Hallo, ik ben Ton en net als wij allemaal een Mini-liefhebber. Ik heb een R53 uit 2002, een mooie zilvergrijze met zwart dak en spiegels. Er zit een schitterend panoramadak in die ik kan openklappen en helemaal kan openschuiven.
Hierover wil ik graag weten tegen welke windkacht dit panoramadak bestand is. Met andere woorden: hoe hard mag ik rijden met opegklapt dak en hoe hard mag ik met open geschoven dak rijden. Wellicht dat er veel meer Mini-rijders met dezelfde vraag rondrijden. Hopelijk weet iemand het antwoord op mijn vragen.
Veel Miniplezier en alvast bedankt voor het reageren.
Groet Ton
Max. snelheid met open panoramadak?
- Marcel Always Open
- Cabrio-King
Bericht
onbeperkt
het feitelijk openschuiven van het dak kan alleen onder de 140 km/u
het feitelijk openschuiven van het dak kan alleen onder de 140 km/u
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
- Marcel Always Open
- Cabrio-King
Bericht
eeeehm,
MaVaEe schreef:Probeer het nu nogmaals met het dak helemaal open!JorisD schreef:225 met het dak dicht, is in ieder geval geen probleem kan ik je zeggen
eeeehm,

Gr, Marcel
- coopers1987
- Volledig MINI minded!
Bericht
Op de klapstand gaat het nog wel...willem schreef:boven de 80 km/u vind ik het opendak al te veel herrie maken
- Mini Poeper
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Ik moet mezelf nu bedwingen thuis te blijven...
Is dat werkelijk, zit er een beveiliging op? Nog nooit geprobeerd.Marcel Always Open schreef:het feitelijk openschuiven van het dak kan alleen onder de 140 km/u

- coopers1987
- Volledig MINI minded!
Bericht
Hahaha, zit er bij de classic eigenlijk een max. snelheid aan?Mini Poeper schreef:Is dat werkelijk, zit er een beveiliging op? Nog nooit geprobeerd.Marcel Always Open schreef:het feitelijk openschuiven van het dak kan alleen onder de 140 km/u

- Mini Poeper
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Nee, maar vanaf 80 km/h gaat dak dicht.
Dak zit met Ty-reps aan het schuifmechanisme vast. Hierbij is al eens een Ty-repje gescheurd. Kans hierop is dat dak hierdoor ook kan inscheuren.
Heb dus alle Ty-reps vervangen en controleer geregeld de bevestigingspunten.
Dak zit met Ty-reps aan het schuifmechanisme vast. Hierbij is al eens een Ty-repje gescheurd. Kans hierop is dat dak hierdoor ook kan inscheuren.
Heb dus alle Ty-reps vervangen en controleer geregeld de bevestigingspunten.
Onze sponsors