Sinds mijn zomerbanden op de auto zitten maakt de auto een 'aanlopend' geluid. Dit komt van het rechter voorwiel en is snelheidsafhankelijk. Als ik rechtdoor ga is het hoorbaar, als ik naar links stuur niet en als ik naar rechts stuur wel.
Voordat het zomersetje hoorde ik ook al iets als ik heel goed luisterde maar nu kan je niet meer onder het geluid uit.
Ik heb even een afspraak bij de dealer gemaakt en deze zei dat wellicht de wiellager versleten is.
Delen jullie deze mening en wat gaat de reparatie ongeveer kosten?
Wiellager versleten
- Sven
- Volledig MINI minded!
Bericht
een wiellager achter maakt een zoemend geluid.... dus kan kloppen 
Kosten van een wiellager verschillen... Ik denk dat de dealer rond de 150 kan rekenen voor alleen het lager (is compleet met naaf, één geheel).. ze zijn er wel goedkoper, zelf een tijdje terug voor rond de 70 euro eentje gekocht (check ebay.de; radlager)
Bij ons was rechtsachter kapot; zelf vervangen dus montage kostte niks... ja, een middagje op de oprit sleutelen (soms in de regen
)
Geen idee hoelang ze daarmee bezig zijn bij een garage
Succes!

Kosten van een wiellager verschillen... Ik denk dat de dealer rond de 150 kan rekenen voor alleen het lager (is compleet met naaf, één geheel).. ze zijn er wel goedkoper, zelf een tijdje terug voor rond de 70 euro eentje gekocht (check ebay.de; radlager)
Bij ons was rechtsachter kapot; zelf vervangen dus montage kostte niks... ja, een middagje op de oprit sleutelen (soms in de regen

Geen idee hoelang ze daarmee bezig zijn bij een garage

Succes!
- Rode_Kogel
- 4 op een rij!
- Contacteer:
Bericht
ik heb mijn rechter voorlager vervangen 330 EURO, lager is niet goedkoop omdat er ook een ABS sensor in zit (is mij verteld). Overigens hoorde ik het vooral als ik een bocht (op de snelweg) naar links maakte, rechtdoor hoorde ik het nauwelijks en naar rechts hoorde ik het niet. Het schijnt dat je het ook kan horen als je de auto opkrikt en het wiel vrij laat draaien. Overigens bij dat laatste kon mijn garage het niet horen, pas na een proefrit was het duidelijk. Ze zijn er 2 uur mee bezig geweest.
Mooi rood is niet lelijk
- Sven
- Volledig MINI minded!
Bericht
Nou er zitten een paar haken en ogen aan...
De schijven zitten nl ook vast met een schroef (torx) en als die nog nooit los zijn gemaakt is de kans aanwezig dat deze afbreekt... En dat is mooi zuur. Wij hebben onlangs de schijven vervangen, dus opzich weinig problemen gehad deze keer
Plus de schijven gaan eraf, dus de klauwen ook, het terugplaatsen is niet altijd eenvoudig omdat de blokken onder druk staan en niet altijd 1,2,3 terug willen....
Hoe het bij de voorzijde zit weet ik niet....
Torx en/of inbus setje heb je wel nodig
De schijven zitten nl ook vast met een schroef (torx) en als die nog nooit los zijn gemaakt is de kans aanwezig dat deze afbreekt... En dat is mooi zuur. Wij hebben onlangs de schijven vervangen, dus opzich weinig problemen gehad deze keer

Plus de schijven gaan eraf, dus de klauwen ook, het terugplaatsen is niet altijd eenvoudig omdat de blokken onder druk staan en niet altijd 1,2,3 terug willen....
Hoe het bij de voorzijde zit weet ik niet....
Torx en/of inbus setje heb je wel nodig

Onze sponsors