Dealer ervaringen

Hoe houd ik mijn MINI in topconditie.
horn
Be Mini
Be Mini

28 dec 2006, 15:54

en dat is je goed recht. kan ik me ook goed voorstellen.
succes met de aankoop van je mini! :)(
Het leven heeft geen zin
Nou, ik toevallig wél!

Afbeelding
kwiebje
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

28 dec 2006, 18:43

Je kunt altijd naar van laarhoven gaan om het even recht te zetten daar. Dan hoef je daar niet te kopen. Maar vind wel dat degene die dat gezegd heeft er op gewezen dient te worden. Als ik iets fout doe op me werk krijg ik het ook te horen.

En natuurlijk mag de firma van laarhoven zich ook aanmelden en hun kant van het verhaal vertellen.
Peter
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

28 dec 2006, 23:40

Sid schreef:
peter schreef:Begin me aangesproken te voelen.
ik zie niet in waarom?
vertel...
Zo dit topic heeft een rare draai gekregen....

Ik voel me aangesproken omdat ik zelf in de autoverkoop zit en me iedere dag een slag in de rondte werk om iedereen tevreden te houden. De IVA heb ik overigens zelf betaald en daar ben ik trots op.

Je wilt trouwens niet weten waar 'wij autoverkopers' dagelijks mee geconfronteerd worden. Lusten de honden soms ook geen brood van, zoals met dat dan noemt.

Kan me best voorstellen dat er bij een merk als BMW of Porsche wekelijks een aantal 'losse flodders' komen binnen lopen. We kennen ze allemaal wel, die mensen die zonder enige intentie hebben een auto te kopen toch even willen proefrijden.

Dat geeft niet maar zeg het dan gewoon dat kost een stuk minder tijd (en geld). Wat maakt mij het nou uit als iemand een auto wil proberen. Voor het zelfde geld koopt er een jaar later één bij me.

Just my 2 cents.
Sid
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

29 dec 2006, 00:07

ik zie je punt peter, maar wat denk ik wel uit dit topic naar voren komt is dat niet alle autoverkopers slecht of goed zijn, en over die paar hele ''erge gevallen'' hebben we het hier :)
ook beetje van ''moet je kijke wat ik heb meegemaakt'' gehalte in dit topic, maar dat blijft altijd wel vermakelijk :)
FunkyRAT
Be Mini
Be Mini

29 dec 2006, 00:57

sorry peter, was niet IVA specifiek bedoeld.... ik vraag die verkoper die me afscheept niet waar hij gestudeerd heeft natuurlijk... maar ik weet toevallig dat de IVA een kweekplaats van autoverkopers is en zo legik dan die link...bij deze zal ik die link niet meer maken :mrgreen:

en student verwend? ik heb naast mijn MINI ook nog een 25 meter lange limo (van de GVU) tot mijn beschikking... studentenleven is big pimpin :mrgreen:
Peter
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

29 dec 2006, 08:19

FunkyRAT schreef:en student verwend? ik heb naast mijn MINI ook nog een 25 meter lange limo (van de GVU) tot mijn beschikking... studentenleven is big pimpin :mrgreen:
Hmm, studentenleven is echt verandert... Een klasgenoot van me op de IVA mocht niet eens open met zijn (12 jaar oude) Golf cabrio naar school komen. Gaf namelijk niet de foede indruk aan de omgeving.
Tegenwoordig is de wereld toch anders.

No hard feelings what so ever.
Peter
horn
Be Mini
Be Mini

29 dec 2006, 09:51

ken nogal wat mensen van de IVA. Geloof dat juist die jongens niet snel een (potentiele) klant zo zullen benaderen. Ik heb echter in mijn leven meer slechte dan goede autoverkopers ontmoet helaas. Ik denk dat als je je best doet om je autoverkoopwerk goed te doen, je je redelijk eenvoudig moet kunnen onderscheiden. Na 2 maanden nog een keer spontaan bellen of de auto bevalt, etc etc. Heb ik nog nooit meegemaakt. Pon Porsche is een uitzondering wat mij betreft.
Succes.
Het leven heeft geen zin
Nou, ik toevallig wél!

Afbeelding
CooperS-lightningblue
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

29 dec 2006, 10:23

Ik snap peter en horn volledig. Beide in de verkoop als ik het goed lees. Zo'n forum als dit is inderdaad niet goed voor je bedrijf wanneer er zoiets over je "gepost" word. Ik snap de topicstarter ook heel goed, want zoals ze dat hebben aangepakt is niet bepaald tactisch te nomen. Maar ja bekijk het eens van de kant van de verkoper. Misschien was hij wel het 1000ste geval op die dag die weer eens kwam vragen om informatie en wil rijden en had de verkoper net de pech dat hij de potentiële koper zo afpoeierd. Dat maakt overigens niet goed wat er is gezegd en een echte verkoper is tot en met de laatste minuut klantvriendelijk voor z’n klanten. Maar het is in mijn ogen alles behalve een “rustige/relaxed” baantje.

Wat veel mensen vaak ook niet doen, en dit heb ik al eens eerder aangehaald in een ander topic een tijd geleden, is dat veel mensen vaak alleen maar de negatieve ervaringen delen op een forum.

Even een voorbeeldje:
Je brengt je auto weg voor een servicebeurt. Je komt om 08.00 aan bij de dealer en loopt naar binnen. Je vermeld je naam en de reden voor je komst even bij de servicebalie, de medewerkster vraagt of je zin hebt in een kopje koffie en je zegt "Nou, lekker!".
Ze haalt de koffie voor je en je wacht even in een keurig schone lounge ruimte tot een van de werkplaatsmedewerkers je komt vragen of er nog op of aanmerkingen zijn.
Je verteld dat je ruitenwisser elke keer over het raam klappert in plaats van veegt en je zelf het vermoeden hebt dat de veer misschien kapot is. De werkplaatsmedewerker haalt de sleutels voor je vervangauto voor die dag en verteld waar de auto staat en hoe die eruit ziet. Je komt bij de auto aan en ziet dat het een Renault Megane is uit 1997. Je rijd weg en gaat doen wat je voor die dag verder gepland had.

Om 16.00 uur kom je terug. Je loopt wederom naar de servicebalie en de medewerkster herkent je. Ze zegt dat je voor die en die MINI komt en vraagt of je iets te drinken lust. “Een glaasje cola gaat er wel in”, zeg je en gaat wederom in de lounge zitten om te wachten. Ze komt je colaatje brengen en loopt weer weg. Dit keer duurt het maar liefst 15 minuten langer dat je moet wachten tot de werkplaatsmedewerker je komt helpen.
Hij legt netjes aan je uit wat hij heeft gedaan, onder andere heeft gezien en verteld opmerkingen als “de bandjes mogen wel een keer vervangen worden”. Je ontvangt je sleutel terug en loopt terug naar je auto. Je merkt op dat de auto gewassen is en van binnen volledig schoongemaakt. Onderweg naar huis merk je dat een van de afwerkingsdopjes van je ruitenwisser weg is en dat je ijskrabber, die normaal in je zijvak ligt, nergens te bekennen is.

Thuis aangekomen kruip je achter de pc. Veel mensen typen dan alleen zoiets:
“Ik bracht vandaag mijn auto voor onderhoud en toen ik hem op ging halen zag ik meteen dat er iets miste. Die grote dop die op de ruitenwisser zit hebben ze eraf gehaald en ze hebben m’n ijskrabber gejat. O jah en ik had een Renault Megane uit 1902 als leenauto, niet eens een MINI of BMW!! Echt f*cking schandalig. Oh oh oh wat ben ik K*T geholpen zeg door …… ……. uit Timboektoe.”

Uiteraard is de reactie een wat overdreven geschreven stuk, maar het gaat om het idee. Veel mensen waarderen de kleine dingetjes (en dat zijn er veel) die een dealer voor je doet gewoon niet. Het verhaal word inderdaad een beetje “verdraaid” zodat het lijkt alsof je als klant echt zo diep mogelijk de grond in word geboord.

Wat ik hiermee wil zeggen is; vermeld ook de “kleine” details, want die zijn oh zo belangrijk voor het complete verhaal! Als de dealer de handen uit de mouwen steekt, ook al is het ‘maar’ een bakje koffie of een leuk gesprek met de baliemedewerkster, vermeld het dan. Een dealer doet zo veel voor z’n klanten. Ze hebben wel die baliemedewerkster voor jou neergezet, een lounge voor je in elkaar getimmerd waar je relaxed kan wachten en een showroom die aanvoelt als een woonkamer!

Dit verhaal was overigens niet alleen over de forummers hier, want je ziet het overal gebeuren en het lijkt steeds erger te worden...

Even nog een leuk feitje. Ik hoorde namelijk laatst van de een of de ander dat de gemiddelde autodealer net een half procent rendement per jaar haalt uit z’n geïnvesteerd vermogen. Een half procent….. (dat is dus ernstig weinig, zo weinig zelfs, dat de meeste studenten hun bed er nog niet eens voor uit komen). Ik ben er verder niet zo in thuis, of zo’n feitje werkelijkheid is kunnen peter of horn waarschijnlijk makkelijker beantwoorden dan ik.

Waar ik overigens wel benieuwd naar ben MiniMartijn is hoe het is “opgelost” of wat er is gezegd per mail. Want nu kennen we het hele verhaal nog niet.

(sorry voor dit verhaal, maar ik moest het even kwijt!)
Afbeelding
FunkyRAT
Be Mini
Be Mini

29 dec 2006, 11:06

omg Kaj, dat op de vrijdagochtend! daar gaan 10 minuten vakantietijd :mrgreen:

half procent van heel veel is nog steeds best veel...

maar wat je zegt klopt wel, maar je kan geen objectieve verhalen verwachten van iemands ervaring. Zelfs de kranten en het nieuws lukt dat amper.
MoNkToNk
Mod virus alert!
Mod virus alert!

29 dec 2006, 11:19

Objectiviteit is een illusie :cry:
Gebo
Mod virus alert!
Mod virus alert!

29 dec 2006, 11:52

MoNkToNk schreef:Objectiviteit is een illusie :cry:
Juist daarom is het zo belangrijk dat de andere partij ook de gelegenheid wordt geboden om zijn/haar verhaal te doen, en te kunnen laten zien dat dit geen normale gang van zaken is binnen hun bedrijf, en zij het alsnog netjes willen oplossen.

Een reputatie is snel afgebroken. Al die mensen achter de schermen die hun stinkende best doen om de klant tevreden te houden kunnen niet op tegen die ene verkoper die toevallig die dag met z'n verkeerde been uit bed is gestapt.

Zelf zou ik als eerste dan ook even een persoonlijke e-mail hebben geschreven naar het bedrijf, alvorens e.e.a. op een openbaar forum te zetten. Mocht er dan nog geen fatsoenlijke reactie komen, en je hebt de behoefte kan dit alsnog...toch?
CooperS-lightningblue
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

29 dec 2006, 11:57

Gebo schreef:
MoNkToNk schreef:Objectiviteit is een illusie :cry:
Juist daarom is het zo belangrijk dat de andere partij ook de gelegenheid wordt geboden om zijn/haar verhaal te doen, en te kunnen laten zien dat dit geen normale gang van zaken is binnen hun bedrijf, en zij het alsnog netjes willen oplossen.

Een reputatie is snel afgebroken. Al die mensen achter de schermen die hun stinkende best doen om de klant tevreden te houden kunnen niet op tegen die ene verkoper die toevallig die dag met z'n verkeerde been uit bed is gestapt.

Zelf zou ik als eerste dan ook even een persoonlijke e-mail hebben geschreven naar het bedrijf, alvorens e.e.a. op een openbaar forum te zetten. Mocht er dan nog geen fatsoenlijke reactie komen, en je hebt de behoefte kan dit alsnog...toch?
Juist, precies mijn punt!
Afbeelding
Hans J
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

29 dec 2006, 12:26

Ik ben van mening dat je er altijd met die personen zelf over moet praten op dat moment, niet achteraf, in radar, bij kassa, bij breekijzer.
En ook niet naar directie stappen of daarmee dreigen of zeggen roep je baas maar even. En zeker niet achteraf.

Ik ken wel een dealer die bij de onderdelen/service/onderhoud een ontzettende klantvriedelijke kerel hebben zitten. maar een verkoop afdeling hebben die zijn auto's schandalig aflevert. Ook al is het een gebuikte. (oeps doe ik het toch).
Maar ja dat had ik toen moeten zeggen dus kansen verspeeld als je dat niet direkt doet.

Ben wel van mening dat een verkoper die vraagt of je het wel kan betalen een ontzettende oet*&$* is.
Arjan
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

31 dec 2006, 15:08

Hoe is het gesprek/bezoek bij Van Laarhoven afgelopen afgelopen vrijdag?
Lekker touren met de MINI CLUBMAN D Sparkling Silver-Silver-Silver
MiniMartijn
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid

van laarhoven in eindhoven

31 dec 2006, 15:28

Hoi Arjan

Ben er vrijdag geweest maar de persoon was er niet maar ben door iemand anders te woord gestaan.
Maar die begreep het niet maar bood wel zijn excuses ervoor aan dus zit eigenlijk wel goed.
Ben daarna even bij Bert Story langs geweest en daar heb een foldertje meegekregen en heb daar al iets moois zien staan.
Bedankt voor je intresse zie je bij de volgende rit denk ik wel kom met kwiebje en smousje mee

Terug naar “Onderhoud en Verzorging”