Ik hoop dat iemand me op weg kan helpen.
We hebben de mini nog niet zo lang, maar regen heeft hij in die korte tijd toch wel gehad...
Nu is er een lekkage en ik denk bij het (panorama ) dak, het plafond is nu nat aan de binnenkant vlak boven de kunstof kap waar de gordel in verdwijnt aan de bestuurders kant..echt heel nat..
Toen we de mini net twee dagen hadden, hebben we dit ook gehad, maar het er uiteindelijk op geschoven dat we het dakje niet goed dicht hebben gedaan, de laatste vegrendeling waarin hij omhoog sluit waarschijnlijk vergeten....
Bij de volgende regenbuien ook geen lekkage meer gehad ( en gelukkig geen plek achtergelaten ).
Nu ineens is het weer nat, en het dak was echt goed dicht.
Gelukkig zijn de weersverwachting voor morgen droog met zon, dus dan gaan we maar eens op zoek, maar heeft iemand tips waar te beginnen? Als je het dakje open doet, en je kijkt in de binnenkant, zie je geen vuiligheid ofzo, je ziet ook wel dat eea goed ingevet is...
Ik hoor graag.
Mirjam
Panoramadak lek?
- Rode_Kogel
- 4 op een rij!
- Contacteer:
Bericht
Is het niet misschien het raam van de deur dat niet goed sluit als je de portier dicht doet?
Mooi rood is niet lelijk
- Sepp
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht

"We've got a thing that's called...MINI love"
Ja hier wordt je niet vrolijk van natuurlijk. Wij hebben bij onze eerste MINI Cooper gehad dat een deurrubber niet helemaal goed zat. Daardoor was het tapijt en de vloermat aan de bestuurderskant drijfnat met altijd beslagen ramen en een muffe lucht als gevolg. Het grote probleem voor de dealer was het vinden van de oorzaak waar het lekte. Bleek een niet goed zitten deurrubber te zijn. Kleine oorzaak, groot gevolg. MINI heeft een volledige werkdag met een droogmachine erin bij de dealer gestaan, voorstoelen zijn gedemonteerd, tapijt geshamporeld en alles met daarna met die droogmachine gedroogd.
Veel succes met het vinden van de oplossing
Veel succes met het vinden van de oplossing

"We've got a thing that's called...MINI love"
- Jammes
- Leerling Mini lid
Bericht
Rode kogel, nou ik denk dat dat niet kan, want het water/lek zit boven het raam, iets meer naar achter.
Ik zal ook eens kijken of de vloer nat is. De gordel was vorige keer wel nat, want het is vlak daarboven..nu heb ik hem niet omgehad dus weet ik het niet...
Bleg..ben hier naar van zeg...
Ik zal ook eens kijken of de vloer nat is. De gordel was vorige keer wel nat, want het is vlak daarboven..nu heb ik hem niet omgehad dus weet ik het niet...

Bleg..ben hier naar van zeg...

- Floor-is
- Volledig MINI minded!
Bericht
Het hoeft niet per se het dak te zijn, er zit een soort regenpijp (buisje) van het panoramadak naar beneden toe. Die kan losraken en dan komt de nattigheid in de auto.. Is een enorme takkeklus om dat weer goed te krijgen overigens.
GP0064 met KW's, Janspeed spruit met racecat. Optische aanpassingen.
Mijn vrouw rijdt een R53 DS met Cravenspeed CAI, PlayMini cat-back, JCW BBK (Tarox discs en blokken)
Mijn vrouw rijdt een R53 DS met Cravenspeed CAI, PlayMini cat-back, JCW BBK (Tarox discs en blokken)
- mini cabrio
- Volledig MINI minded!
Bericht
Succes met het oplossen
Inderdaad, die heb ik al vaker voorbij horen komen als oorzaak van lekkage op die plek bij en Pano dak... (kan er alleen zo gauw ff geen topic meer over vinden, maar dat is er wel (geweest) ...Floor-is schreef:Het hoeft niet per se het dak te zijn, er zit een soort regenpijp (buisje) van het panoramadak naar beneden toe. Die kan losraken en dan komt de nattigheid in de auto.. Is een enorme takkeklus om dat weer goed te krijgen overigens.
Succes met het oplossen

- Marcel Always Open
- Cabrio-King
Bericht
http://www.newminiclub.nl/forum/about20506.html
hier een technische tekening van de onderdelen van het dak

(bron)
Nummer 19 is de slang van waterafvoer (zit natuurlijk aan de achterzijde van de Mini). Als dit losgeraakt is, zul je de binnenhemel van de auto moeten losmaken wat echt een rotklus is.
Hoe je de hemel moet losmaken:
post van Coendek
hier een technische tekening van de onderdelen van het dak

(bron)
Nummer 19 is de slang van waterafvoer (zit natuurlijk aan de achterzijde van de Mini). Als dit losgeraakt is, zul je de binnenhemel van de auto moeten losmaken wat echt een rotklus is.
Hoe je de hemel moet losmaken:
post van Coendek
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
- Jammes
- Leerling Mini lid
Bericht
Marcel
Bedankt voor deze tekening. Echter hebben we net eens even gekeken in de dakrand (als het dakje open is) en er zaten twee gaten aan de voorkant dan de auto, daar met een gietertje water doorgegooid en dat komt er aan beide kanten netjes achter het voorwiel uitgelopen, dus zijn deze niet verstopt...zouden er dan aan de achterkant ook nog van die gootjes zitten?
Het achterste gedeelte van het dak is wel glas maar kan niet open, en je kan dus eigenlijk ook niet zien wat er achterin zit aan gaten of verstoppingen.
Ik zal die tekening eens printen..
De rubbers waren ook vrij droog en die zijn nu ook weer ingevet.
Bedankt voor alle reacties..
Bedankt voor deze tekening. Echter hebben we net eens even gekeken in de dakrand (als het dakje open is) en er zaten twee gaten aan de voorkant dan de auto, daar met een gietertje water doorgegooid en dat komt er aan beide kanten netjes achter het voorwiel uitgelopen, dus zijn deze niet verstopt...zouden er dan aan de achterkant ook nog van die gootjes zitten?
Het achterste gedeelte van het dak is wel glas maar kan niet open, en je kan dus eigenlijk ook niet zien wat er achterin zit aan gaten of verstoppingen.
Ik zal die tekening eens printen..
De rubbers waren ook vrij droog en die zijn nu ook weer ingevet.
Bedankt voor alle reacties..
- Mini An
- Nieuwsgierig
Bericht
Ik had een paar maanden geleden steeds last van een (zeik-) natte veilgiheidsgordel maar mijn hemelbekleding bleef wel droog (dus wil ik niet zeggen dat het vergelijkbaar is ). Ik dacht toen ook aan het schuifdak, maar werd inderdaad veroorzaakt doordat het deurrubber niet meer helemaal goed zat, ik zou daar zeker als eerste naar kijken dus.
- Marcel Always Open
- Cabrio-King
Bericht
voor de tekening had ik geselecteerd op een Cooper van bouwjaar 02-2002.
Heb nog wat verder gezocht op diverse fora, maar blijkbaar had ik het mis en zit de afvoer aan de voorkant. Sorry , my bad.
Heb nog wat verder gezocht op diverse fora, maar blijkbaar had ik het mis en zit de afvoer aan de voorkant. Sorry , my bad.

Gr, Marcel
- Marcel Always Open
- Cabrio-King
Bericht
Sorry ik doe mijn best om goede informatie te geven en te verzamelen. Op de realoem site staat ook dat het achteraan is. Daarnaast loopt het dak volgens mij naar beneden af dus had ik verwacht dat de afvoer dan ook achteraan zit (ook handiger met rijden).
Gr, Marcel
Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”
Onze sponsors