@Jan:
Je vertelde me dit al, dat je zo enorm pissed over de gang van zaken bent.
In mijn geval ben ik wel blij dat ik bij de aankoop van mijn R56S het gelijk juridisch heb ingedekt. Dat neemt niet weg dat het onoverkoombaar is, maar dan wordt het iig zonder morren gefikst.
Ik hoop voor je dat je eruit komt, het is een wereldwijd bekende euvel, dus ik zou het zeker bij de importeur neer leggen. Je dealer MOET dit oplossen.
Succes!
R56 John Cooper Works PW (Goodbye.. p.56)
- Fred
- Volledig MINI minded!
Bericht
Ff afkloppen, maar ik heb nergens last van, ik heb wel enorm getwijfeld of ik een S'je zou kopen door al die problemen die er zijn... Ik heb mezelf weten gerust te stellen dat het wel goed zou komen en ze ondertussen wel weten waar het aan kan liggen, maar als je dealer het niet onder ogen wil zien, dan sta je daar wel mooi te blinken
.
Ik kan erin komen dat je zo'n gezeik helemaal niet wil met een auto, ik hoop voor je dat het nu wel in orde komt en dat je gewoon terug met plezier in je mini kan rondsjeezen.
Het is iig nog steeds een dikke mini

Ik kan erin komen dat je zo'n gezeik helemaal niet wil met een auto, ik hoop voor je dat het nu wel in orde komt en dat je gewoon terug met plezier in je mini kan rondsjeezen.
Het is iig nog steeds een dikke mini

- Sven
- Volledig MINI minded!
Bericht
Je zou niet verwachten dat er achter zo'n dikke gave bak ook nog gezeik schuil gaat!
MINI is een prachtig merk, maar hoe ze omgaan met dit ratelprobleem blijf ik ik slecht vinden! Bekend probleem, ligt niet aa de bestuurder, maar gewoon aan MINI! Los het dan gewoon netjes op!
Volgens mij is dit al je 3e MINI al die je (daar?) gekocht hebt?!? Schandalig dat ze het niet voor je oplossen!
Succes ermee!
MINI is een prachtig merk, maar hoe ze omgaan met dit ratelprobleem blijf ik ik slecht vinden! Bekend probleem, ligt niet aa de bestuurder, maar gewoon aan MINI! Los het dan gewoon netjes op!
Volgens mij is dit al je 3e MINI al die je (daar?) gekocht hebt?!? Schandalig dat ze het niet voor je oplossen!

Succes ermee!
- parklaneworks
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Iedereen, dank voor de reacties
!
Ik zal de dealer zeker blijven lastigvallen en wellicht stappen richting de importeur nemen, alleen voor nu ben ik het even zat om maar te klagen.
Het is heel dubbel, het is een fantastisch rijdende en mooie auto, maar je wil wel dat 'ie het goed doet!
In ieder geval ga ik komend weekend genieten van de rit
!

Ik zal de dealer zeker blijven lastigvallen en wellicht stappen richting de importeur nemen, alleen voor nu ben ik het even zat om maar te klagen.
Het is heel dubbel, het is een fantastisch rijdende en mooie auto, maar je wil wel dat 'ie het goed doet!
In ieder geval ga ik komend weekend genieten van de rit

- M-iNdO
- Be Mini
Bericht

Ik had er ook altijd last van, precies hetzelfde verhaal als van jou. De auto een paar keer bij de dealer achtergelaten, uiteraard kon men het geratel niet constateren maar na veel gezeik hadden ze toch iets vervangen etc.
Maakte allemaal niets uit want de auto bleef maar ratelen. Soms had ik er een tijdje geen last van maar soms wel 4x in 1 week.
Ik bleef er achteraan gaan maar ik had geen zin om mijn auto weer bij de dealer achter te laten omdat ze het geratel echt zelf "moeten" horen/ervaren. Ik was het helemaal zat, wel had ik een soort coulanceregeling bedongen mocht ik schade aan de motor hiervan ondervinden (binnen een redelijke termijn).
Zoals wellicht bekend heb ik ontzettend veel pech gehad met mijn auto zoals kale plek op het dak, koppeling eruit geknald en meest recent....de gehele distributie hebben ze in december/januari moeten vervangen (2x motorstoring meldingen binnen 2 weken). Uiteraard had ik al die problemen nadat de garantieperiode was verlopen. De auto heeft tot nu toe zeer weinig kilometers op de teller staan en ik ben echt ook zuinig op de auto (mag eigenlijk nooit zo veel problemen hebben)
Misschien een geluk bij een ongeluk....maar sindsdien heb ik totaal geen "rateltje" meer gehoord en loopt de motor beter dan ooit. Hopelijk blijft het ook zo
Nu heb ik echter een ander "probleempje", bij snelheden boven de +/- 130 km/h hoor ik een soort slijptol/cirkelzaaggeluid (moeilijk uit te leggen). Hier baal ik van en ik denk dat ik hier binnenkort mee naar de dealer ga, alleen heb ik geen zin om misschien weer mijn auto een tijd kwijt te zijn en eventueel voor "hoge" reparatiekosten te staan. O ja, ook mijn elektrische ramen "glijden" al heel lang niet zo lekker (vooral de rechterkant). De elektrische motor van het raammechanisme zou inderdaad niet helemaal naar behoren functioneren. Volgens de dealer zou dit ook een duur geintje zijn, ze zouden toen kijken of hier een soort van coulance voor aangevraagd zou kunnen worden. Nooit meer op teruggekomen door toedoen van de andere/grotere problemen.
Door dit soort dingen denk ook ik al heel lang na over een alternatief voor mijn MINI. Alleen...hoezeer ik ook mijn best doe..ik kan geen geschikt alternatief vinden. Ik wil enigszins compact en sportief blijven rijden en ook qua "vaste" kosten moet het vergelijkbaar zijn. Ik kom dan snel uit op een BMW 1-serie, vind ik persoonlijk niet mooi (vooral de gehele front), alleen een coupe performance of een M uitvoering vind ik wel te pruimen. Een ander alternatief zou een Golf 6 GTi kunnen zijn maar ik blijf altijd een soort afkeer met dit merk houden, geeft mij geen wow gevoel en ik vind het gewoon geen uitstraling hebben + je ziet ze overal. Hoe dan ook gaat een vervanging mij aanzienlijk meer kosten dan eventuele reparatiekosten op korte termijn. Diep in mijn hart weet ik dat ik spijt ga krijgen als ik dit tof karretje weg zou doen.
Voorlopig blijf ik dus "karren" met mijn blauwe monster
Sorry voor mijn lange verhaal maar ik moest het kwijt en ik voel met je mee man.
Heel veel succes ermee!
Ah...de (helaas) bekende ratel!...... ik weet er ook alles vanparklaneworks schreef:Afgelopen zondag maar weer een paar foto's gemaakt! Hij was weer schoon en het weer prachtig
!
Keerzijde is dat ik nog steeds last heb van de beroemde RATEL![]()
![]()
In december was ik er ook al voor geweest en toen konden zij niet constateren![]()
! Ik heb toen behoorlijk stampij staan maken en uiteindelijk was er uitgekomen dat ze hem een paar dagen zouden houden zodat ook zij het konden constateren.
Echter voordat ik hem hiervoor naar de garage zou brengen ging de waterpomp stuk. Deze is vervangen en omdat zij van mijn klacht wisten, hadden zij hier ook alvast naar gekeken voor de 2e keer![]()
de kettingspanner vervangen.
Het vervangen van de spanner heeft niet echt mogen helpen en zodoende is de MINI wederom enkele dagen naar de garage geweest. de welbekende dieselratel te constateren...... Je raadt het waarschijnlijk ook nu hebben zij het niet geconstateerd!!
Zo langzamerhand begin ik behoorlijk de pest in te krijgen en vraag ik me af waarom ik überhaupt nog in een MINI zou blijven rijden, ik word schijtziek van dit gezeik. Het komt erop neer dat ik er maar gewoon mee moet blijven rijden, het is niet genoeg dat ik het constateer en er al meerdere malen mij beklag over heb gedaan. Ik heb ook nogmaals mijn ongenoegen bij de verkoop geuit en zouden er op terugkomen. We zijn 2 weken verder en heb niets gehoord……. Ik geloof dat ik maar eens goed over gaan nadenken of ik nog wel MINI wil blijven rijden...
Oh ja, op dit moment heb ik geen last van de ratel, nu maar hopen dat het zo blijft.........

Ik had er ook altijd last van, precies hetzelfde verhaal als van jou. De auto een paar keer bij de dealer achtergelaten, uiteraard kon men het geratel niet constateren maar na veel gezeik hadden ze toch iets vervangen etc.
Maakte allemaal niets uit want de auto bleef maar ratelen. Soms had ik er een tijdje geen last van maar soms wel 4x in 1 week.
Ik bleef er achteraan gaan maar ik had geen zin om mijn auto weer bij de dealer achter te laten omdat ze het geratel echt zelf "moeten" horen/ervaren. Ik was het helemaal zat, wel had ik een soort coulanceregeling bedongen mocht ik schade aan de motor hiervan ondervinden (binnen een redelijke termijn).
Zoals wellicht bekend heb ik ontzettend veel pech gehad met mijn auto zoals kale plek op het dak, koppeling eruit geknald en meest recent....de gehele distributie hebben ze in december/januari moeten vervangen (2x motorstoring meldingen binnen 2 weken). Uiteraard had ik al die problemen nadat de garantieperiode was verlopen. De auto heeft tot nu toe zeer weinig kilometers op de teller staan en ik ben echt ook zuinig op de auto (mag eigenlijk nooit zo veel problemen hebben)

Nu heb ik echter een ander "probleempje", bij snelheden boven de +/- 130 km/h hoor ik een soort slijptol/cirkelzaaggeluid (moeilijk uit te leggen). Hier baal ik van en ik denk dat ik hier binnenkort mee naar de dealer ga, alleen heb ik geen zin om misschien weer mijn auto een tijd kwijt te zijn en eventueel voor "hoge" reparatiekosten te staan. O ja, ook mijn elektrische ramen "glijden" al heel lang niet zo lekker (vooral de rechterkant). De elektrische motor van het raammechanisme zou inderdaad niet helemaal naar behoren functioneren. Volgens de dealer zou dit ook een duur geintje zijn, ze zouden toen kijken of hier een soort van coulance voor aangevraagd zou kunnen worden. Nooit meer op teruggekomen door toedoen van de andere/grotere problemen.
Door dit soort dingen denk ook ik al heel lang na over een alternatief voor mijn MINI. Alleen...hoezeer ik ook mijn best doe..ik kan geen geschikt alternatief vinden. Ik wil enigszins compact en sportief blijven rijden en ook qua "vaste" kosten moet het vergelijkbaar zijn. Ik kom dan snel uit op een BMW 1-serie, vind ik persoonlijk niet mooi (vooral de gehele front), alleen een coupe performance of een M uitvoering vind ik wel te pruimen. Een ander alternatief zou een Golf 6 GTi kunnen zijn maar ik blijf altijd een soort afkeer met dit merk houden, geeft mij geen wow gevoel en ik vind het gewoon geen uitstraling hebben + je ziet ze overal. Hoe dan ook gaat een vervanging mij aanzienlijk meer kosten dan eventuele reparatiekosten op korte termijn. Diep in mijn hart weet ik dat ik spijt ga krijgen als ik dit tof karretje weg zou doen.
Voorlopig blijf ik dus "karren" met mijn blauwe monster

Sorry voor mijn lange verhaal maar ik moest het kwijt en ik voel met je mee man.
Heel veel succes ermee!
your non average MINI driver
- parklaneworks
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Vandaag een kleine mod gemonteerd. Duurde een eeuwigheid, maar dan heb je ook wat
!
Ik ben weet niet hoe lang bezig geweest om de betreffende stekker los te krijgen en vervolgens de pinnen van de bedrading van de houder in de stekker te klikken. Toen liet ik ook nog een ringetje in de stuurkolom vallen
en was het feest compleet
Gelukkig heb ik het er weer uitgekregen
!
In ieder geval kan ik nu een stuk makkelijker navigeren! Alhier het resultaat na een uurtje of 3
enorm klooien..

Ik ben weet niet hoe lang bezig geweest om de betreffende stekker los te krijgen en vervolgens de pinnen van de bedrading van de houder in de stekker te klikken. Toen liet ik ook nog een ringetje in de stuurkolom vallen

In ieder geval kan ik nu een stuk makkelijker navigeren! Alhier het resultaat na een uurtje of 3

- BlueCooperS
- Volledig MINI minded!
Bericht
Goed gedaan hoor
Dan heb je ook mooi eer van je werk

Dan heb je ook mooi eer van je werk

Gr. Johnny
.......... _\_____
.......... /__|___\__
......... (O)____(O)_\
.......... _\_____
.......... /__|___\__
......... (O)____(O)_\
- parklaneworks
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Als je tips nodig hebt, moet je het maar even laten weten.GeoBem007 schreef:Zakt me de moed meteen in de schoenen.. Heb dat nog in de garage liggen
- parklaneworks
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
De aanhouder wint
!! Afgelopen week is m'n MINI de gehel week bij de garage geweest en hebben ze eindelijk de ratel geconstateerd
!!!
De complete distrubitie en de nodige tandwielen zijn vervangen en hij rijdt weer als een zonnetje
!!!!
Ik ben erg blij dat het nu eindelijk is gefixt!!

De complete distrubitie en de nodige tandwielen zijn vervangen en hij rijdt weer als een zonnetje

Ik ben erg blij dat het nu eindelijk is gefixt!!
- Kees en Annet
- Racende reporter
Bericht
He Jan,
Dat is zeer goed nieuws.
Morgen (BOTS) maar eens laten zien dan dat ie weer beter is.
Annet
Dat is zeer goed nieuws.
Morgen (BOTS) maar eens laten zien dan dat ie weer beter is.

Annet

- parklaneworks
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Kan ik helaas niet bij zijn, ik heb een verjaardagsfeestje.Kees en Annet schreef:He Jan,
Dat is zeer goed nieuws.
Morgen (BOTS) maar eens laten zien dan dat ie weer beter is.![]()
Annet
Onze sponsors