Vraagje mbt verbruik 1e gen. Cooper en Cooper S
- willem
- Mod virus alert!
Bericht
Als ik naar een vriend van me in duitsland rijd met mn cooper s van 2002 verrijd ik 40 liter benzine op 475km dus das dan zon 1:12, overigens rijd ik dan meestal niet harder dan 120 ook niet in duitsland, maar als ik hier door de landweggetjes heen pook dan haal ik de 1:8 niet.
- Pato
- Leerling Mini lid
Bericht
Mijn vrouw rijdt een Mini Cooper S cabrio uit 2005. Ze brengt er de kinderen mee naar school e.d. en voor woon werk verkeer. Helaas alleen korte afstanden, en dan is het verbruik ca. 1:8 a 1:9. Maar daar krijg je wel waanzinnig veel FUN voor terug.
- Brightness
- NMC Legend
Bericht
Ik ben wel benieuwd naar het gemiddelde verbruik van een getunede R53, en in het bijzonder naar het verbruik van een R53 met 17% pulley en CatCam nokkenas.
Scheelt het - bij een gelijkwaardige rijstijl - veel met een standaard R53?
Scheelt het - bij een gelijkwaardige rijstijl - veel met een standaard R53?
- Brightness
- NMC Legend
Bericht
Gewicht scheelt natuurlijk ook een hoop qua gebruik. Jouw blauwe S zal een behoorlijk stuk lichter zijn dan een Cabrio S.
Maar zou je kunnen zeggen dat het verbruik niet veel toeneemt bij gelijkwaardige rijstijl? Ik kan me voorstellen dat vooral de nokkenas het gebruik (negatief) beïnvloedt...
Maar zou je kunnen zeggen dat het verbruik niet veel toeneemt bij gelijkwaardige rijstijl? Ik kan me voorstellen dat vooral de nokkenas het gebruik (negatief) beïnvloedt...
Berthil schreef:Mijn Blauwe S rijdt een stuk zuiniger dan mijn Cabrio S.
Die heeft een 17% pulley en catcam nokkenas (en Beek software) maar is ook op dieet geweest.
- Door
- Volledig MINI minded!
Bericht
In de stad is het een echte zûperd (1:9), op de snelweg als ik me een beetje in hou
is 1:12,5 te halen en cruisen over de 80 km-wegen 1:14,5 
Opvallende berichtgeving trouwens ... Beek propageert zelf namelijk niet dat ze het verbruik omlaag kunnen brengen. Ooit gevraagd aan ze en afgeraden om die reden aanpassingen te doen
Het was zinloos, de daling was nihil en volledig weg als je je rijgedrag ook in negatieve zin aanpast.

Opvallende berichtgeving trouwens ... Beek propageert zelf namelijk niet dat ze het verbruik omlaag kunnen brengen. Ooit gevraagd aan ze en afgeraden om die reden aanpassingen te doen

- Brightness
- NMC Legend
Bericht
@Door: zijn de cijfers die jij noemt met tuning? (zo ja, welke aanpassingen) Deze cijfers wijken volgens mij niet echt af van een standaard R53.
- franklyn85
- Volledig MINI minded!
Bericht
ik moet zeggen dat sinds mijn GP aangepaste beek software heeft een stuk zuiniger loopt als ik een niet al te zware voet heb.....
volgens Klaas lopen ze standaard veelste rijk althans die van mij wel...

burn rubber not your soul

- Daveke
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Dat is ook zo, bijna alle R53's lopen veel en veel te rijk. Mwah, ik zit aan ongeveer 1 op 9 met mijn R53. Die heeft een 17% pulley, Schrick nokkenas en aangepaste kop. Het zal er niet veel op vooruit of achteruit gaanfranklyn85 schreef:ik moet zeggen dat sinds mijn GP aangepaste beek software heeft een stuk zuiniger loopt als ik een niet al te zware voet heb.....
- franklyn85
- Volledig MINI minded!
Bericht
aangezien we gewoon verder gaan met verhogen van de PK's
ik moet zeggen als ik een niet al te zware voet heb dan rijd hij wel echt zuiniger en ja de inverstering tegen het verbruik is natuurlijk niet haalbaarDoor schreef:@ Brightness ... M'n R53 is motorisch standaard
@ Franklyn ... Volgens mij moet er ook winst te behalen zijn ... mits je je rijgedrag niet aanpast. De vraag is natuurlijk ook of de investering opweegt tegen de daling in verbruik ..

burn rubber not your soul

- MarkH
- Enthousiast
Bericht
1 op 8 a 9 voor stadsverkeer.
Op de snelweg naar het westen, voornamelijk snelweg, halen we de 1 op 14. Maar dan moeten we niet af en toe een stukje "sporten" met andere snelle auto's. Want dan gaat het snel de verkeerde kant op
Dat doet ons S-je ook ongeveer.Pato schreef:Mijn vrouw rijdt een Mini Cooper S cabrio uit 2005. Ze brengt er de kinderen mee naar school e.d. en voor woon werk verkeer. Helaas alleen korte afstanden, en dan is het verbruik ca. 1:8 a 1:9. Maar daar krijg je wel waanzinnig veel FUN voor terug.
1 op 8 a 9 voor stadsverkeer.
Op de snelweg naar het westen, voornamelijk snelweg, halen we de 1 op 14. Maar dan moeten we niet af en toe een stukje "sporten" met andere snelle auto's. Want dan gaat het snel de verkeerde kant op

Mini Coopers Cabrio S
- BMX
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
ik rij elke dag van Grave naar Arnhem, door Nijmegen heen.. ik rij gemiddeld 1:11,5
bij alleen maar rustig rijden kom ik makkelijk op 1:12
als ik op de snelweg 100 rij.. dan zegt de boordcomputer 6,3L/100km!!!
bij alleen maar rustig rijden kom ik makkelijk op 1:12
als ik op de snelweg 100 rij.. dan zegt de boordcomputer 6,3L/100km!!!
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer
) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer

MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
Onze sponsors