Re: Cooper S (R53) Sander (Ski/snowboard oplossing?)

Plaats hier de foto's en specs van je trots.
sander_r53
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

12 mar 2011, 00:09

Vanmiddag de speakertjes even gewisseld.
En totaal geen verschil met de standaard speakers :s
Standaard is 15W en die ik er nu in heb zitten 50W RMS.
Weet ook 100% zeker dat ik in de caddy beter geluid had.
Volgens mij is de versterker van de radio nu de beperkende factor.

Weet iemand zo uit de blote bol wat ie aan vermogen geeft?

Afbeelding

Afbeelding
willem
Mod virus alert!
Mod virus alert!

12 mar 2011, 06:56

De standaard radio zal niet veel meer dan 5 watt geven gok ik zo. Dls is mooi spul :D
sander_r53
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

12 mar 2011, 11:06

5 W ???? :shock:

Meen je niet.... nou dan ga ik de versterker er tussen zetten.
Zien wat er dan gaat gebeuren >)
Blue Chaser
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

12 mar 2011, 11:30

Wat een werk weer :shock:
Balen dat het weinig verschil maakt , toch maar een 4 kanaals versterkertje erin dan :mrgreen:
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Nederland

12 mar 2011, 11:59

Ik heb eens naar dit spul gewisseld en dat gaf wel een stuk beter geluid met de standaard radio. Maar toen heb ik ook extra geluidsisolatie aangebracht rondom en achter de speakers.

Afbeelding
gilles
Mod virus alert!
Mod virus alert!

12 mar 2011, 23:35

dls is super :mrgreen:
de oem radio heeft idd niks te bieden van verstering 8)
"stealth is key" C&C
Blue Chaser
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

17 mar 2011, 00:50

Zittuh die dikke jetsers er al wir onder of wah !! :mrgreen:
sander_r53
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

18 mar 2011, 00:44

@Berthil: Zal die deuren een andere keer ook eens gaan voorzien van de nodige isolatie. Dat dunne matje wat er nu zit is zeker niet afdoende

@Gilles: Dat vond ik ook, klonk ook heerlijk.

@Geer:
Neh, 'k heb 't ekkes druk gehad mit schoal. :lol:

Er komen weer wat deadlines aan dus heb er nu even geen tijd voor.

Maar we wachten op betere tijden :)
Neovo
Be Mini
Be Mini

18 mar 2011, 12:30

1 deftige en goedkope oplossing

Andere Head Unit erin (Radio)
Als jou Oem radio uitgang maar 5w heeft en je gaat die versterken versterk je ook nog een je ruis.
plus je hebt geen RCA uitgangen ook op jou Oem Radio

En de kost prijs van een nieuw radio'tje is stukken goedkoper dan een versterker er tussen
En het gaat even goed spelen

Bij Alain heb ik een andere Head unit gestolen met High voltage RCA's + versterker
De radio is altijd de beperkende factor

Inbouw frame: 10€
Adapter: 15€
Goede radio: 150€
sander_r53
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

18 mar 2011, 22:48

Ben het met je eens dat het de goedkopere oplossing is, maar niet de meest deftige. En daar struikel ik over. De standaard head-unit hoort gewoon bij het totaal plaatje van mini, en daar kan geen after-market aan tippen.
Wil bij Alain nog even een goeie foto zien van het dash met radio.

Dat van die ruis wist ik niet, hoop niet dat het duidelijk aanwezig gaat zijn. Ik heb nog een versterkertje liggen, en proberen kost niks.

In elk geval bedankt voor je tips!
Shag
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

19 mar 2011, 00:33

leuk om te volgen dit..wil op termijn ook m'n audio upgraden.. die extra demping in de deuren kan ook nooit kwaad..uberhaupt niet. Wil als je daarmee begint wel helpen, wil m'n eigen ook nog eens volrammen met demping in de deuren namelijk kunnen we mooi samen doen! :D
willem
Mod virus alert!
Mod virus alert!

19 mar 2011, 08:25

Demping zorgt in elk geval voor wat meer diepte in de klank, resonatie en reflectie in en van het potier wordt minder. Wat je ook nog kunt proberen is een mdf (staal is beter) bevestigingsring maken waar de speaker op zit bevestigd.

Vermogens van HU's moet je met een korrelzout nemen ook betere merken zoals bv alpine, poineer ect die claimen 4x50 watt te zijn vertaald zich in de practijk vaak naar 10 15 watt rms. Als je dus een signaal wilt versterken dan wordt altijd een radio gebruikt met versterker uitgangen omdat de speaker uitgangen een laag voltage en meestal een slecht signaal geven. Als je dat laatse gaat versterken, versterk je dat slechte signaal dus ook de ruis ect. Is ook de reden dat meeste versterkers dan ook alleen rca ingangen hebben en voor rca geld ook weer hoe hoger het uitgangs signaal (voltage) van de hu des te beter is de kwaliteit van het signaal.

Er zijn ook wel signaalomvormers die de speaker signaal omzetten naar een digitaal wat beter te verzterken is, heb hier zelf overigens geen ervaring mee.
sander_r53
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

19 mar 2011, 13:50

Bedankt voor de reacties. Ben met het resultaat ervan niet zo blij. Het verhaal van zowel Neovo als Willem houdt dus concreet in dat er toch over gegaan zal moeten naar een andere head-unit mét RCA uitgangen.

Ergens is het wel slechte zaak van BMW dat de OEM-unit niet voorzien is van RCA uitgangen, terwijl dat heel gebruikelijk is.

Misschien toch maar eens verdiepen in zo'n signaalomvormer. En zou je het goed kunnen horen wanneer je het ''standaard'' speakersignaal versterkt? Of is dat puur een verschil zoals dat vroeger was tussen een .wav en een .mp3 (nauwelijks hoorbaar)?

@Sjaak: Kunnen we zeker doen :). Wil je het dan ook gelijk combineren met andere speakers? Het spul ligt dan toch open...
willem
Mod virus alert!
Mod virus alert!

19 mar 2011, 14:50

Fabrieks radios worden pas sinds een jaar of 2 voorzien van rca uitgangen, bedoel wat is erger geen rca of een cooper s van 2002 met een cassete speler :D

Maar goed het hangt heel erg af wat je precies wil en dat bepaalt wat voor componenten je wil gaan gebruiken. Wil je de SQ kant op dus echt zuivere klanken en muziek beluisteren zoals muziek bedoeld is dan ontkom je niet aan het vervangen van de HU en zelfs dan moet je nog na gaan hoe ver je wilt gaan kosten kunnen immers hoger oplopen dan de waarde van een gemiddelde cooper S, wat niet de bedoeling zal zijn.

Wil je gewoon hard gaan dan zou je theoretisch met een omvormer wegkomen, kan hier over geen advies geven. Heb de afgelopen 12 jaar zon 20 audio installaties gebouwd waar van er 1 nederlands kampioen SQ is geworden maar heb nooit met een omvormer gewerkt.
Shag
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

19 mar 2011, 16:35

t.z.t. wil ik zeker andere speakers maar heb er nu het geld niet voor..andere prio's. dus nee, geen speakers..maar dat mag de pret niet drukken! :D

Terug naar “Show your ride”