro interieur (voorstoelen electrische verstelbaar)
- Raid sportstuur, 320 mm
- Pop-off stuurnaaf
- VW Motorsport schakeltoren
- Display van Powercontroller
- Autogauge Turbodrukmeter

De auto is 3 jaar geschortst geweest. Eind april zal hij waarschijnlijk weer rijklaar zijn.

FOTO'S (nog met mijn oude wielen, MOMO GT2, Rallye front en Brembo BBK):

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Sicco
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Locatie: Amsterdam
Berichten: 889
Lid geworden op: 11 jul 2007, 00:25

13 mar 2011, 15:30

Wow, wat een apparaat. Hopelijk houd je dat goed op de weg. Wel eens leuk om te vernemen hoe snel van 0-100 en top. Benzineverbruik?
Ik heb niet de grootste, maar zeker ook niet de kleinste, echter wel degelijk de fijnste!!! auto
Brightness
NMC Legend
NMC Legend
Berichten: 1681
Lid geworden op: 28 okt 2016, 07:17

13 mar 2011, 15:52

Sicco schreef:Wow, wat een apparaat. Hopelijk houd je dat goed op de weg. Wel eens leuk om te vernemen hoe snel van 0-100 en top. Benzineverbruik?
Het vermogen was dankzij de Powercontroller van JD prima over te brengen op de weg. Ik heb nog niet gereden met het nieuwe onderstel (Powerflex bussen, H&R schroefset, Quaiffe diff en Toyo R888 semi-slicks). Daarmee zal het alleen nog maar beter zijn geworden.
De 0-100 sprint heb ik nooit gemeten, maar zo rond de 5 seconden is zeker haalbaar. Topsnelheid heb ik nog niet gemeten met GPS. Hij loopt door de teller (260 km/u) heen.
Verbruik is natuurlijk afhankelijk van de rechter voet. Gemiddeld rij ik 1 op 7.
Sicco
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Locatie: Amsterdam
Berichten: 889
Lid geworden op: 11 jul 2007, 00:25

13 mar 2011, 16:00

Nou weet ik van wie mijn dividend aandelen Shell komt, hahahaha.

Maarre, je hebt er goed over nagedacht hoor. Niet alleen een brute bak, maar ook nog eens prima te rijden; gaaf.

Je zult zeker niet kunnen wachten totdat hij opnieuw gekeurd is.

Groetjes!!!
Ik heb niet de grootste, maar zeker ook niet de kleinste, echter wel degelijk de fijnste!!! auto
Brightness
NMC Legend
NMC Legend
Berichten: 1681
Lid geworden op: 28 okt 2016, 07:17

13 mar 2011, 16:13

Ik ben vooral nieuwsgierig naar hoe hij nu rijdt.
Maar ik kan me nu prima vermaken met de MINI. Wat stuurt zo'n auto, zeg! Daar kon de Golf echt niet aan tippen. Hopelijk brengen de wijzigingen aan het onderstel het stuurgedrag minimaal gelijk aan dat van de MINI. :)
Sicco
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Locatie: Amsterdam
Berichten: 889
Lid geworden op: 11 jul 2007, 00:25

13 mar 2011, 16:19

Tja, zo'n Golf is natuurlijk wel groter. Die Golf zal wel niet zwaarder zijn dan een MINI. Ik ben benieuwd wat de Mini Rocketman gaat doen, kleinere versie van onze huidige versies.
Groetjes!!
Ik heb niet de grootste, maar zeker ook niet de kleinste, echter wel degelijk de fijnste!!! auto
Brightness
NMC Legend
NMC Legend
Berichten: 1681
Lid geworden op: 28 okt 2016, 07:17

13 mar 2011, 16:26

Sicco schreef:Tja, zo'n Golf is natuurlijk wel groter. Die Golf zal wel niet zwaarder zijn dan een MINI. Ik ben benieuwd wat de Mini Rocketman gaat doen, kleinere versie van onze huidige versies.
Groetjes!!
Qua grootte is de Golf ongeveer gelijk aan de huidige MINI. Een Golf was in de jaren 80 een stuk kleiner dan nu.
De G60-uitvoering weegt op kenteken 82 kg minder dan de MCS.
Ik ben ook benieuwd naar de Rocketman. Hij zal vast een stuk lichter zijn dan de huidige versie.
Gebruikersavatar
Sven
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Enschede
Berichten: 13795
Lid geworden op: 05 mar 2008, 17:22

13 mar 2011, 17:07

Wat een apparaat!! 8) 8)

Dit is echt een heel gaaf project!
Fred
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Ingelmunster
Berichten: 14169
Lid geworden op: 12 apr 2006, 21:20

13 mar 2011, 17:51

DIK! Rally front vind ik echt een must voor een mk2, staat er echt netjes bij zo. En 372 pk :shock:
MartinG
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Locatie: Omgeving Utrecht
Berichten: 833
Lid geworden op: 13 feb 2010, 15:31

14 mar 2011, 17:01

Fred schreef:DIK! Rally front vind ik echt een must voor een mk2, staat er echt netjes bij zo. En 372 pk :shock:
Jammer dat die rally fronts zo 800 euro kosten :s maar het staat een mk2 prachtig ja.

Heel mooi apparaat al ben ik meer voor de vr6 inbouw, lekkere rauwe 6 cilinder 8)
Gebruikersavatar
Ivo
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Utrecht
Berichten: 8165
Lid geworden op: 07 nov 2016, 23:22

14 mar 2011, 17:47

Heel indrukwekkend project, supergaaf! 8) En wát een vermogen! :shock:

:icon_top:
Afbeelding
Brightness
NMC Legend
NMC Legend
Berichten: 1681
Lid geworden op: 28 okt 2016, 07:17

14 mar 2011, 19:20

Rallye front is inderdaad erg mooi, maar de lichtopbrengst is knudde, zelfs met (after-market-)Xenon!
Ik kon het goed verkopen en heb het weer vervangen door de standaard ronde lampen.
MartinG schreef:Heel mooi apparaat al ben ik meer voor de vr6 inbouw, lekkere rauwe 6 cilinder 8)
Een vr6 klinkt prachtig, maar persoonlijk vind ik het niets in een mk2. De auto wordt veel te zwaar in de neus, waardoor er nauwelijks fatsoenlijk meer mee te sturen valt. Wat rij-eigenschappen betreft is een (geblazen) 4-cilinder veel mooier.
mini cabrio
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 7339
Lid geworden op: 08 nov 2016, 21:15

16 mar 2011, 09:17

Zo dan! :shock: behoorlijk serieus project dit zeg 8)

Gaaf hoor!!! :icon_top:
Blue Chaser
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Gemeente \'\'Wolluk\'\'
Berichten: 6219
Lid geworden op: 13 apr 2008, 01:59

17 mar 2011, 11:26

Serieuze dikke shit kerel 8) 8) 8)
JD , Jeroen Dik ? :mrgreen:
Gebruikersavatar
Sven
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Enschede
Berichten: 13795
Lid geworden op: 05 mar 2008, 17:22

17 mar 2011, 12:36

The VAG man!! 8)

Terug naar “Bevriende rides, je andere ride”